Audi R8 a Lamborghini Huracán možná dostanou malý motor kvůli daním

Audi R8 a Lamborghini Huracán možná dostanou malý motor kvůli daním

Supersporty Audi R8 a Lamborghini Huracán možná čeká přechod na maloobjemový downsizovaný motor s přeplňováním. Proč? Kvůli daňovým předpisům, které mohou ovlivňovat, samozřejmě negativně, prodeje. Připouští to i Stephan Winkelmann, šéf automobilky Lamborghini.

Lamborghini chce uhladit design a být politicky korektní

Lamborghini chce uhladit design a být politicky korektní

Ten v rozhovoru pro Car and Driver naznačil, že i když se chce Lamborghini za každou cenu držet velkých atmosférických motorů, downsizing a přeplňování zřejmě bude nevyhnutelné kvůli daňové zátěži na některých důležitých trzích, například v Číně.

Čínské daňové zákony nastavují spotřební daň z vozidla podle objemu motoru. Od dvou litrů objemu rostou lineárně až ke čtyřem a více litrům objemu, kdy zákazník platí 40% daň. Pro supersporty Audi a Lamborghini by tak čtyřlitrový osmiválec bi-turbo z Audi RS7 moc smysl z hlediska daní nedával.

Audi R8 s manuálem a osmiválcem nebude. Není po nich poptávka

Audi R8 s manuálem a osmiválcem nebude. Není po nich poptávka

Ve hře je ale nový elektrickým turbem a kompresorem přeplňovaný pětiválec 2,5 l, který se představil v konceptu Audi TT Clubsport Quattro. Má výkon 600 koní a to je dost na to, aby uděloval výše jmenovaným supersportům důstojnou dynamiku.

Audi (a Lamborghini) zatím ještě o ničem nerozhodlo, ale tento motor by mohl značkám pomoci s odbytem právě v Číně a jiných trzích, kde se daně určují podle emisí nebo právě zdvihového objemu motoru. Je také možné, že půjde exkluzivně o čínský model a v Evropě nebo USA se prodávat nebude.

bazar

Audi A3 2
Rok výroby: 2010
Stav: 197 569 km
Cena: 180 000 Kč
Audi Allroad 3
Rok výroby: 2012
Stav: 97 928 km
Cena: 760 000 Kč
Audi TT 2
Rok výroby: 2009
Stav: 44 816 km
Cena: 350 000 Kč
Audi S4 3
Rok výroby: 2011
Stav: 42 108 km
Cena: 680 000 Kč
Audi A5 3
Rok výroby: 2007
Stav: 167 158 km
Cena: 300 000 Kč
Audi A3 1,6
Rok výroby: 2006
Stav: 130 774 km
Cena: 134 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

dnes | Milan Lažanský
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků