Audi R8 a Lamborghini Huracán možná dostanou malý motor kvůli daním

Audi R8 a Lamborghini Huracán možná dostanou malý motor kvůli daním

Supersporty Audi R8 a Lamborghini Huracán možná čeká přechod na maloobjemový downsizovaný motor s přeplňováním. Proč? Kvůli daňovým předpisům, které mohou ovlivňovat, samozřejmě negativně, prodeje. Připouští to i Stephan Winkelmann, šéf automobilky Lamborghini.

Lamborghini chce uhladit design a být politicky korektní

Lamborghini chce uhladit design a být politicky korektní

Ten v rozhovoru pro Car and Driver naznačil, že i když se chce Lamborghini za každou cenu držet velkých atmosférických motorů, downsizing a přeplňování zřejmě bude nevyhnutelné kvůli daňové zátěži na některých důležitých trzích, například v Číně.

Čínské daňové zákony nastavují spotřební daň z vozidla podle objemu motoru. Od dvou litrů objemu rostou lineárně až ke čtyřem a více litrům objemu, kdy zákazník platí 40% daň. Pro supersporty Audi a Lamborghini by tak čtyřlitrový osmiválec bi-turbo z Audi RS7 moc smysl z hlediska daní nedával.

Audi R8 s manuálem a osmiválcem nebude. Není po nich poptávka

Audi R8 s manuálem a osmiválcem nebude. Není po nich poptávka

Ve hře je ale nový elektrickým turbem a kompresorem přeplňovaný pětiválec 2,5 l, který se představil v konceptu Audi TT Clubsport Quattro. Má výkon 600 koní a to je dost na to, aby uděloval výše jmenovaným supersportům důstojnou dynamiku.

Audi (a Lamborghini) zatím ještě o ničem nerozhodlo, ale tento motor by mohl značkám pomoci s odbytem právě v Číně a jiných trzích, kde se daně určují podle emisí nebo právě zdvihového objemu motoru. Je také možné, že půjde exkluzivně o čínský model a v Evropě nebo USA se prodávat nebude.

TEST RAM 1500 Longhorn 5.7 V8 HEMI: Hustý pracant i Rolls-Royce zároveň

RAM 1500 Longhorn HEMI

Americká auta jsou na českých silnicích stále docela úkazem. Jasným králem mezi nimi je RAM 1500, který jsme vyzkoušeli v kovbojské výbavě Longhorn a s pořádným motorem V8 pod kapotou!

5.  4.  2020 | Vladimír Kadera | 86 příspěvků
TEST Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG 1st Edition: Sesazený král Evropy vrací úder

Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG

Přestože se nový Volkswagen Golf tváří jako ten minulý, ve skutečnosti prošel komplexní proměnou. Spoléhá na elektrifikaci a přijel se zcela novým pojetím interiéru. Všechno to přináší zajímavé výhody, ale také jisté nevýhody.

1.  4.  2020 | Jan Mička | 60 příspěvků
Se Škodou Octavia 2.0 TDI Evo poprvé v Česku: Musí být nejlepší. Daří se jí to?

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI Evo

Novou generaci Škody Octavia jsme poprvé vyzkoušeli rovnou na českých silnicích. Kombi s motorem 2.0 TDI Evo se tváří jako ideální služebák, navíc model jako takový nemá v rámci automobilky jednoduché poslání.

27.  3.  2020 | Jan Mička | 147 příspěvků