Audi Q7 pro rok 2011: sázka na třílitry

Automobilka Audi pokračuje v přezbrojování a představuje své modernizované SUV Q7 se zbrusu novými přeplňovanými motory.

Jedná se o běžný facelift, spíše než drobné změny na karosérii a v interiéru jsou však daleko podstatnější modifikace pod kapotou. Tam se totiž nyní dostávají hned tři nové třílitrové šestiválce, novinkou se stává také alternativní instalace osmistupňové automatické převodovky.

V rámci modernizace mechanických skupin dosavadní zážehové jednotky 3,6 V6 a 4,2 V8 s atmosférickým plněním odcházejí do výslužby a na jejich místo přichází šestiválec 3,0 TFSI s přímým vstřikováním benzínu a přeplňováním ve dvojím odladění. To slabší dosahuje výkonu 272 koní (200 kW) a točivého momentu až 400 Nm, což robustnímu stroji umožní zrychlit z klidu na 100 km/h za 7,9 s a dosáhnout rychlosti 222 km/h, při použití pneumatického adaptivního pérování pak „maximálka“ činí 225 km/h.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Náročnější uživatelé sáhnou po výkonnějším provedení, které si model Q7 vypůjčil ze sportovně střiženého sedanu S4. Dává 333 koní (245 kW) a točivý moment vrcholící hodnotou 440 Nm, vůz díky tomu zrychlí z klidu na 100 km/h za čas o rovnou vteřinu kratší než slabší sourozenec a rozjede se na 243 km/h, resp. 245 km/h s pneumatickým pérováním. Oba vozy mají vykazovat průměrnou spotřebu v kombinovaném jízdním režimu shodných 10,7 l/100 km, což představuje papírové zlepšení o 12, resp. 16 % v porovnání s dosavadními jednotkami.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Vyznavači nafty pak mají k dispozici vznětový třílitr TDI, jenž údajně nemá pranic společného se svým předchůdcem. Naladěn je na 240 koní (176 kW) a točivý moment 550 Nm a mastodonta z Ingolstadtu rozpohybuje na 100 km/h za 7,9 s a maximální rychlost činí 215 km/h, přičemž vzduchové pérování k této hodnotě přidá další 3 km/h. A spotřeba? Její průměrná výše byla stanovena na 7,4 l/100 km, což je o plných 19 % lepší výsledek než dosud.

Výše zmíněná osmistupňová převodovka vychází ze stávající šestistupňové rychlostní skříně, oproti ní se však vyznačuje přídavnou spojkou, jež omezuje prokluz měniče a snižuje spotřebu paliva.

Inovovaný vůz je prezentován jako novinka modelového roku 2011 a do prodejů by se tak měl dostat v průběhu letošního léta.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Audi Q7 2011

bazar

Audi A3 2
Rok výroby: 2010
Stav: 197 569 km
Cena: 180 000 Kč
Audi Allroad 3
Rok výroby: 2012
Stav: 97 928 km
Cena: 760 000 Kč
Audi A4 3
Rok výroby: 2008
Stav: 137 146 km
Cena: 281 000 Kč
Audi A4 2,7
Rok výroby: 2008
Stav: 201 914 km
Cena: 196 000 Kč
Audi Allroad 3
Rok výroby: 2008
Stav: 174 660 km
Cena: 340 000 Kč
Audi A6 3
Rok výroby: 2006
Stav: 201 103 km
Cena: 180 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků