Audi R8 a Lamborghini Huracán možná dostanou malý motor kvůli daním

14 komentářů

kolemjdoucí
26. května • 17:55

Je pouze otázkou času než nemoc zvaná downsizing postihne i prodej supersportů na evropském trhu, tedy zemí EU. Nejde tady ani tak o samotné movité zájemce, ale o to, že ty případné eko daně budou silně postihovat právě výrobce takových silných supersportů a donutí je to přejít na nižší obsahy nebo hybridy.

sokar
26. května • 18:17

To je otázkou času, než se tenhle nesmysl zvaný downsizing zastaví. Už se tady toho napsalo tuny, že auto s pidi motorem má spotřebu jako velkoobjem. Ať udělá lambo pro emise to , že deaktivuje třeba 8 válců, aby byli emise super zelený a hotovo. Stejně jako s emisema dieselů, kde se pomalu zjišťuje, že to tak zelený nebude. Dopadne to jako v F1 na kterou se už prostě nedá dívat.

jednabedna
26. května • 23:59

jenže na to, aby v byrokratické Evropě začal vítězit rozum, je ještě málo zle a tedy příliš brzo.

Fantomas
26. května • 12:52

A pro trhy s velkou dovozní přirážkou a registrační daní budou dělat R8 a Huracán z umělé hmoty a na podvozku Tata Nano?Jestli něco nechápu, tak přesně tohle.

sokar
26. května • 14:28

Pokud si někdo kupuje takový auto, tak je předpoklad, že má dost peněz a pokud ne tak ať si ho nekupuje. Hele mám lambo, ale kvůli daním, na který nemám love sem si ho koupil jen ve 2,5 litru......

Fantomas
26. května • 14:51

Uvažoval jsem přesně stejně. Takováhle auta si lidi kupujou, aby ukázali že na to mají a můžou si to dovolit. Něco jako sockaLambo podle mě nemůže fungovat. Ale je možný, že v Číně se uvažuje jinak. A jestli došli k závěru, že by se to v Číně prodávalo po desítkách, tak se jim asi nemůžeme divit, obchod je obchod.

wolff
26. května • 15:24

Jednoduchá odpověď. Lambo nemá na to získat zákazníky, kteří tohle řešit nemusí, resp. nechce být značkou, která prodává jen jednotky kusů, ale chce prodávat víc. A není to taková značka, aby prodávali za zdaněné ceny.

Wolffsburg
27. května • 7:33

"Lambo nemá na to získat zákazníky" to jsou zase moudra :-D:-D

jednabedna
26. května • 16:52

Ono je to složitější, nejde o evropskou emissionstupiditu ale ochranu vnitřního trhu právě v Číně, kde je na všechny dovážené vozy už dnes uvalena daň, která cenu více než zdvojnásobuje. Paradoxně tam tedy Superb dosluhující generace, vyráběný v Číně, tedy nedodaněný, přijde v slušné výbavě na cca 550tis. Kč, zatímco Superb Combi, který se v CN nevyrábí a jde o dovoz z ČR na skoro 1,4milionu Kč.
U R8 ani lamba nelze očekávat výrobu v Číně a další megazdanění by je vyhnalo k ještě kosmičtějším cenám, takže tam R5 trochu chápu.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
sokar
26. května • 17:54

A víš že já ani ne ? Lambo má v čr nevím třeba 100 lidí a může mít 10000lidí. V číně je to násobně víc. A u těchto aut jde o prestiž, takže bude v číně prostě o tu daň ta prestiž větší protože na to holt má. Navíc roční prodeje pár tisíc kusů celé lambo produkce se snad v pohodě prodají. V číně pokud vím je pár tisíc milionářů co na to mají a zbytek národa co nemá ani na jídlo, takže těchto pár přece nebude řešit nějakej chechták navíc. Taky provoz lamba a jemu podobných bude něco stát a určitě si člověk co dokáže vydělat tolik peněz kupuje auto s tím, že má i na servis. Řešit 40% daně je blbost. Buď mám na to vstoupit do klubu super aut, nebo si přece koupím něco levnějšího. Osobně toto nechápu.

jednabedna
26. května • 23:57

To že někdo "na to má" neznamená, že je ochoten z auta zaplatit státu daň ve výši ceny tří stejných aut na trhu USA. A to ani v Číně. Bohatí si zpravidla hodnotu peněz uvědomují daleko silněji, než ti, co jimi neoplývají.

Fantomas
27. května • 0:24

No a jak to teda má udělat, když to auto chce?

af
26. května • 16:46

Asi tak. A až nasadí legendární TDI tak bude Lambo prodejní trhák.

Adolf
26. května • 12:42

2,5 litru je hodně. R 8 musí stači litr. :-D

Doporučujeme

Články odjinud