Audi Q8 odhaleno. Toto jsou první fotky BMW X6 z Ingolstadtu

Slavnostní premiéra zbrusu nového SUV se čtyřmi kruhy na přídi má proběhnout během následujících hodin, první tovární snímky modelu Q8 vám však můžeme v předstihu ukázat už nyní.

Proč Audi vyrukovalo s dalším, dost možná poněkud méně praktickým SUV ve srovnání s výchozím modelem Q7, není těžké uhodnout. Novinka Q8 reaguje na úspěch podobně koncipovaných konkurenčních vozů BMW X6 a Mercedes GLE Coupé, které místo velkého zavazadlového prostoru sází spíše na splývavé, stylisticky výraznější linie.

Audi Q8 bude na trhu už příští rok. Takto zatím vypadá koncept

Audi Q8 bude na trhu už příští rok. Takto zatím vypadá koncept

Oficiální prezentace Audi Q8 je naplánovaná na dnešní den, a protože Čína momentálně hraje první housle, pokud jde o prodeje nových aut, patrně vás nemůže ani v nejmenším překvapit, že si koncern Volkswagen a jeho luxusně-sportovní dcera vybraly za místo premiéry Šen-Čen sousedící s Hong-Kongem.

Asi nemusíme zvlášť zdůrazňovat, že zatímco Q7 se bude odteď ještě více orientovat na potřeby rodinně orientované klientely, Q8 se bude snažit oslovit ten typ zákazníků, který upřednostňuje agresivnější tvary, a pokud lze v souvislosti s SUV mluvit o sportovní jízdě, tak i těch, kteří i od aut této třídy očekávají nadprůměrnou dynamiku.

Luxusní a ještě luxusnější. Audi Q8 a Lamborghini Urus přistiženy v Itálii

Luxusní a ještě luxusnější. Audi Q8 a Lamborghini Urus přistiženy v Itálii

Že to i v Audi myslí s výše uvedenou myšlenkou vážně, dokazuje kromě jiného i nápadný a oproti Q7 značně přepracovaný design. Q8 dostala výraznější jednodílnou masku chladiče s kontrastně lakovaným lemováním, výraznější do čtvercového vzoru seřazené lamely, kompletně jiná přední i zadní světla a vlastně se zdá, že s výjimkou krytů vnějších zpětných zrcátek nemají tato dvě auta žádné společné vnější panely karoserie.

Přestože si na oficiální data budeme muset počkat do slavnostní premiéry, je jasné, že auto stojí na platformě MLB Evo, která je společná pro všechny velké koncernové SUV. V Evropě by měl vůz zpočátku využívat vznětový třílitr s výkonem 210 kW. Později by měla dorazit i slabší verze, chybět nebude ani benzinový třílitr a osmiválcový vznětový čtyřlitr. Paleta tak v podstatě kopíruje nový Volkswagen Touareg.

První jízda s VW Touareg 3.0 V6 TDI: Prakticky dokonalý

První jízda s VW Touareg 3.0 V6 TDI: Prakticky dokonalý

Audi Q8 bude na evropské trhy uvedeno až na podzim, a pokud vám dlužíme nějaké informace, rádi je doplníme v pozdějších hodinách poté, co budou známé. Prozatím můžeme sloužit základním objemem zavazadlového prostoru 605 litrů, který bude možné sklopením sedadel zvětšit až na 1755 litrů.

Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

včera | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 139 příspěvků