Audi R8 Blackbird: neviditelné pro radary, policejní

51 komentářů

Beaumont
10. března • 15:30

Takhle má vypadat netovární tuning - nesnažit se "vylepšit" to, co v továrně beztak umí líp, nýbrž dodat vlastnost(i), které továrna sériově dodávat nemůže, nechce nebo neumí... Jen tak dál B-]

Skyline
10. března • 13:04

...mohutne diskutuji, ale clanky nectou:-D Blaboleni o obchazeni zakonu nebo hlouposti o usekovkach a prassatech je zvlast vyzivne, kdyz tohle je uprava firmy z New Yorku a tak lze ocekavat, ze je pripravena s ohledem na US trh. Tam jsou ruzne rusicky laserovych detektoru apod. zcela legalni, naopak usekovky v podstate neexistuji a parta retardu, co by honila nekoho po dalnici jako hlupci s R36 se tam taky nepestuje. Jedine, co by me zajimalo, kdyz uz se mluvi o letadlech, je odolnost vuci mereni prave z letadel, ktere je zvlast v poustnich statech pomerne oblibene.

Noclaf
10. března • 14:41

Jasne, a ty desitky videi z mestskych i dalnicnich honicek v USA jsou odkud? Vykopirovane z filmu?

Skyline
10. března • 16:55

Myslim, ze Peugeotak uz ti odpovedel. B-]

Noclaf
10. března • 17:14

Odpovedel blbost... ale pripadate se s tou svou "pravdou" mnohem vic cool...

Skyline
10. března • 17:52

Hehe, tak ty prijdes s hovadinou o filmech a pak cekas nejakou jinou reakci?:-DToz se predved, jak to teda je a nezapomen taky napsat, z ceho cerpas. Jestli z tech "nekolika desitek honicek v televizi", pak opravdu necekej vic, nez vybuch smichuB-]

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Noclaf
10. března • 19:59

http://www.youtube.com/watch?v=we47u1EfyRs
http://www.youtube.com/watch?v=zHcJONi46iI&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=LQQhkflmWhg
http://www.youtube.com/watch?v=VvR53WyirmQ
http://www.youtube.com/watch?v=Pt316gB7-IYChapu, to jsou uplny vyjimky.Placate blbosti. Ze zdejsich policajtu delate primitivni blbecky a z USA motoristicky raj. Zkuste si tam chvilku porusovat rychlost jako tady a uvidite...

Skyline
10. března • 21:30

Ty jsi k.o...o.t :-D:-DJasne jsem napsal, co te ceka, kdyz jako zdroj pouzijes ty honicky a ty jak beran udelas presne to stejne :-D :-D Umis vubec anglicky? :-DVidel jsem jen prvni video a stacilo prvnich 15 sekund - pak komentator rekne: "prislusnik si vozu vsiml, protoze jel bez svetel, pri pokusu o zastaveni vsak....". Aha noclafe, takze je blbost, ze pocatkem honicky je jiny prestupek, nez rychlost a tvoje video je toho dukazem, ja se slozim pod stul :-D:-D:-DJak muze byt nekdo takovy de.il, ze jako dukaz pro svuj blabol pouzije video, ktere dokazuje pravy opak, to nepochopim :-D :-DAd USA - motoristicky raj z toho nikdo nedela, pouze jsem popsal situaci ve vztahu k clanku a smesne hlupym prispevkum, ktere na nej reaguji.Ad "zkuste tam" - kolik jsi tam najezdil km, kde, cim a co jsi "uvidel", kdyz jsi porusoval rychlost?

