Audi Q7 V12 TDI, dvanáct válců v naftě již v Detroitu

Německá automobilka Audi představí na autosalonu v Detroitu svůj první model s naftovým dvanáctiválcem. Půjde o luxusní SUV Audi Q7, který zde bude vystaven jako koncept. Přestože jsou všechna fakta o voze již známá, Audi stále nechce ukázat, jak bude vůz vypadat ve své produkční verzi. Mnoho rozdilů proti konceptu ale očekávat nelze.

Tip: Představení Audi Q7 V12 TDI naleznete zde.

Každopádně 12 válců v naftě s výkonem 500 koní, stovkou za 5,5 s a maximálkou bez omezovače těsně pod 300 km/h jsou hodnoty opravdu zajímavé. K tomu je třeba připočítat novou technologii čistšího naftového motoru Bluetec.

Nynější koncept se od toho pařížského bude lišit mj. nasazením předních i zadních LED světlometů, přepracovaným interiérem a celkově sportovnějším naladěním. Např. palubní informační systém umožní sledovat v reálném čase jízdní výkony v podobě přetížení v zatáčkách, doby brzdění, celkové doby akcelerace a mnoho dalšího.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Audi Q7 V12 TDI
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Audi V12 TDI
Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků
TEST Nissan Leaf: Začneme už elektromobily brát vážně?

Nissan Leaf

Nissan je prvním mainstreamovým výrobcem, který nabízí svůj relativně dostupný elektromobil ve druhé generaci. Jedná se o konkurenční výhodu?

11.  9.  2018 | Milan Lažanský | 145 příspěvků