Audi R10 TDI vítězí v Le Mans, uspěl i Tomáš Enge

Audi R10 s preplňovaným dieselovým agregátom včera zvíťazilo na 74. ročníku legendárnych 24-hodinových pretekoch na okruhu v Le Mans. Posádka Biela/Pirro/Werner stihla odjazdiť celých 380 kôl. So stratou štyroch kôl skončila na druhom mieste posádka Helary/Montagny/Loeb so špeciálom Pescaloro. Naftové Audi obsadilo i bronzovú priečku, trojica Capello/Kristensen/McNish prišla do cieľa so stratou 14 kôl na víťaza. Ako vždy však treba poznamenať, že Audi dostalo v danej objemovej kategórii výnimku na preplňovaný motor, ostatné benzínové motory majú atmosférické plnenie a sú teda v nevýhode.

Výborný výsledok vybojoval Tomáš Enge spolu s dvojicou Piccini/Turner. Na vozidle Aston Martin DBR9 so symbolickým štartovým číslom 007 dokončili závod na celkovom šiestom mieste, čo vo svojej kategórii GT1 znamenalo striebornú priečku so stratou 5 kôl na víťaznú trojicu Gavin/Baretta/Magnusen s vozidlom Chevrolet Corvette. Robert Pergl s dvojicou Kox/Vasiliev (Ferrari 550 Maranello) zo závodu po nehode odstúpili.

Prvý Slovák na Le Mans, Miro Konôpka, ktorý spolu s dvojicou Yamagishi/de Fornoux štartoval v japonskom tíme T2M Motorsports s vozidlom Porsche 911 GT3 RS, závod nedokončili. Príčinou bola pravdepodobne zle naplánovaná zastávka v boxoch – posádke totiž v polovici závodu došlo palivo.

Tip: Kompletné výsledky 24-hodinového závodu si môžete pozrieť tu.

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

včera | David Rusol | 25 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 10 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků