Audi Q7: nové SUV pro sedm (spy photos)

Premiéra nového Audi Q7, SUV pro sedm cestujících, se blíží. Je očekávána už na letošním autosalonu ve Frankfurtu. Není proto divu, že se často prohání po evropských silnicích. V článku najdete vše, co dosud o Q7 víme, včetně desítky nových fotografií.
Audi Q7: nové SUV pro sedm (spy photos)

Audi Pikes Peak, koncept představený na detroitském autosalonu v lednu 2003, se začne vyrábět pod názvem Q7 koncem letošního roku v Bratislavě stejně jako Volkswagen Touareg. Sériová podoba bude konceptu velmi podobná, upraví se ale maska a zadní světlomety, aby více pasovaly do současného designerského trendu automobilky (viz kresby zcela dole). Do prodeje půjde Q7 na přelomu součansého a příštího roku. Během roku 2007 se představí také menší SUV se jménem Q5, které bude postaveno na nové generaci modelu A4. Model Q7 již byl oficiálně představen a to formou webové prezentace, na které byla odhalena jeho silueta z profilu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Studie Pikes Peak

Q7 bude stát na stejné platformě jako VW Touareg a Porsche Cayenne, ovšem bude větší (+15 cm) a dostane delší rozvor (+13 cm). Po stránce použitých technologií tedy nepůjde o jiný vůz než oba zmíněné, nabídne však jednu důležitou inovaci: místo pro sedm pasažérů. Lze předpokládat, že třetí řada sedadel nebude ve standardu a bude za ni nutno připlatit. Zajímavostí bude i samotná konstrukce: přestože je Q7 větší, jeho hmotnost bude o cca 150 kg nižší než u Touaregu. Lze tedy předpokládat, že některé konstrukční prvky vozu budou z hliníku.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Silueta Q7 z webové prezentace

O motorech se zatím jen spekuluje, zdroje se nepatrně rozchází. Nejprve se objeví zážehový osmiválec 4.2 V8 FSI s výkonem 254 kW, který bude vycházet ze současného provedení bez přímého vstřiku paliva FSI. Druhým motorem při uvedení na trh bude nový naftový třílitrový šestiválec 3.0 V6 TDI s výkonem 165 kW, který si odbyl premiéru v Audi A6 a nyní se nachází i pod kapotou Volkswagenu Touareg a Phaeton. Později přibude základní zážehový šestiválec 3.6 V6 FSI, který bude vychzáet z motoru 3.2 V6 FSI; výkon nebude nijak oslnivý, 206 kW ale bude pro rozhýbání velkého vozu bohatě stačit. Stejný motor se mimochodem objeví pod kapotou ostrého Volkswagenu Passat R36. Z dalších motorů se uvažuje o 4.2 V8 TDI (220 kW) a 5.2 V10 FSI (309 kW). Nafťák 5.0 V10 TDI se pod kapotou Q7 pravděpodobně neobjeví, zdroje spekulují rovnou o motoru 6.0 TDI o výkonu 294 kW (400 k).

Špionážní fotografie

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Foto © Automedia

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Oficiální foto Audi

Starší záběry

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Foto © Automedia

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

včera | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků