Audi Q7 hybrid: šetrný obr

13 komentářů

Dalibor Axmann
4. září • 9:26

A pane Babič, co myslíte prosím větou: "Pružné zrychlení na pátém převodovém stupni se odehraje za méně než 12 vteřin"?

koba
5. září • 21:42

tato veta ma tiez zarazila... vzdy som si myslel, ze hybridy pouzivaju bezstupnovu prevodovku... :-D

Tomáš Babič
4. září • 9:51

Zdravim Vas, to ze je koncept stary pol roka, je pravda. Ale na minulotyzdnovom seminari sa objavili dalsie informacie, ktore odhalili, ze system ma k seriovej vyrobe podstatne blizsie. Kym povodny koncept hovoril o spojeni elektromotora a osemvalca 4,2 FSI, teraz je jasne, ze pojde o sestvalec 3,6 FSI.

Dalibor Axmann
4. září • 9:23

Je sice hezké, že zde publikujete půl roku starý koncept vozu, který ale stejně na trh nepřijde, alespoň ne během následujících dvou let.

Jogi
4. září • 8:07

Radsej keby urobili A3 1,8 TFSI hybrid so spotrebou 5 litrov naturalu. Ten kto si kupuje Q7 tomu je to asi jedno ci to zere 10 alebo 13 litrov... B-]

rs
4. září • 8:57

no jo, kdyz ono nejde o tu spotrebu primo pro majitele.
tomu je to asi opravdu jedno jestli bere 10litru nebo 14.
celkove se ale uspori hodne nafty (benzinu), jsou mensi emise, ...atd.takze mimo jine i proto se to dela. nejak se zacit musi a nejschudnejsi cesta je postupnymi, i kdyz malymi , kroky. ne najednou ze dne na den jak by to mozna chtel bursik a spol.

Radek Ondrášík
4. září • 9:34

A je ten hybrid pro životní prostředí opravdu přínosný? Nespotřebuje se na jeho výrobu více energie, než kolik poté ušetří?

Mirda
4. září • 11:15

Muzete byt uplne klidny. Az konecne koncern (potazmo ostatni evropsti vyrobci), 15 let po japoncich, 10 let po USA, zvladne protlacit hybrid do vyroby, pak jako mavnutim kouzelneho proutku zmizi studie o skryte "nevyhodnosti" hybridu a sdelovaci prostredky budou nahle plne vedeckych studii o fantastickych prinosech hybridniho pohonu. Zatim se jeste stale muzete vezt na PR masazi tech, kteri jeste hybrid nemaji.

xj
4. září • 10:57

Jo jo, a i kdyz vyjde bilance pozitivne, je pro zivotni prostredi uplne fuk, jestli jsou Q7 nebo lexusove hybridy. Az budou bezny auta, kterych je na silnicich 97% , to bude teprve zajimavy.

Jogurt
4. září • 22:10

Myšlenka hybridu jako taková, tedy využití energie, která se u konvenčního pohonu psalovacím motorem maří, je jednoznačně přínosná a zda je či není prakticky masově smysluplně aplikovatelná asi těžko ukáže pouze vývoj na úrovni prototypů, k tomu je nutné vozy dostat do běžného prodeje a provozovat je. Šance, že se hybrid vůbec prodá, je u Q7 nebo lexusu podstatně větší, než u nižší střední třídy a v tom já vidím hlavní význam hybridů. Bez praktického provozu se to nemůže dostat do masového nasazení, což je jediná cesta, jak postupně snížit náklady a zdokonalit technologie. Je to stejné jako když začínaly xenony, ABS, ESP, airbagy, katalyzátory atd.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Radek Ondrášík
5. září • 8:59

To je dle mého špatný pohled. Ano, hybrid využije energii, která jde jinak pryč a je nevyužitá. Ovšem pokud ten hybrid využije za svůj život méně, energie, než kolik jsem použil na jeho výrobu, pak je to daleko nesmyslnější, než nemít žádný hybrid.

Jogurt
5. září • 22:51

Jenže ESP první generace bylo taky skoro o ničem. Malá účinnost, nízká linitní rychlost, do které bylo použitelné, extrémní cena. Zdánlivě nesmysl. Majitelé S-Klass a BMW 7 za něj přesto byli ochotni platit a tím přispěli k jeho zdokonalení, zefektivnění a následně masovému rozšíření.
Z energetického hlediska je samozřejmě úplně jedno, jestli v Q7H nebo Lexusu 400h je hybridní systém efektivní nebo není, jestli pro svou existenci spotřebuje na začátku víc energie, než za několik set tisíc km ušetří (a to je sporné zda skutečně jeho inicializace je až tak náročná, jak se tu snažíte tvrdit). Pro majitele Q7H je to nepodstatné. a až provoz ukáže, jestli je to slepá cesta, nebo pootevření dveří efektivního vývoje hybridů pro méně movité a méně odvážné. Nijak jinak to nelze ověřit. Žádným matematickým modelem ani plebiscitem tohle neověříte. Jen praxí. a tu někdo musí spustit.

Vavroch
4. září • 10:07

No, to je otázka do pranice.
Osobně bych to řekl asi takto, pokud se hybridní součástky vyrábí v Číně, tak je pro naše životní prostředí určitě přínosný. :-P

Doporučujeme

Články odjinud