Audi R8 a Lamborghini Huracán možná dostanou malý motor kvůli daním

Audi R8 a Lamborghini Huracán možná dostanou malý motor kvůli daním

Supersporty Audi R8 a Lamborghini Huracán možná čeká přechod na maloobjemový downsizovaný motor s přeplňováním. Proč? Kvůli daňovým předpisům, které mohou ovlivňovat, samozřejmě negativně, prodeje. Připouští to i Stephan Winkelmann, šéf automobilky Lamborghini.

Lamborghini chce uhladit design a být politicky korektní

Lamborghini chce uhladit design a být politicky korektní

Ten v rozhovoru pro Car and Driver naznačil, že i když se chce Lamborghini za každou cenu držet velkých atmosférických motorů, downsizing a přeplňování zřejmě bude nevyhnutelné kvůli daňové zátěži na některých důležitých trzích, například v Číně.

Čínské daňové zákony nastavují spotřební daň z vozidla podle objemu motoru. Od dvou litrů objemu rostou lineárně až ke čtyřem a více litrům objemu, kdy zákazník platí 40% daň. Pro supersporty Audi a Lamborghini by tak čtyřlitrový osmiválec bi-turbo z Audi RS7 moc smysl z hlediska daní nedával.

Audi R8 s manuálem a osmiválcem nebude. Není po nich poptávka

Audi R8 s manuálem a osmiválcem nebude. Není po nich poptávka

Ve hře je ale nový elektrickým turbem a kompresorem přeplňovaný pětiválec 2,5 l, který se představil v konceptu Audi TT Clubsport Quattro. Má výkon 600 koní a to je dost na to, aby uděloval výše jmenovaným supersportům důstojnou dynamiku.

Audi (a Lamborghini) zatím ještě o ničem nerozhodlo, ale tento motor by mohl značkám pomoci s odbytem právě v Číně a jiných trzích, kde se daně určují podle emisí nebo právě zdvihového objemu motoru. Je také možné, že půjde exkluzivně o čínský model a v Evropě nebo USA se prodávat nebude.

Minitest BMW 230i Cabrio: Nastal čas se rozloučit?

BMW 230i Cabrio (minitest)

Kompaktní rozměry, zadní pohon, čtyři místa k sezení a stahovací střecha – to je kombinace, na kterou dnes narazíte pouze u BMW. Benzinový dvoulitr s výkonem 185 kW dvojkovému kabriu pasuje jako ulitý!

včera | Jan Mička | 10 příspěvků
TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

16.  8.  2018 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků