Audi Q7 V12 TDI: 550 koní od Andersonu

Německý ladič Anderson Germany si vzal do parády velké SUV Audi s velkým naftovým motorem. A dodal mu opravdu velký výkon...

Pánové z Anderson Germany se specializují především na ladění sportovně střižených automobilů, z poslední doby stojí za zmínku přepracované stroje typů Audi R8 V10 Racing Edition, Bentley Continental GT nebo páreček vozů Ferrari řad California a 430 Scuderia. Anderson Germany se nebojí ničeho, proto vloni v září představil vylepšené provedení modelu Lamborghini Gallardo z edice Valentino Balboni. Nyní je zde tato společnost znovu, tentokrát se však zaměřila na mastodont z Ingolstadtu. A nezačala ničím menším než přímo prestižní verzí s vznětovým dvanáctiválcem V12 TDI.

A tato jednotka nabízí působivé parametry již ve svém základním provedení, neboť z šesti litrů zdvihového objemu dosahuje výkonu 500 koní (366 kW) a točivého momentu rovných 1 000 Nm. Díky tomu zrychlí robustní SUV s trvalým pohonem všech kol z klidu na 100 km/h za 5,5 s. Ale ani to zřejmě není ladičům z Anderson Germany dost, takže se jim dílčími změnami programu řídicí jednotky a sání podařilo zvýšit výkon o 10 %, tedy na výsledných 550 koní (403 kW). Audi Q7 V12 TDI dostalo také snížený a tužší podvozek a výkonnější brzdovou soustavu s červeně lakovanými třmeny.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Společnost Anderson Germany připravila také sadu nových exteriérových doplňků, z nichž vynikají hlavně okraj masky chladiče, kryty zrcátek, zadní difuzor a střešní ližiny zhotovené z uhlíkových kompozitů. Další detaily včetně firemních znaků, mřížek ventilačních otvorů nebo koncovek výfuků dostaly leskle černé lakování. K dynamickému vzhledu vozu přispívají také zatmavené zadní svítilny a dvaadvacetipalcové lité ráfky obouvající pneumatiky 295/30. Změn doznal také interiér vozu s kompozitními obklady na palubní desce, volantu či dveřích. Prostor pro posádku je čalouněn kombinací kůže a Alcantary s kontrastním stehováním, přičemž ve stejném provedení může být na přání vyrobena dětská sedačka.

Jak už to tak bývá, ani v tomto případě zatím nevíme, kolik tato legrace bude stát.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
 Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázek

Audi Q7 V12 TDI v úpravě Anderson Germany
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků