Audi R8 bude prvním supersportem s naftovým dvanáctiválcem

Audi R8 se ještě nestačilo dostat do autosalonů a již pořádně rozvířilo vody motoristického rybniku. Poté, co se Audi rozhodlo použít nový šestilitrový naftový dvanáctiválec v SUV Q7, došlo i na R8.

Tip: Podrobné představení Audi R8 naleznete v našem starším článku.

I když se to zdá podivné, tento krok přesně odpovídá politice této automobilky poslední doby. Špičkový naftový agregát s výkonem 500 koní je dostatečně silný a výkonný k dosažení dynamických parametrů, za které se er-osmička nebude muset stydět. Navíc tímto krokem získá Audi jakýsi primát v použití nafťáku u supersportu. Takový vůz s naftovým motorem by navíc byl dalším argumentem proti tvrzení všech, kteří tvrdí, že nafta do sportovních vozů nepatří. Co ale s vozem udělá těžký naftový motor před zadní nápravou jinde než na rovné silnici? O tom můžeme v tuto chvíli jen spekulovat.

Pokud tedy půjde vše dle předpokladů, do dvou let je tu sporťák s motorem vzadu, stovkou za čtyři sekundy, maximálkou přes 310 km/h a úžasným dojezdem na jednu nádrž. To vše s příjemným zvukovým doprovodem. Tedy minimálně pro ty, kterým srdce bije v rytmu traktoru...

TEST Mercedes-Benz X 250d 4Matic: Hvězda dělnické třídy?

Mercedes X 250d 4Matic

Někdy je snaha konkurovat soupeřům tak velká, že neváháte sáhnout po snadném a levném řešení, což se ale nemusí vyplatit. Může se Navara s hvězdou na přídi postavit Amaroku?

dnes | Miro Mihálik | 5 příspěvků
TEST VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion: Poslední funkční období

VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion

Nebude trvat dlouho a Arteon přenechá „funkci“ vlajkové lodi Volkswagenu nové generaci SUV Touareg. Než se tak stane, pojďme si něco říci o nejvýkonnějším provedení nabídky.

19.  4.  2018 | Jan Mička | 44 příspěvků
Minitest Peugeot 308 GTi: Skvělý hot-hatch! Dokud nestisknete „Sport“

Peugeot 308 GTi (minitest)

Vyzkoušeli jsme vrcholnou verzi modelu 308 druhé generace po modernizaci. Dokazuje, že mezi rychlými hatchbacky si může vybrat každý přesně dle svých potřeb a přání.

17.  4.  2018 | Milan Lažanský