Audi R8 a Lamborghini Huracán možná dostanou malý motor kvůli daním

Audi R8 a Lamborghini Huracán možná dostanou malý motor kvůli daním

Supersporty Audi R8 a Lamborghini Huracán možná čeká přechod na maloobjemový downsizovaný motor s přeplňováním. Proč? Kvůli daňovým předpisům, které mohou ovlivňovat, samozřejmě negativně, prodeje. Připouští to i Stephan Winkelmann, šéf automobilky Lamborghini.

Lamborghini chce uhladit design a být politicky korektní

Lamborghini chce uhladit design a být politicky korektní

Ten v rozhovoru pro Car and Driver naznačil, že i když se chce Lamborghini za každou cenu držet velkých atmosférických motorů, downsizing a přeplňování zřejmě bude nevyhnutelné kvůli daňové zátěži na některých důležitých trzích, například v Číně.

Čínské daňové zákony nastavují spotřební daň z vozidla podle objemu motoru. Od dvou litrů objemu rostou lineárně až ke čtyřem a více litrům objemu, kdy zákazník platí 40% daň. Pro supersporty Audi a Lamborghini by tak čtyřlitrový osmiválec bi-turbo z Audi RS7 moc smysl z hlediska daní nedával.

Audi R8 s manuálem a osmiválcem nebude. Není po nich poptávka

Audi R8 s manuálem a osmiválcem nebude. Není po nich poptávka

Ve hře je ale nový elektrickým turbem a kompresorem přeplňovaný pětiválec 2,5 l, který se představil v konceptu Audi TT Clubsport Quattro. Má výkon 600 koní a to je dost na to, aby uděloval výše jmenovaným supersportům důstojnou dynamiku.

Audi (a Lamborghini) zatím ještě o ničem nerozhodlo, ale tento motor by mohl značkám pomoci s odbytem právě v Číně a jiných trzích, kde se daně určují podle emisí nebo právě zdvihového objemu motoru. Je také možné, že půjde exkluzivně o čínský model a v Evropě nebo USA se prodávat nebude.

TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 85 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků