Audi Q8 dorazilo na český trh. S jediným motorem a cenou pod dva miliony

Čtyři kruhy už českým zákazníkům nabízí své vrcholné SUV.

Audi Q8 je stylovější variantou pro Q7. Hovoří se o něm jako o konkurentovi pro BMW X6, které se také v brzké době chystá v nové generaci. V případě Q8 bude v prvních měsících k dispozici jen jediná varianta pohonné jednotky.

Pod označením 50 TDI se skrývá třílitrový vznětový šestiválec s výkonem 210 kilowattů. Produkuje maximální točivý moment 600 Nm a velké SUV dokáže díky němu zrychlit z místa na 100 km/h za 6,3 sekundy. Nejvyšší rychlost pak činí 232 km/h.

Audi A6 Avant už má české ceny. Zatím nabídne jen motory TDI

Audi A6 Avant už má české ceny. Zatím nabídne jen motory TDI

Kompletní ceník zatím k dispozici není, avšak víme, že základní cena je stanovena na 1.945.900 korun. V rámci sériové výbavy majitel dostane adaptivní tlumiče, 19palcová kola, světla LED, navigaci i dvouzónovou automatickou klimatizaci. Jak je již zvykem, jediný výbavový stupeň lze libovolně rozšiřovat. Výběr usnadní dva zvýhodněné pakety - Gravity a Technology. Paket Gravity mimo jiné zahrnuje navigaci MMI Plus s Audi Virtual Cockpitem a čtyřzónovou komfortní klimatizaci, které doplňují další položky.

Paket Technology obsahuje HD Matrix LED světlomety, LED zadní světla s dynamickými ukazateli změny směru, dynamické natáčení kol zadní nápravy, adaptivní pneumatický podvozek, servomechanické dovírání dveří a asistenční paket Tour.

Audi zmodernizovalo sedan a kombi A4. Designem mohou být blíž k RS

Audi zmodernizovalo sedan a kombi A4. Designem mohou být blíž k RS

Příjem objednávek novinky, sjíždějící z montážní linky závodu
Bratislava, v České republice startuje od 23. července, kdy bude již k dispozici kompletní konfigurace. První vozy dorazí k prodejcům v srpnu.
 
Další motorizace budou následovat. Slabší provedení stejného dieselu ponese obchodní název 45 TDI a nabídne 231 koní, zatímco jediná zážehová verze 55 TFSI dostane přeplňovanou třílitrovou V6 s výkonem 340 koní. Sílu všech pohonných jednotek bude standardně zpracovávat osmistupňová automatická převodovka ve spojení s permanentním pohonem všech kol quattro.
Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků
TEST Nissan Leaf: Začneme už elektromobily brát vážně?

Nissan Leaf

Nissan je prvním mainstreamovým výrobcem, který nabízí svůj relativně dostupný elektromobil ve druhé generaci. Jedná se o konkurenční výhodu?

11.  9.  2018 | Milan Lažanský | 145 příspěvků