Audi R8 se ještě nestačilo dostat do autosalonů a již pořádně rozvířilo vody motoristického rybniku. Poté, co se Audi rozhodlo použít nový šestilitrový naftový dvanáctiválec v SUV Q7, došlo i na R8.
Tip: Podrobné představení Audi R8 naleznete v našem starším článku.
I když se to zdá podivné, tento krok přesně odpovídá politice této automobilky poslední doby. Špičkový naftový agregát s výkonem 500 koní je dostatečně silný a výkonný k dosažení dynamických parametrů, za které se er-osmička nebude muset stydět. Navíc tímto krokem získá Audi jakýsi primát v použití nafťáku u supersportu. Takový vůz s naftovým motorem by navíc byl dalším argumentem proti tvrzení všech, kteří tvrdí, že nafta do sportovních vozů nepatří. Co ale s vozem udělá těžký naftový motor před zadní nápravou jinde než na rovné silnici? O tom můžeme v tuto chvíli jen spekulovat.
Pokud tedy půjde vše dle předpokladů, do dvou let je tu sporťák s motorem vzadu, stovkou za čtyři sekundy, maximálkou přes 310 km/h a úžasným dojezdem na jednu nádrž. To vše s příjemným zvukovým doprovodem. Tedy minimálně pro ty, kterým srdce bije v rytmu traktoru...