Audi R8 bude prvním supersportem s naftovým dvanáctiválcem

Audi R8 bude prvním supersportem s naftovým dvanáctiválcem

Audi R8 se ještě nestačilo dostat do autosalonů a již pořádně rozvířilo vody motoristického rybniku. Poté, co se Audi rozhodlo použít nový šestilitrový naftový dvanáctiválec v SUV Q7, došlo i na R8.

Tip: Podrobné představení Audi R8 naleznete v našem starším článku.

I když se to zdá podivné, tento krok přesně odpovídá politice této automobilky poslední doby. Špičkový naftový agregát s výkonem 500 koní je dostatečně silný a výkonný k dosažení dynamických parametrů, za které se er-osmička nebude muset stydět. Navíc tímto krokem získá Audi jakýsi primát v použití nafťáku u supersportu. Takový vůz s naftovým motorem by navíc byl dalším argumentem proti tvrzení všech, kteří tvrdí, že nafta do sportovních vozů nepatří. Co ale s vozem udělá těžký naftový motor před zadní nápravou jinde než na rovné silnici? O tom můžeme v tuto chvíli jen spekulovat.

Pokud tedy půjde vše dle předpokladů, do dvou let je tu sporťák s motorem vzadu, stovkou za čtyři sekundy, maximálkou přes 310 km/h a úžasným dojezdem na jednu nádrž. To vše s příjemným zvukovým doprovodem. Tedy minimálně pro ty, kterým srdce bije v rytmu traktoru...

bazar

Audi A3 2
Rok výroby: 2010
Stav: 197 569 km
Cena: 180 000 Kč
Audi Allroad 3
Rok výroby: 2012
Stav: 97 928 km
Cena: 760 000 Kč
Audi A4 2
Rok výroby: 2009
Stav: 167 580 km
Cena: 215 000 Kč
Audi A4 3
Rok výroby: 2008
Stav: 137 146 km
Cena: 281 000 Kč
Audi Allroad 3
Rok výroby: 2008
Stav: 174 660 km
Cena: 340 000 Kč
Audi A6 3
Rok výroby: 2006
Stav: 201 103 km
Cena: 180 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků