Audi R8 Blackbird: neviditelné pro radary, policejní

V šedesátých letech, kdy vrcholila studená válka a s ní spojené závody ve zbrojení, vznikla myšlenka pro radary neviditelných letounů, jež se praxe dočkaly například v podobě legendárního stroje SR-71 Blackbird. Právě z něj si pak vzali inspiraci tvůrci důkladně přepracovaného vozu Audi R8 z New Yorku.

Také tento R8 „Blackbird“ je elegantní, mimořádně výkonný a opatřený důmyslnou elektronickou kamufláží. Společnost Ai Designs jej opatřila řadou elektronických „vychytávek“ včetně pokrokového systému Passport 9500ci s detektorem a vysílačem laserových paprsků. Podle tvůrců tohoto stroje se pro jeho majitele stanou pokuty za rychlost minulostí, protože vůz dopadající laserový paprsek pohltí a zpět k vysílači odešle upravený signál. Součástí systému je iPhone, jenž neustále z internetu aktualizuje seznam radarů pro měření rychlosti, a riziko přistižení při činu tím snižuje na zanedbatelné minimum.

Na první pohled se však toto Audi od svých sourozenců neliší. Má dvacetipalcové kované ráfky s černým lakem, mohutné brzdy i počítačem řízené ventily ve výfukovém traktu, které umožní vůz udělat tichým, nebo naopak velmi hlučným.  

Klepněte pro větší obrázek
Audi R8 Blackbird
Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

včera | Milan Lažanský | 1 příspěvek
Minitest Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC: Jsou vylepšení znát?

Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC (minitest )

Mitsubishi ASX se v provedení modelového roku 2018 nezměnilo po technické stránce, zapracovalo ale na designu.

13.  1.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
TEST Kia Stinger GT 3.3 T-GDI AWD: Díky, Alberte!

Kia Stinger GT 3.3 T-GDI AWD

Trvalo více než pět let, než Kia přetavila fantastický koncept GT v produkční auto. Najala na to ty správné lidi a výsledkem je gran turismo, který nemá v historii značky obdoby.

11.  1.  2018 | Jan Mička | 114 příspěvků