Audi R10 TDI: poprvé na biopalivo

Německá automobilka Audi je známa svou poměrně čilou aktivitou na poli sportovních vozů, kde překvapuje nejen svými výkony, ale v poslední době i orientací na životní prostředí. Emise a šetření paliva jsou dnes velice horká témata, která řeší již kde kdo, poprvé se však vůz tohoto ražení ocitne na seriózním závodě, jakým je čtyřiadvacetihodinovka Le Mans.

Audi na letošním závodě představí po měsících testování novou generaci okruhového speciálu R10 TDI, který vyvíjela ve spolupráci se společností Shell. Pro pohon dvanáctiválce produkujícího výkon 650 koní bude primárně potřebný nový syntetický diesel snižující emise CO2, do něhož se bude přimíchávat i biopalivo získané z biologického odpadu. „Zelená nálada“ tedy zasáhla i zdánlivě nezasažitelnou oblast motorismu a v této souvislosti produkuje Audi R10 TDI až o 90 procent méně emisí CO2 oproti běžným závodním dieselům. Nové palivo bylo získáno metodou BTL (Biomass to Liquids), v podstatě jde o extrakci z biologického odpadu, zejména zbytků potravy a dřevěného odpadu.
 

Celá akce je samozřejmě doprovázena masivní marketingovou kampaní a i letos je Audi horkým favoritem na vítěze. Čtyřiadvacetihodinové závody Le Mans se začínají 14. července. 

Klepněte pro větší obrázek 
Audi R10 TDI
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 85 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků