Audi Q8 dostalo další dva motory. Ten nejsilnější má 340 koní

Luxusní SUV-kupé bylo na český trh uvedeno s jediným agregátem. Šestiválcový nafťák s výkonem 210 kW doplňuje jeho slabší verze a také silný turbobenzin.

Šestiválec 3.0 TDI, výkon 210 kW, točivý moment 600 N.m a cena od 1.945.900 korun – zhruba takové odpovědi se vám mohlo až do dnešního dne dostat od prodejců Audi v případě vašeho zájmu o SUV-kupé Q8. Vlajková loď mezi SUV se čtyřmi kruhy ve znaku byla jedním z mnoha aut napříč celou evropskou nabídkou, které doplatily na tahanice při přechodu na přísnější emisní normu a změnu metodiky měření spotřeby. Od teď už ale bude výběr motorů mnohem větší.

Audi Q8 dorazilo na český trh. S jediným motorem a cenou pod dva miliony

Audi Q8 dorazilo na český trh. S jediným motorem a cenou pod dva miliony

Audi totiž doplnilo nabídku agregátů modelu Q8 o další dva šestiválce. Dosud jediný agregát nabídky (3.0 TDI/210 kW) označený 50 TDI quattro bude co do výkonu figurovat jako zlatý střed, přičemž na jedné straně jej doplňuje výkonově slabší verze se 170 kilowatty a 500 N.m (označený 45 TDI quattro), na straně druhé najdete jediný benzinový agregát 3.0 TFSI s výkonem 250 kW (340 koní) a točivým momentem 500 N.m, který figuruje pod zkratkou 55 TFSI quattro.

S Audi Q8 a A6 poprvé na českých silnicích. SUV-kupé je fakt žrádlo!

S Audi Q8 a A6 poprvé na českých silnicích. SUV-kupé je fakt žrádlo!

Stejně jako 210kilowattový nafťák pracují nové motory se 48voltovou elektrickou sítí. Mild-hybridní systém vozu umožňuje v rychlostech od 55 do 160 km/h po dobu až 40 sekund plachtit s vypnutým motorem, systém stop/start pak funguje už v rychlostech pod 22 km/h. Audi říká, že systém v praxi ušetří až 0,7 l/100 km, což sice nemáme jak porovnat, v dřívějším testu Q8 50 TDI quattro jsme však po 1100 ujetých kilometrech registrovali spotřebu nižší než 9 l/100 km, což u takového mastodonta není špatný výsledek.

TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Řazení obstarává osmistupňový Tiptronic a standardem je pohon všech kol quattro s mezinápravovým diferenciálem. Základní cena verze 45 TDI quattro byla stanovena na 73.300 eur (asi 1.885.000 Kč), turbobenzi 55 TFSI začíná na 76.300 eurech (asi 1.960.000 Kč).

České ceny zatím nejsou k dispozici, lze však očekávat, že se nebudou příliš lišit od uvedených přepočtů dle aktuálního kurzu ČNB. V Německu totiž vychází verze 50 TDI quattro na 76.300 eur (asi 1.960.000 Kč), u nás tento vůz pořídíte od 1.945.900 Kč.

Audi Q8: Technická data a ceny nabízených verzí
Motor 45 TDI quattro 50 TDI quattro 55 TFSI quattro
Zdvihový objem [cm3] 2967 2967 2995
Válce/ventily 6/4 6/4 6/4
Největší výkon [kW/min] 170/- 210/3500-4000 250/-
Točivý moment [N.m/min] 500/1750-3250 600/2250-3250 500/1370-4500
Převodovka 8A 8A 8A
Maximální rychlost [km/h] 233 245 250
Zrychlení 0-100 km/h [s] 7,1 6,3 5,9
Komb. spotřeba[l/100 km] 6,4-6,7 6,8 8,9-9,1
Základní cena [Kč] cca 1.885.000* 1.945.900 cca 1.960.000*
*přepočet podle kurzu ČNB k 18.2. 2019
Minitest Peugeot 5008 1.6 PureTech GT-line: Kočkopes? Spíš něco za něco

Peugeot 5008 1.6 Pure Tech (minitest)

Sedm samostatných sedadel, obrovský kufr, vynikající variabilita a žádný pohon všech kol. Podle Francouzů SUV, podle nás benzínový minivan umně maskovaný za crossover.

dnes | Miro Mihálik
První jízda se Škodou Kamiq 1.0 TSI: Revoluci nečekejte, poctivý kus auta ano

Škoda Kamiq 1.0 TSI DSG (první svezení)

Už se těším, až si dnes večer sednu s šálkem horké kávy k počítači a zabořím se do diskuze pod tímto článkem. Na první dojem je totiž Škoda Kamiq opravdu dobrá.

21.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 196 příspěvků
TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

19.  8.  2019 | Petr Schnagl | 13 příspěvků