Audi Q8 dostalo nové plug-in hybridy. S výkonem až 462 koní a spotřebou do 2,8 l

V první polovině září jsme lehce nakousli plány Audi o rozsáhlejší elektrifikaci modelu Q8. Tady je výsledek.

Model Q8 byl jeden z mála současných vozů Audi, které není možné připojit do zásuvky. Tomu je ale konec - nyní se ukazuje ve verzích 55 TFSI e a 60 TFSI e. Základem pohonu je šestiválec 3.0 TFSI s výkonem 250 kW (340 koní) a točivým momentem 450 N.m, který doplňuje elektromotor s výkonem 100 kW, integrovaný do osmistupňové převodovky. Standardem je pohon všech kol quattro s výchozím rozdělením hnacích sil v poměru 40:60 ve prospěch zadní nápravy.

TEST Audi RS Q8 4.0 TFSI (441 kW): Velký Gatsby z Bratislavy

TEST Audi RS Q8 4.0 TFSI (441 kW): Velký Gatsby z Bratislavy

Energie se ukládá do 17,8kWh akumulátoru, na který ujedou obě verze vozu nejméně 48 km dle WLTP až do rychlosti 135 km/h. Díky tomu se daří tlačit udávanou spotřebu paliva hluboko pod 3 litry na 100 km. Obě verze jsou v sérii vybaveny nabíjecím kabelem pro domácí i průmyslovou zásuvku, při výkonu 7,4 kW nabijete baterii na 100 % asi za dvě hodiny.

VW Touareg V8 TDI v Česku skončí dříve, než se čekalo. Zájem o něj prudce vzrostl

VW Touareg V8 TDI v Česku skončí dříve, než se čekalo. Zájem o něj prudce vzrostl

Ačkoliv mají plug-in hybridy stejné motory, výstupní parametry se liší. Verze 55 TFSI e poskytuje systémový výkon 280 kW (380 koní) a točivý moment 600 N.m, silnější 60 TFSI e má 340 kW (462 koní) a 700 N.m. Chtělo by se říci, že jde svým způsobem o náhradu osmiválce 4.0 TDI z modelu SQ8, ten však bude nahrazen osmiválcem TFSI s výkonem 503 koní. Maximální rychlost 240 km/h je pro obě verze stejná, dynamika se liší – Q8 60 TFSI e je na stovce za 5,4 sekundy, o 0,4 sekundy rychleji než Q8 55 TFSI e.

Audi SQ7 a SQ8 vymění motor. Rozlučte se s V8 4.0 TDI i jeho skvělou spotřebou

Audi SQ7 a SQ8 vymění motor. Rozlučte se s V8 4.0 TDI i jeho skvělou spotřebou

Vozy nabízejí vícero režimů, přičemž v módu Auto se nemusíte o nic starat – volí druh pohonu podle situace (elektřina v nízkých rychlostech, benzin ve vysokých rychlostech, případně spojení obou jednotek). V režimu Hold systém drží aktuální stav nabití akumulátoru a v režimu Charge dochází k nabíjení trakční baterie za jízdy. Systém umí využívat i data navigace, aby lépe hospodařil s elektřinou i benzinem. Vedle toho můžete volit z jízdních režimů Comfort, Efficiency, Auto, Dynamic, Individual, Offroad a Allroad, tak jak to známe z ryze spalovacích verzí modelu Q8.

TEST Volkswagen Touareg V8 4.0 TDI Black Style: Nehodící se škrtněte

TEST Volkswagen Touareg V8 4.0 TDI Black Style: Nehodící se škrtněte

Předprodej plug-in hybridního Audi Q8 na českém trhu odstartuje ještě letos. Výkonnější provedení 60 TFSI e se bude od toho slabšího lišit standardně dodávaným paketem S line, sériová výbava pak zahrnuje třeba Matrix LED světlomety, 21palcová kola, pneumatický podvozek Sport či rudé brzdové třmeny. V Německu jsou nové hybridy k mání od 75.351 eur (asi 2.060.000 Kč), respektive 92.800 eur (asi 2.540.000 Kč). Ceny pro náš trh budou zveřejněny se spuštěním předprodeje.

Audi Q8

Audi Q8 je luxusní SUV z dílny automobilky Audi. Na trh byl vůz uveden v roce 2018. Oproti modelu Q7 má agresivnější tvary.

Motory, ceny, data • Test Audi Q8 50 TDI quattro • Nové motory • Audi RS Q8 • Test Audi RS Q8

Za volantem sériového Hyundaie i20 1.0 T-GDI mHEV: Kdo se může od koho učit?

Hyundai i20 1.0 T-GDI

Třetí generace Hyundaie i20 se už nechce od konkurentů jen učit, ale v řadě ohledů hodlá stanovit nová měřítka.

dnes | Martin Jeník | 2 příspěvky
Za volantem nové Cupry Leon ST PHEV: Sportovní hlavně naoko, přesto důležitá

Cupra Leon ST eHybrid

Ačkoliv to tak při pohledu na registrační značku nemusí vypadat, novou Cupru Leon jsme poprvé testovali na českých silnicích. Jako první na trh vstoupí externě dobíjený hybrid, který však předpokládané sportovní zážitky dost naředil.

25.  10.  2020 | Jan Mička | 25 příspěvků
Minitest Toyota GR Supra Dynamic 2.0: Dobře maskovaná vzpomínka na Celicu?

Toyota GR Supra Dynamic 2.0

Menší výkon, nižší cena. Zaujme Toyota Supra i ve střízlivém provedení se čtyřválcem pod kapotou?

21.  10.  2020 | Vladimír Kadera | 7 příspěvků