Audi Q7: setkání naživo (spy photos)

Špionážní fotografové zachytili Audi Q7 takřka bez maskování, takže lze vysledovat mnohé detaily. Američtí novináři už byli navíc pozváni na první statickou prezentaci a svoje dojmy zveřejnili na internetu. Chcete vědět, jaké nové SUV bude? (video!)
Audi Q7: setkání naživo (spy photos)

Statická prezentace

O Audi Q7, připravovaném velkém SUV až pro sedm lidí, jsme na AutoRevue.cz psali už mnohokrát. Zveřejnili jsme dvě série špionážních fotografií a publikovali poměrně podrobný článek o rozměrech, motorech apod. Vše najdete pohromadě v článku o novinkách Audi pro budoucnost. Q7 bude stát na prodlouženém podvozku Volkswagenu Touareg a díky větší délce (cca 4,9 m) nabídne prostornější interiér. Přesto bude o nějakých 50 kg lehčí než Touareg se stejným motorem. Úzká skupinka amerických novinářů již měla možnost shlédnout Q7 v reálu, samozřejmě nebyly povoleny fotoaparáty.

Tip: Novinky Audi až do roku 2007

Q7 vypadá naživo jako velké A6 Avant, oproti konceptu Pikes Peak nejsou změny ve vzhledu příliš výrazné, ovšem zrcátka, přední a zadní světlomety či kliky dveří mají oproti studii tradičnější tvar. Příď a záď je mixem mezi modelem A6 a konceptem, Q7 tedy nebude tak uniformní jako ostatní produkce Audi (ostatně to je dobře vidět ze špionážních foto). Prezentovaná verze stála na dvacetipalcových litých kolech, přičemž technici podotkli, že Q7 nebude skutečné SUV, ale spíše jakýsi crossover určený především pro běžné silnice. To je rozdíl oproti Touaregu, který je marketingem prezentován téměř jako offroad. Pohon všech kol bude obstarávat diferenciál Torsen, motory jsou uloženy podélně.

Jen velké motory

Základním benzínem bude motor 3.2 V6 FSI s výkonem 188 kW, pod kapotou prezentovaného vozu byl umístěn osmiválec blíže nespecifikovaného objemu. Novináři uvádí, že v motorovém prostoru zůstalo i tak mnoho místa, takže nebude problém umístit ještě delší motor. Hovoří se o desetiválcovém TDI, 4.2 V8 FSI a 6.0 W12; nebude chybět ani motor 3.6 V6 FSI s výkonem 208 kW. Osmiválec v tomto modelu byl spojen s šestistupňovým tiptronicem, který bude pravděpodobně ve standardu všech verzí. Nechybělo ani řazení pod volantem. Interiér se podobal Audi A6, ostatně kousky z něj jste už mohli vidět na starší špionážní fotografii. I volant má obvyklý ášestkový tvar, CD changer byl umístěn v loketní opěrce. Cestující vpředu mají k dispozici čtyři držáky na nápoje, dva ve dveřích a dva v palubní desce.

Tři řady sedadel

Přístup na prostřední řadu sedadel je velmi dobrý díky široce se otvírajícím dveřím a většímu rozvoru oproti Touaregu. Sedadla jsou poměrně plochá a méně anatomicky tvarovaná. Prostřední místo je spíše nouzové a na delší trase se dospělý cestující nemusí cítit dobře. Vzhledem k tomu, že šlo o předsériovou verzi, je možné, že se to změní a sedadla budou komfortnější. Místa pro nohy je dostatek, pohodlí zajišťují výdechy klimatizace v B-sloupcích s možností vlastního nastavení (tj. za příplatek bude asi i čtyřzónová klimatizace).

Oproti Touaregu a Cayenne má Q7 také příplatkovou třetí řadu sedadel. Dozadu se dostanete bez problému, sedadlům v prostřední řadě se sklopí sedák a posunou se vpřed. Vzadu ale najdou místo jen děti nebo menší cestující, pro „normální“ dospělé to rozhodně není. Sedadla v prostřední řadě se sice mohou posunout vpřed, aby poskytly cestujícím vzadu více místa, ale stále to není ono; na kratší cesty to ale prý postačí. Tedy pokud nebudou příliš dlouzí, kvůli svažující se střeše není mnoho místa nad hlavou. Pokud nebudete zadní sedadla potřebovat, je možné je zcela zasunout do podlahy pod vzoru Volkswagenu Touran. Za příplatek bude k dispozici i elektrické sklápění. Stejně tak lze sklopit prostřední řadu, když budete chtít převážet více zavazadel nebo rozměrné předměty. Zavazadlový prostor tak vzroste na 1 650 l.

Tip: Podívejte se na oficiální video Audi Q7 (3,7 MB), které uhání po písečné poušti.

Už příští rok

Audi plánuje na americkém trhu prodat v prvním roce produkce cca 15 tisíc kusů s tím, že v následujích letech by měly vzrůst prodeje až na 50 tisíc. Základní model s motorem 3.2 V6 FSI by měl stát okolo 45 tisíc dolarů; na evropském trhu se předpokládá cena okolo 50 tisíc eur. Výroba začne už koncem tohoto roku v Bratislavě, konečná podoba Q7 se představí na frankfurtském autosalonu letos na podzim, americkou premiéru si Q7 odbude v Detroitu v lednu příštího roku. Během roku 2007 se objeví i verze s hybridním motorem. (zdroj: Audiworld.com)

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Foto a ilustrace © Automedia

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Oficiální fotografie

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků