Audi Q7 pro rok 2011: sázka na třílitry

Automobilka Audi pokračuje v přezbrojování a představuje své modernizované SUV Q7 se zbrusu novými přeplňovanými motory.

Jedná se o běžný facelift, spíše než drobné změny na karosérii a v interiéru jsou však daleko podstatnější modifikace pod kapotou. Tam se totiž nyní dostávají hned tři nové třílitrové šestiválce, novinkou se stává také alternativní instalace osmistupňové automatické převodovky.

V rámci modernizace mechanických skupin dosavadní zážehové jednotky 3,6 V6 a 4,2 V8 s atmosférickým plněním odcházejí do výslužby a na jejich místo přichází šestiválec 3,0 TFSI s přímým vstřikováním benzínu a přeplňováním ve dvojím odladění. To slabší dosahuje výkonu 272 koní (200 kW) a točivého momentu až 400 Nm, což robustnímu stroji umožní zrychlit z klidu na 100 km/h za 7,9 s a dosáhnout rychlosti 222 km/h, při použití pneumatického adaptivního pérování pak „maximálka“ činí 225 km/h.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Náročnější uživatelé sáhnou po výkonnějším provedení, které si model Q7 vypůjčil ze sportovně střiženého sedanu S4. Dává 333 koní (245 kW) a točivý moment vrcholící hodnotou 440 Nm, vůz díky tomu zrychlí z klidu na 100 km/h za čas o rovnou vteřinu kratší než slabší sourozenec a rozjede se na 243 km/h, resp. 245 km/h s pneumatickým pérováním. Oba vozy mají vykazovat průměrnou spotřebu v kombinovaném jízdním režimu shodných 10,7 l/100 km, což představuje papírové zlepšení o 12, resp. 16 % v porovnání s dosavadními jednotkami.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Vyznavači nafty pak mají k dispozici vznětový třílitr TDI, jenž údajně nemá pranic společného se svým předchůdcem. Naladěn je na 240 koní (176 kW) a točivý moment 550 Nm a mastodonta z Ingolstadtu rozpohybuje na 100 km/h za 7,9 s a maximální rychlost činí 215 km/h, přičemž vzduchové pérování k této hodnotě přidá další 3 km/h. A spotřeba? Její průměrná výše byla stanovena na 7,4 l/100 km, což je o plných 19 % lepší výsledek než dosud.

Výše zmíněná osmistupňová převodovka vychází ze stávající šestistupňové rychlostní skříně, oproti ní se však vyznačuje přídavnou spojkou, jež omezuje prokluz měniče a snižuje spotřebu paliva.

Inovovaný vůz je prezentován jako novinka modelového roku 2011 a do prodejů by se tak měl dostat v průběhu letošního léta.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Audi Q7 2011
Se Škodou Octavia 2.0 TDI Evo poprvé v Česku: Musí být nejlepší. Daří se jí to?

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI Evo

Novou generaci Škody Octavia jsme poprvé vyzkoušeli rovnou na českých silnicích. Kombi s motorem 2.0 TDI Evo se tváří jako ideální služebák, navíc model jako takový nemá v rámci automobilky jednoduché poslání.

27.  3.  2020 | Jan Mička | 144 příspěvků
TEST Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MAN vs. 6AT 4x4: Revoluční All In One?

Mazda CX-30 2.0 Skyactiv-X

Vznětová, zážehová, přeplňovaná, atmosférická, hybridní. Zdá se to sice k nevíře, ale všechna tato adjektiva popisují kompaktní SUV Mazda CX-30 s „dieselovým benzinem“ Skyactiv-X. Jen ne všechna najednou. Jaká tedy v reálném světě je a jak se liší čtyřkolka s automatem od předokolky s manuální převodovkou?

25.  3.  2020 | Petr Schnagl | 25 příspěvků
Minitest Honda Civic 5D 1.0 VTEC CVT: Stačilo po 5 letech jen posypat pepřem?

Honda Civic 1.0 VTEC CVT

Japonci Hondu Civic lehce vylepšili a poslali zpět na trh se zajímavou cenou. Stačí to ale k tomu, aby vyčnívala nad konkurencí?

21.  3.  2020 | Vladimír Kadera | 125 příspěvků