Německá automobilka Audi je známa svou poměrně čilou aktivitou na poli sportovních vozů, kde překvapuje nejen svými výkony, ale v poslední době i orientací na životní prostředí. Emise a šetření paliva jsou dnes velice horká témata, která řeší již kde kdo, poprvé se však vůz tohoto ražení ocitne na seriózním závodě, jakým je čtyřiadvacetihodinovka Le Mans.
Audi na letošním závodě představí po měsících testování novou generaci okruhového speciálu R10 TDI, který vyvíjela ve spolupráci se společností Shell. Pro pohon dvanáctiválce produkujícího výkon 650 koní bude primárně potřebný nový syntetický diesel snižující emise CO2, do něhož se bude přimíchávat i biopalivo získané z biologického odpadu. „Zelená nálada“ tedy zasáhla i zdánlivě nezasažitelnou oblast motorismu a v této souvislosti produkuje Audi R10 TDI až o 90 procent méně emisí CO2 oproti běžným závodním dieselům. Nové palivo bylo získáno metodou BTL (Biomass to Liquids), v podstatě jde o extrakci z biologického odpadu, zejména zbytků potravy a dřevěného odpadu.
Celá akce je samozřejmě doprovázena masivní marketingovou kampaní a i letos je Audi horkým favoritem na vítěze. Čtyřiadvacetihodinové závody Le Mans se začínají 14. července.
Audi R10 TDI