Audi Q8 konečně oficiálně. Na český trh vstoupí už v červenci

První snímky nového Audi Q8 unikly na internet už dnes dopoledne. Nyní je všem tajemstvím konec a my tak můžeme přinést maximum dostupných informací.

Už při dnešním úniku prvních snímků nového Audi Q8 jsme vám slíbili, že jeho světová premiéra je na spadnutí a článek během několika hodin aktualizujeme o další oficiální informace. Opona mezitím skutečně spadla, takže vám přinášíme vše důležité, co by vás k tomuto vozu mohlo zajímat.

A začít bychom mohli třeba rozměry. Q8 má délku 4986 mm, je široká 1995 mm, vysoká 1705 mm, a nápravy jsou od sebe bez pár milimetrů rovné tři metry. Jen pro pořádek připomínáme, že „osmička“ je tím pádem o 66 mm kratší, ale zároveň o 27 mm širší a o 36 mm nižší než výchozí Q7. Abychom měli výčet kompletní, přidáváme ještě světlou výšku 254 mm.

Audi Q8 se ukazuje na první skice. Je už ale vlastně zbytečná

Audi Q8 se ukazuje na první skice. Je už ale vlastně zbytečná

Audi Q8 se bude vyrábět v Bratislavě a jeho základy tvoří platforma MLB Evo určená pro auta s podélně uloženými pohonnými jednotkami. Nápravy tvoří pětiprvkové závěsy vpředu i vzadu vyrobené převážně z hliníku, zatímco kola mají průměr od 19 do 22 palců. Největší pneumatiky mají rozměr 285/40 R22 a když už jsme v podbězích, mohli bychom dodat, že na přední nápravě najdete šestipístkové třmeny.

K dispozici budou jsou hned tři varianty odpružení. To základní kombinuje vinuté pružiny s adaptivními tlumiči, za příplatek pak majitelé dostanou i vzduchové pérování, a to buď se standardním, nebo sportovním nastavením. V případě použití systému Adaptive Air Suspension má řidič možnost měnit světlou výšku karoserie v rozsahu až 90 mm.

Volkswagen Touareg III poprvé naživo: Toto je nová vlajková loď VW!

Volkswagen Touareg III poprvé naživo: Toto je nová vlajková loď VW!

Mezi další příplatkové prvky výbavy patří také systém řízení kol zadní nápravy. Jde o tutéž techniku, kterou najdete u limuzín Audi či Volkswagenu Touareg nové generace, přičemž Audi kromě vylepšení agility slibuje také zmenšení poloměru zatáčení o celý metr.

Vraťme se ještě na chvíli k základní konstrukci. Karoserii tvoří kombinace ocelových a hliníkových komponentů. Podíl vysokopevnostních ocelí činí 14,4 procenta, zatímco aluminiové tlakové odlitky tvoří 15 procent konstrukce. Většina vnějších panelů (včetně střechy, bezrámových dveří, předních blatníků i zadního elektricky výklopného víky) je vyrobena z hliníkového plechu o celkovém podílu 23,7 procenta.

TEST Porsche Cayenne S: Čáry a kouzla z Bratislavy

TEST Porsche Cayenne S: Čáry a kouzla z Bratislavy

Audi Q8 3.0 TDI není navzdory rozsáhlému použití lehkých kovů zrovna bantamová váha, má až 2145 kg, nicméně tento údaj zahrnuje i dodatečně montovaný lithium-iontový akumulátor částečně hybridní techniky, takže ve výsledku není uvedená hodnota žádná tragédie.

Měli bychom dodat, že mild-hybrid kromě další baterie namontované pod podlahou zavazadlového prostoru obsahuje řemenem poháněný generátor s funkcí startéru, rozvody o napětí 48 V, přičemž Audi tvrdí, že tato technologie snižuje průměrnou spotřebu paliva o 0,7 litru na 100 km. Jak konkrétně? V rozsahu od 55 do 160 km/h se může Q8 pohybovat pouze setrvačností s deaktivovaným spalovacím motorem a systém rekuperace kinetické energie má výkon 12 kW.

Lamborghini Urus je hit. Zákazníci za příplatky utratí v průměru 800 tisíc korun

Lamborghini Urus je hit. Zákazníci za příplatky utratí v průměru 800 tisíc korun

Audi Q8 s výše popsanou technikou dostane označení 50 TDI, přičemž jeho základem bude vidlicový naftový šestiválec o objemu 3,0 litru. Agregát má výkon 286 koní, produkuje maximální točivý moment 600 Nm a velké SUV dokáže díky němu zrychlit z místa na 100 km/h za 6,3 sekundy. Nejvyšší rychlost pak činí 232 km/h.

Slabší provedení stejného dieselu ponese obchodní název 45 TDI a nabídne 231 koní, zatímco jediná zážehová verze 55 TFSI dostane přeplňovanou třílitrovou V6 s výkonem 340 koní. Sílu všech pohonných jednotek bude standardně zpracovávat osmistupňová automatická převodovka ve spojení s permanentním pohonem všech kol quattro, který bude za obvyklých okolností rozdělovat sílu v poměru 40:60 ve prospěch zadní nápravy.

TEST Audi A8 50 TDI quattro: Panu ministrovi s láskou

TEST Audi A8 50 TDI quattro: Panu ministrovi s láskou

Také interiér Audi Q8 téměř nepoužívá standardní tlačítka a místo nich posádka dostane hned několik dotykových obrazovek. Horní displej s úhlopříčkou 10,1 palce slouží k ovládání informačního a navigačního systému. Na spodním 8,6“ displeji pak lze nastavit klimatizaci, komfortní funkce či zadávat text.

Nechybí též hlasové ovládání anebo audiosystém Bang & Olufsen, který má ve vrcholné verzi až 23 reproduktorů. Pak je zde samozřejmě celý zástup bezpečnostních systémů, které bychom popisovali na několika stránkách, takže za všechny můžeme vzpomenout třeba systém nočního vidění, pokročilého asistenta parkování, který umožňuje ovládat auto dálkově prostřednictvím aplikace v mobilním telefonu nebo příprava pro autonomní řízení.

Audi Q8 bude na český trh uvedeno už počátkem července letošního roku a v rámci sériové výbavy majitel dostane adaptivní tlumiče, 19palcová kola, světla LED, navigaci i dvouzónovou automatickou klimatizaci. Ceny známé nejsou, ale předpokládáme, že budou o něco vyšší než u srovnatelné verze Q7.

TEST Mazda CX-5 2.5 Skyactiv-G AWD AT: Umíněná kráska

Mazda CX-5 2.5 Skyactiv-G AWD

Být originální za každou cenu, když se všichni podřizují přísným emisním limitům, může být známkou punku ale i hlouposti. Skončí Mazda ve slepé uličce nebo objevila svou vlastní cestu na výsluní?

dnes | Miro Mihálik | 32 příspěvků
TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 68 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků