Si rozlámejte občanky kuci,ale auto,kterámu se trhaj sváry při nárazu,nemá na silnici co dělat.Tohle se nestalo ani Loganu a Aveu.:-(
Je to sice nejlepší SUV dneškaB-] Ale jako ostatní, vhodné pouze na ježdění rovně nebo pomalu. Takže říkám, nejvhodnější je na to stejně 3.0TDI, 4.2TDI a 6.0TDi je tak na hození do škarpy. Hlavně když řídí vyděšená blondýnaB-]
tak ještě jednou a pomalu pro ty méně bystréB-] Jakémukoliv třítunovému SUV i z prémiové třídy (Q7,X5,Cayenne,Touareg) shoří po první partii zatáček brzdy nehledě na to, že ti "více srdnatí" jezdci SUV to už taky párkrát poslali přes střechu i přes perfektně odladěné ESP. Fyzikální zákony totiž ještě nikdo nepřekecalB-]
PRESNE! Podvozek muze udelat jen stabilnejsi kontakt kola s povrchem, ale to VUBEC nesouvisi se stabilitou auta - s polohou teziste a kinetickou energii, o tom co si ridici techto aut troufnou protoze ziji v takovych nesmyslech a pak neziji vubec je hlavne na nemeckych silnicich dost. FYZIKA PODVOZKU NEOVLIVNI FYZIKU AUTA JAKOZTO TELESA! NEZMENI JEHO KINETICKOU ENERGII, NEZMENI VLASTNOSTI PNEUMATIK, TO ZE NA HRBOLECH NEZTRATI TRAKCI JE JEN MALINKA POMOC, KTERE 3 TUNY NESNIZI NA 1 TUNU.
Q7 jsem neridil ale s Touareg V10 jsem mel problem spis se sirkou nez s naklony, pneumaticky podvozek to vysoke teziste subjektivne hodne eliminuje, clovek spis ma strach aby se tam "vesel" a "ubrzdil" :-), najet po uzky okresce 20 km s necim podobnym unavy stejne jak s E-classe co mam ted najet min. 200km :-)
podle me bude V8 do Q7 nejvhodnější motor-3,0tdi nejede a ŽERE a 4,2 jede a žere:-D:-D:-Djinak nevim na co jste zvyklý dnešní suvka seděj pěkně ale osobák to rozhodně není ani omylem
Souhlas;-)
Nevim na co jste zvykli chlapci, ale to auto drzi jak pribite. v zatackach min. naklon.Jestli bude novy naftovy 12-ti valec "do skarpy", na to je prilis brzy. Rozhodne to je dobry marketingovy tah, pribude novych zakazniku (i kdyz asi ne mnoho, ale kdo vi).
Je to přesně tak. Už "krátký" touareg na vzduchovém podvozku má stabilitu jedinečnou a prožene v zatáčce - má-li řidič dostatek zkušeností a odvahy opřít tank o pneumatiky - jakýkoliv sedan. Q7 ač mi k srdci svou nepraktičností nijak nepřirostlo, ale musím přiznat, že díky ještě delšímu rozvoru a menší světlé výšce, je na tom ještě lépe, V8TDI je navíc lehčí než 450 kg těžký litinový desetiválec....
Takže prožene v zatáčce (tzn. bude rychlejší než) i Subaru Impreza STI/WRX (což je sedan)?
Když vás bude honit pes, kterému zdárně utečete, také Vás "pořádně prohnal" a přitom Vás nemusechl chytit ;-)
aha... to je tedy pravda, takže Subaru Impreza STI/WRX bude mít v zatáčkách co dělat aby ujela Touaregu, aby ji Touareg nechytil....
Taktak.
Bavíme-li se o extrémech, tedy o třítunovém SUV na straně jedné - a pseudo WRC alias Impreze STI na straně druhé, pak - přestože právě tak to myšleno nebylo - jsou rozdíly skutečně neuvěřitelně malé. Ano, Cayenne, Touareg a Q7 na dobrých pneumatikách a hlavně se srdnatým řidičem, který má odvahu a zkušenost poslat tři tuny oceli do souboje,bude téměř stejně rychlý. Zlom je právě v té odvaze a zkušenosti. Kdo to nezažil, nepochopí, co vzduchový podvozek, vyvinutý společně volkswagenem a porsche, dokáže. Až pojedete svým výborným focusem, almerou, octavií 2, golfem 5, či jiným autem se skvělým podvozkem a na výjezdu ze zatáčky vás lehce předjede cayenne, Q7 nebo touareg, nedivte se. Vy máte vynikající podvozek, ale jejich je, i přes značně vyšší hmotu, prostě lepší.Nestane se vám to často. Hlavně proto, že řidičů, kteří mají odvahu jet s monstrem na hranici jeho schopností, je daleko méně nech těch, kteří to dokáží s nějakou polosportovní hračkou. Když totiž sedíte o metr výš než v STI a máte pod sebou o 1500 kg víc, zdá se vám fyzika trochu jiná, než těsně nad zemí. Ale zdání klame......Zkuste si to......
Všechno je to ovšem rovina subjektivní. Nejlepší je, podívat se na výsledky příčného zrychlení v zatáčkách. To řekne zcela jasně, které auto projede danou zatáčku rychleji a které pomaleji. A pokud se dívám na tyto výsledky, velké SUV opravdu nepatří k těm, které by tou zatáčkou byly schopny projet rychleji, než většina hračkovicých vozů.Podvozek je podvozek, ale fyzika platí vždy a pořád. A síly které působí na 1500 nebo 2500 kg těžké auto jsou extrémně rozdílné. Dobrý, adaptivní, podvozek dokáže mnoho přidat, ale při výšce těžiště a váze to zas moc daleko nejde.
Ano. Až na to, že teorie a praxe jsou dva poněkud odlišné pojmy.....Vezměte si některý s výše citovaných vozů, najezděte s ním alespoň 50 tisíc kilometrů vakžodenním provozu, zažijte si spostu situací, pár krizových brzdění, občas nějaký vyhýbací manévr, tu a tam zkuste projet zatáčku na hranici (zjistíte že to hranicí není), prostě s tím autem nejakou dobu žijte. A pak, protože dříve tu odvahu mít nebudete, a pak zatněte zuby a zkuste, co to umí. Budete velmi překvapen. A to právě proto, že fyzika platí vždy, ač se nám někdy (ryze teoreticky) zdá opak. A rozdíl mezi 1400kg a 2900 kg? Přepočtěte si styčné plochy pneumatiky 205/40R16 a 255/22R18 a zjistíte, že tlaky se, světe div se, neliší.
Zonda není typickým sedanem....A opravuji překlep, samozřejmě nejde o 255/22 ale o 255/55
Tu Zondu jsem přidal jen jako ukázku, jaké přetižení dávají opravdové supersporty. Jinak věřím, že ty vozy jsou opravdu dobré, ale to, že stačíte s nimi zmíněným vozům neznamená, že zvládnou stejnou rychlost. Třeba je to jenom tím, že řidič toho sedanu nemá odvahu jet více. A navíc řeč čísel, které nejsou zkresleny pocity hovoří jasně.A jen dodám - věřím, že bude mnoho sedanů, kterým to zmíněné SUV nandají i v zatáčce. Ale vůči dnešním HH, případně vozů mjako je STI/EVO opravdu šanci v zatáčkách mít nebudou.
Jistě. Jen jsme od sedanů jaksi přebruslili k hotch hatchům. 0,85g je sakra dobrá hodnota. Pro informaci sem doplňte mezní hodnotu příčného zrychlení takového sedanu jako třeba Mercedes E, BMW 5 (klidně i M5) nebo třeba poslední verze Mondea.....
Zcela běžný vůz:Honda Civic 1.8 (tedy zcela civilní současný Civic) - 0,92 gBMW M5 (současná generace) jsem našel údaj jenom o 0,94 gJen dodám, že výsledky jsou závislé i na poloměru zatáčky ve které se to měří. Např. auto s výborným výsledkem na poloměru 20 m, může "vyhořet" na poloměru 100 m a opačně.
Každopádně to zde nepíšu proto, abych shanzoval kvality SUV a podvozku o kterém píšete. Je to spíše jakási ukázka čísel, které přeci jenom řeknou více, než pocity.
No vidíte.A teď zpátky na zem:Mondeo 2,0TDCI 0,79, MB-E320CDI 0,77, to je jedna věc. Druhá - a podstatnější:Franta Vopička 0,35Milan Horáček 0,41 (všem Frantům a Milanům se tímto za podobnost čistě náhodnou omlouvám). Drtivá většina řidičů (99,9%?) nezvládne ani polovinu toho, co jejich stroj umí. V případě SUV pak psychologie posune hranici někam ke třetině.
A jéje, zase nějaký mistr světa, který musí mít vždycky pravdu a navíc je nejlepší řidič na světě. Myslím, že Radek tady prezentoval dost jednoznačné argumenty (sériový Civic 0.94g), ale Vám to stále nestačí. Ono by to Mondeo i MB-E s benzinovým motorem dosáhlo asi o dost lepších hodnot, než když tahají před přední nápravou 100 kilo navíc. Ale co si budeme povídat, vy z pozice nadčlověka v SUV to vidíte zaručeně správně...
Hochu, potěšil jsi mě. Vždycky mi zvedne náladu, když se do diskuze přidá jouda, co jezdí ve Škodě 105S ale šíří moudra na téma Lambo nebo Cayenne, o to lepší, že v tomhle případě moudra z úplně jiného konce, než o čem je řeč.
Kdybys neměl místo mozku jogurt, tak by sis možná za tu dlouhou dobu, co přispívám sem a do garáže všiml, že ve Škodě 105S nejezdím. Jinak aby nedošlo k omylu, já to nemyslel tak, že bych někomu záviděl. Já jenom nesnáším SUV, zejména pokud si jejich řidiči myslí, že jsou nesmrtelní. Kdyby ten pán jezdil v A8 V12 Long, tak neřeknu ani popel B-]
Tak jsem našel výsledek Cayenne Turbo S - příčné zrychlení 0,85 g. Jen pro představu, dnešní hot hatche (GTI, ORS, ST) mívají okolo 0,95 g, špičkový Megane Sport 1,15 g a taková Zonda má 1,5 g.Řeči čísel - ty hračky budou v zatáčce rychlejší.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.