Vestor
10. března • 21:27

Pěknej výběr ^

Peugeotak
10. března • 15:41

Těm ale předchází vykradení obchodu s vraždou prodavače, ne rychlá jízda B-]

Antiradary BEL
10. března • 16:32

Ne, ne, tem urcite predchazi zaparkovani na chodniku a nerespektovani vyzvy MP o zaplaceni pokuty. :-P

Fantomas
10. března • 14:12

Ano, krásně je vidět, pod jakým tlakem je provoz u nás. Každý řidič u nás je už předem považovám za zločince a pachatele všech možných přestupků. I když ve skutečnosti neprovede nikomu nic. Pouze se posuzuje teoretická "nebezpečnost" chování řidiče bez ohledu na věci skutečně způsobené. Navíc se to stále stupňuje a co je dnes v pořádku a bezpečné, je zítra trestný čin.

Skyline
10. března • 21:42

To je na delsi povidani. Ve zkratce bych to rekl asi takhle: cilem represe neni zlepseni stavu na silnicich, to by se musela provadet jinak. Cilem je okradani ridicu. Genialne jednoduche je pak represi neustale prohlubovat a nakrast tak vic penez, protoze:
- hloupe metody vyberu penez nemohou nikdy vest ke snizeni poctu nehod, je vsak snadne rict, ze je to tim, ze represe je malo a tak ji pritvrdit;
- pokud uz by se nejakym zazrakem stalo, ze se pocet nehod snizi (coz se prave kvuli debilne provadene represi nestane jinak, nez nahodou, viz vyvoj pred bodovym systemem a pri nem), je snadne rict "podivejte, jak jsme zaridili snizeni nehodovosti a pojdme pritvrdit, at ji snizime jeste vic".Tj. system dela to, co ma (krade penize) a nebezpeci na silnicich se spis zvysuje (ideal pro dalsi represi) a na nejakou nebezpecnost chovani ridice se nehledi, protoze to neumoznuje snadny vydelek.

Fantomas
10. března • 14:16

Myslím, že by se mělo víc řešit "Způsobil jsi" a ne jako hlavní bod trestat "Co kdybys způsobil"!

Jogurt
10. března • 16:55

Ale ono to tak je. Ne sice právně, ale fakticky. Vzhledem k dennímu poměru 2 miliony řidičů na silnici na max. 100 policistů v dopravní službě v rámci republiky je obava narušených jedinců blízká nule.

Vana666
10. března • 12:29

konec pokut ?
tvůrci stroje jsou optimisti, bych chtěl vidět jak si ten zázrak poradí s úsekovým měřením nebo s kamerou v R36 na dálnici :-|

Jogurt
10. března • 16:21

S úsekovým měřením si netřeba poradit, protože je v rozporu s evropsky užívaným právním stavem. I v bigotním rakousku už ho soudy stoply, v česku zatím přežívá do doby, než se staneme státem, kde není stát právně nadřazen občanům. A s R36 si nepochybně poradí velmi snadno....B-]tak a už se těším na hysterické výlevy mravokárců.......:-P:-P:-P

blok
11. března • 0:43

Jak si poradi s kamerou, at uz v R36 nebo jinou?

x12345678
11. března • 10:10

Polcam potřebuje pro scan, jehož výsledkem je fix údaje rychlosti měřeného vozu, sledovat vozidlo přibližně stejnou rychlostí na vzdálenost nejméně několik desítek metrů (sám výrobce uvádí jako minimální doporučený úsek 100 metrů). Pokud je rychlost vozidle značně rozdílná a navíc neustálená, nemá co zaznamenat. Bude k dispozici pouze video s indikací rychlosti jízdy R36, tedy totéž co uměl GESIG. A to u soudu neobstojí.
Navíc, R8 zrychluje ještě pekelněji než R36, kamera Polcamu už nad vzdálenost 50 metrů za jízdy nedá jednoznačně čitelnou RZ. Tím prosím nenavádím k závodům s policií, navíc tahle dvě auta se na české dálnici zřejmě nikdy nepotkají, tí jen uvádím na pravou míru policejní dezinformace.

blok
11. března • 21:30

Aha, díky.Závodů s policií se nebojím, většinou stejně probíhají jenom v hlavách diskutérů.

Honza
10. března • 12:12

možná to někdo bude považovat za detail, ale nedá mi, abych tady nepoukázal na jistou chybu. SR-71 Blackbird v žádném případě nebyl neviditelný. Místo toho létal tak rychle a tak vysoko, že bylo krajně obtížné ho zaměřit, natož pak sestřelit.

Atlis
10. března • 12:19

ako sa to vezme honziku :) napriklad konstrukcia nabeznych hran SR71 ciastocne radarove luce pohlcuje (vsimni si trojuholnikovych priecok)...

Jogurt
10. března • 16:41

U gigahertzového pásma bezvýznamné, nic technologicky přijatelného to nepohltí, pokud vůz projede hlavním lalokem antény radaru, změřen bude.
Naproti tomu zkonstruovat předek auta, který bude výrazně ztěžovat možnost změření laserem je ale docela proveditelné. Laser je dálkoměr, pokud auto infračervený signál neodrazí původním směrem nebo vůbec, nelze ho změřit. Antireflexní úprava povrchů, odstranění lesklých prvků, neexistence vertikálně orientovaných ploch, to vše změření výrazně ztíží či dokonce úplně znemožní, aniž by byla přítomna rušička.
Změřit například Gallardo zpředu laserem je velmi obtížné......

M L A S K A Č
10. března • 20:17

galardo nema svetla?

M L A S K A Č
10. března • 20:32

http://www.youtube.com/watch?v=rcUJvqmAYskretroreflexe je svina

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
M L A S K A Č
10. března • 20:34

http://www.youtube.com/watch?v=nj86l6w4Q5k

Jogurt
10. března • 21:30

Gallardo má světla ale malé čelní plochy a bez svislých reflexních ploch. Odráží všude možně jen ne zpět. Změřit ho samozřejmě lze ale není to snadné. Kamon s chromovanou mříží vepředu změří každý trouba.

M L A S K A Č
10. března • 22:13

no ja vim, ta videa jsou jen usek. zkousel jsem to asi na 40ti autech co na letne staly abych overil ze SPZtka je jistota.

x12345678
11. března • 9:56

Pokud není moc naležato a není nastříkaná antireflexem, tak ano. Pokud jde o on odkaz na youtube, tak hezké, ale i u stojící octavie s velkou parabolou to zaměření pěknou chvilku trvalo. Jiná situace je když auto jede a moc toho vepředu, co by dávalo reflex zpět není. A trefit se na odrazku u jedoucího auta, jako je tam ukázáno u stojícího Sceniku, to už je ekvilibristika. Změřit laserem jde samozřejmě skoro všechno, pokud do toho nesvítí zpět "parkovací čidlo", ale úplně snadné to není.

haselzde
10. března • 11:47

...stejně s tím nikdo tu rychlost nedodržuje, a s něčím podobným ještě nikdo nepřišel :-)
Nevím jak je to v zákonech upravováno ale věřím tomu že to nějak obešli.
Mimo jiné, ty kola nemaj chybu!

miso 
10. března • 11:10

vyrabat nieco na umyselne porusovanie zakonov? :-) trocha odvaha, ak nie drzost

standa
10. března • 10:39

Hm, nic novýho a ještě je to v rozporu se zákonem. Tohle měli rusové před třiceti lety

Laco
10. března • 11:10

To by chcelo rusicku laserov taku ktora odosle signal s povolenou rychlostou nezavisle na tom ako rychlo idem ja, ale neviem ci je to technicky mozne???

jan
10. března • 11:48

nejde :)

Radek Ondrášík
10. března • 11:47

Neslo.

standa
10. března • 12:35

Jde to,aktivní rušič (antiradar) přečte signál vysílače, upraví ho a pošle zpátky. Vzhledem k tomu, že signál bude silnější, než ten originál, tak ho policejní radar přijme. A je úplně jedno jestli jde o radar impulsní nebo dopplerův - obojí funguje. Akorát je potřeba znát parametry všech policejních radarů

M L A S K A Č
10. března • 16:03

jezisi takovy kecy. rusicka rusi nic nedela zacne modulovat vysilat na nekolika pouzivanych frekvencich modulace. zadne zpracovani neni treba.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
standa
10. března • 16:10

Nevíš vůbec o čem je řeč, tak ještě jednou extra pro Tebe. Tahle věc umí zařídit, že tě policajti sice změří, ale na displeji se jim objeví 90kmh, přestože jsi jel 150kmh

M L A S K A Č
10. března • 20:09

Inu ty ses chytrej kolik pak rusicek mas?. To co pises ty je holej nesmysl (tak aby to bylo univerzalni) a hlavne je to fyzikalni nesmysl.

M L A S K A Č
10. března • 20:13

u laseru dojde k odrazu a nejake dopocitavani a prepocitavani nema smysl. meri to odraz (Resp dobu odrazu) jeste jsem nevidel laser pracujici na principu dopplera. je to klasickej dalkomer a rychlost pocita z rozdilu delek a u radaru bych se vsadil ze vratit rychlost o 30km nizsi je taky pekna utopie. verim ze to jde nasimulovat pro konkretni radar ale ne obecne zarizeni. chci videt dsp ktere to v 34ghz v realnem case spocita a nafejkuje.

standa.t
10. března • 22:04

To by mě nenapadlo, co se tady sejde odborníkůna radary. Už se tím teda dlouho neživím, ale myslím, že laser taky měří pomocí impulsů, takže by vzdálenost mezi nima šla taky zfalšovat ne? Policejní radar jsem rozebranej neměl, neznám detailně jeho parametry, nebudu se teda hádat, nicméně držím se hesla " neznám slovo NEJDE TO"

M L A S K A Č
10. března • 22:11

ahoj mas v podstate pravdu ale pochop. Cidla mas na aute, v okamziku dopadu se cast odrazi zpet a tu nemas jak zastavit. impuls kterej posles pujde vzdy pozdeji tj lidar ho nepotrebuje.
ruseni funguje tak ze ty impulsy chodi s vysoukou frekvenci a ten jammer je tam vklada a tim mereni znemozni. aby jsi pro merak snizil rychlost tak by jsi musel docilit stavu ze by jsi po prijmuti impulsu pockal a tesne pred prichodem poslal fake => coz by znamenalo ze jsi urazil mensi vzdalenost a jedes pomaleji. nicmene toto muzes udelat pro jeden kokretni pristroj rozhodne ne OBECNE. kazdy meric pracuje s jinou cetnosti (frekvenci impulsu). Jiste ze jde teoreticky namodelovat snizeni rychlosti ALE urcite to nebude generickej pristroj. Proste jeden pristroj ruseni jednoho typu radaroveho merice. spolehlivost neumerne nizsi nez proste mereni zarusit a dat cas zpomalit - vzdy nakonec jammer vypnua necham se domerit

M L A S K A Č
10. března • 22:12

jen doplnim ten fake posles pred prichodem dalsiho impulsu budes tedy simulovat ze jsi od meraku bliz. teoreticky by jsi mohl dosahnout i zaporne rychlosti :)

x12345678
11. března • 10:01

Ani tak by to nebylo jednoduché. Jednak by bylo nutno znát okamžik, kdy další impuls přijde (to by ještě spočítat šlo, pokud by pulsy šly dokonale pravidleně), za druhé by bylo nutno vědět, co laser zjistil minulým pulsem a to tedy opravdu nevím jak by to zjistit šlo a za třetí by falešný signál musel mít stejnou vlnovou délku a stejný kód jako má laser. A to tedy bude opravdu velmi problematické, pokud lidaru stačí ke změření několik málo pulsů (t.j. minimálně dva....)

Jogurt
10. března • 16:29

U laserového měření je to nesmysl. To jde znemožnit ale nelze ho ovlivnit k falešnému výsledku.
U mikrovln to je možné pouze teoreticky. V praxi ne, protože by falšující vysílač ve voze musel předem znát frekvenci (a u digitálního signálu i úplný kód) radaru a sílu a vektor signálu v místě odrazu, spočítat falešný údaj a ten odvysílat směrem k radaru o pár dB silněji než je jeho signál a ten zároveň odstínit, tedy neodrazit. Takže opravdu prakticky neproveditelné.

Antiradary BEL
10. března • 16:39

Ale je to mozne! U radaru urcite a nejspise i u laseru. V Rusku jsou jiz k dostani antiradary v X a K band pasmu, ktere radar nejenom detekuji, ale jej i dokazi rusit. Vzhledem k pouzivanym impulsnim radarum je to nutnost, protoze ty vysilaji jenom v momente kdyz meri.
Primitivnejsi rusi natvrdo, takze vozidlo nelze zmerit, inteligentnejsi (a drazsi) dokazou vratit signal s o 30 km mensi rychlosti, nez vozidlo zrovna jede. Je to udelano kvuli tomu, aby to nebylo moc podezrele, kdyby rychle jedouci vozidlo ukazovalo vzdy 60 km/hod.
Bohuzel, radary v Ka pasmu v Rusku nepouzivaji, takze ani aktivni antiradary pro takove pasma nedelaji a delat nebudou.

Jogurt
10. března • 16:49

U laseru naprostý nesmysl. Je to dálkoměr. Lze ho velmi snadno zarušit tak, že nemá co vyhodnotit, ale odeslat mu falešný signál, který by mohl jakkoli vyhodnotit je nemožné.. A to teoretické zkreslení i X,K,Ka? protože radar vysílá úzký svazek se šířkou laloku max 5°-7°, do tohoto vektoru se směrově trefit nelze. Znamená to, že auto by muselo být všesměrovým zdrojem zkresleného signálu, který bude silnější, než paprsek radaru. A to je tedy opravdu (pokud má zároveň signál radaru zachytit a zkreslit) pouhá teorie. bylo by to možné pouze za předpokladu, že by všechny radary pracovaly na zcela identické frekvenci. A to nepracují.

standa
10. března • 17:36

Každej impulsní radar je jenom dálkoměr, doplerák měří prozměnu jenom sbližovací rychlost. Debaty, jestli by to fungovalo, nebo ne, jsou zbytečný, protože je dávno vyzkoušený, že to funguje spolehlivě. Měl to před třiceti lety MiG 21 k oklamání nepřátelských radarů. Dochází tam k pozměnění signálu takovým způsobem, že na displeji se prostě objeví jiné údaje (vzdálenost, rychlost )

Jogurt
10. března • 18:06

Pleteš si pojmy.

standa
10. března • 18:40

Nechám se poučit

Jogurt
10. března • 19:24

1. v případě MIG jde opakovaný odraz na velkou vzdálenost, v případě Ramer jde o jednorázový odraz (myšleno odraz při jediném průchodu svazkem) na vzdálenost jednotek až maximálně dvou desítek metrů. jinak řečeno - první záchyt signálu MIGem není pro lokalizaci radarem rozhodující a je prostor na deformaci signálu pro falešnou lokalizaci při příštích průchodech svazkem. U rameru toto není možné.2. v případě MIG je prostor na vyslání rozmítaného signálu o vysoké intenzitě známým směrem a výsledný burst může dát libovolný výsledek, plusový i minusový a přitom relativní směr pohybu (tj doppler plus nebo minus) je známý, v případě Ramer nemůže být výsledkem vyšší rychlost než je skutečná přitom relativní směr pohybu známý není a intenzita paprsku je velmi malá. Burst nelze použít.a obdobných důvodů by se našlo daleko více, sice jde zdánlivě o stále totéž, t.j. odraz mikrovlnného paprsku (resp. velmi úzkého svazku), procesy a vyhodnocení jsou ale úplně odlišné.

Doporučujeme

Články odjinud