Audi Q7 V12 TDI v detailech

Svým způsobem prestižní Audi Q7 s motorem V12 TDI debutovalo již v Ženevě. Teprve nyní se ale dovídáme všechny parametry.

Do dneška však výrobce nechtěl potvrdit, kdy a s jakými parametry se tento stroj dostane do sériové výroby. Dnes ale již víme, že vůbec první sériový osobní automobil osazený vznětovým dvanáctiválcem přijde do prodejů ještě na sklonlu tohoto roku. Pod jeho kapotu v Ingolstadtu usadili mohutnou, šestilitrovou jednotku s výkonem 500 koní a točivým momentem vrcholícím hodnotou rovných 1 000 Nm, a to ve spektru od 1 750 do 3 250 ot./min.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Při pohledu do těchto parametrů se nelze divit tomu, že motor V12 TDI katapultuje model Q7 z 0 na 100 km/h během pouhých 5,5 sekundy a bez větších potíží zarazí rafičku tachometru na elektronicky omezené hranici 250 km/h. V kombinovaném jízdním režimu si přitom takto vybavený vůz řekne jen o 11,3 litrů nafty na 100 km. Motor je osazen novým typem přímého vstřikování common rail, který palivo do válců dopravuje v tlaku až 2 000 barů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Vrcholné Audi Q7 V12 TDI disponuje pneumatickým pérováním a elektronicky řízenými tlumiči s proměnnou stabilizací náklonů vozidla. Základní výbavou jsou litá kola s průměrem 20 palců a konvenčními kovovými brzdovými kotouči, příplatková kola o průměru 21 palců však mohou skrývat i uhlíko keramické brzdy. Zastavit takový kolos není hračkou, takže na předních kotoučích jsou usazeny osmipístkové a na tadních pak čtyřpístkové třmeny.

Na první pohled lze provedení V12 TDI odlišit od levnějších verzí modelu Q7 díky rozšířeným blatníkům, zatmaveným koncovým světlům, dvojitým kulatým koncovkám výfuků, ochrany spodku vozu či příplatkové panoramatické střeše.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
 

Uvnitř vládnou kvalitní materiály s doplňky z leštěného hliníku a nerezové oceli. Na podlaze se nachází velurové koberce, anatomická sedadla jsou čalouněna kůží Verano. S novým motorem a sportovním podvozkem přichází též delší seznam příplatkové výbavy, o výrobu vozu se bude starat oddělení Audi Quattro. Podrobnosti o cenách budou zveřejněny na autosalonu v Paříži, ale v Německu budou začínat na hodnotě 130 600 Euro. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Audi Q7 V12 TDI
Minitest Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT: Přepísknutý budget

Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT (minitest)

Pokud potřebujete levný kombík, důvod vynechat z výběru Tipo vážně nemáte. Fiat ho prodává za slušné peníze. Co když ale chcete diesel, automat a lepší výbavu? Bude Ital pořád ještě takové terno?

21.  10.  2018 | Miro Mihálik | 35 příspěvků
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků