Audi R4: „dělnický supersport” již za dva roky

Německá automobilka Audi plánuje uvést v nejbližších letech 22 nových modelů. Mezi těmi nejzajímavějšími a zcela novými bude i sportovní Audi R4. Jak může název napovědět, půjde o menšího sourozence supersportu R8.

Audi R4 bude částečně odvozeno od modelu TT, tedy zachová si motor vpředu a náhon na přední, případně všechna kola. Vůz by ovšem měl být daleko sportovnější a dle informací přímo z automobilky by měl být přímým konkurentem Porsche Boxster.

Pod kapotou tohoto vozu, který se představí v roce 2009 a na trhu bude nejpozději v roce 2010, by se měly objevit přeplňované motory. Hovoří se o nástupci současného agregátu 2,0 TFSI s výkonem okolo 270 koní a verze RS by pak měla dostat zcela nový řadový pětiválec 2,5 s turbodmychadlem o výkonu okolo 350 koní.

Otázkou ovšem je, proč by Audi stavělo dva sportovní modely stejné kategorie. Tedy model TT a pak ještě model R4. Pokud by ovšem R4 mělo jinou koncepci, tedy motor vzadu a náhon na zadní kola, případně motor vpředu a náhon na zadní kola, smysl by již byl.

Právě kombinace motoru vpředu a náhonu na zadní kola se zdá být vcelku reálná. Audi totiž před nedávnem jednalo s Maserati o sdílení technologií. Maserati mělo zájem o velké naftové motory a Audi prozněnu o systém transaxle. Tedy o systém náhonu na zadní kola v kombinaci s motorem vpředu, kdy je převodovka umístěna také u zadních kol.

Pokud by tomu bylo opravdu tak, pak se dají brát vážně i řeči o konkurentovi Porsche Boxter a Audi by se konečně odpoutalo od nesportovní kombinace vše vpředu.

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků