Audi Q7: nové SUV pro sedm (spy photos)

Premiéra nového Audi Q7, SUV pro sedm cestujících, se blíží. Je očekávána už na letošním autosalonu ve Frankfurtu. Není proto divu, že se často prohání po evropských silnicích. V článku najdete vše, co dosud o Q7 víme, včetně desítky nových fotografií.
Audi Q7: nové SUV pro sedm (spy photos)

Audi Pikes Peak, koncept představený na detroitském autosalonu v lednu 2003, se začne vyrábět pod názvem Q7 koncem letošního roku v Bratislavě stejně jako Volkswagen Touareg. Sériová podoba bude konceptu velmi podobná, upraví se ale maska a zadní světlomety, aby více pasovaly do současného designerského trendu automobilky (viz kresby zcela dole). Do prodeje půjde Q7 na přelomu součansého a příštího roku. Během roku 2007 se představí také menší SUV se jménem Q5, které bude postaveno na nové generaci modelu A4. Model Q7 již byl oficiálně představen a to formou webové prezentace, na které byla odhalena jeho silueta z profilu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Studie Pikes Peak

Q7 bude stát na stejné platformě jako VW Touareg a Porsche Cayenne, ovšem bude větší (+15 cm) a dostane delší rozvor (+13 cm). Po stránce použitých technologií tedy nepůjde o jiný vůz než oba zmíněné, nabídne však jednu důležitou inovaci: místo pro sedm pasažérů. Lze předpokládat, že třetí řada sedadel nebude ve standardu a bude za ni nutno připlatit. Zajímavostí bude i samotná konstrukce: přestože je Q7 větší, jeho hmotnost bude o cca 150 kg nižší než u Touaregu. Lze tedy předpokládat, že některé konstrukční prvky vozu budou z hliníku.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Silueta Q7 z webové prezentace

O motorech se zatím jen spekuluje, zdroje se nepatrně rozchází. Nejprve se objeví zážehový osmiválec 4.2 V8 FSI s výkonem 254 kW, který bude vycházet ze současného provedení bez přímého vstřiku paliva FSI. Druhým motorem při uvedení na trh bude nový naftový třílitrový šestiválec 3.0 V6 TDI s výkonem 165 kW, který si odbyl premiéru v Audi A6 a nyní se nachází i pod kapotou Volkswagenu Touareg a Phaeton. Později přibude základní zážehový šestiválec 3.6 V6 FSI, který bude vychzáet z motoru 3.2 V6 FSI; výkon nebude nijak oslnivý, 206 kW ale bude pro rozhýbání velkého vozu bohatě stačit. Stejný motor se mimochodem objeví pod kapotou ostrého Volkswagenu Passat R36. Z dalších motorů se uvažuje o 4.2 V8 TDI (220 kW) a 5.2 V10 FSI (309 kW). Nafťák 5.0 V10 TDI se pod kapotou Q7 pravděpodobně neobjeví, zdroje spekulují rovnou o motoru 6.0 TDI o výkonu 294 kW (400 k).

Špionážní fotografie

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Foto © Automedia

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Oficiální foto Audi

Starší záběry

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Foto © Automedia

Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

včera | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků