Audi Q7 hybrid: šetrný obr

Automobilky jsou nuceny hledět na ekologii stále více. Nevyhne se tomu ani Audi a proto se brzy dočkáme hybridního modelu Q7.
Audi Q7 hybrid: šetrný obr

Zní to zvláštně. Model Q7 zřejmě nikdy nebude kvůli své hmotnosti a celkové koncepci patřit k vozům, kterým je šetrnost vlastní. Přesto, nebo právě proto, se v Ingolstadtu rozhodli stvořit svůj první hybridní projekt na základě modelu Q7. Co zajímavého přinese?

Již na začátku je třeba říci, že hybridní systém v podání Audi není nijak průkopnický a ten samý se objeví i v Porsche Cayenne. Půjde o paralelní hybridní systém využívající elektromotor o výkonu 34 kW/46 k a benzínový atmosférický agregát 3,6 FSI s výkonem 206 kW/280 k. Elektromotor ze sebe vydá 285 Nm točivého momentu, zážehová jednotka má stále k dispozici plných 375 Nm.

Motory dokážou podle režimu jízdy pracovat nezávisle na sobě, přičemž elektromotor samotný dokáže pracovat nanejvýš do rychlosti 50 km/h a to jen na vzdálenost dvou kilometrů. Pak dojde za všech okolností k „nahození” zážehového agregátu.

Hybridní Q7 zrychlí na stovku za 7,6 sekundy, co není při hmotnosti skoro 2,5 tuny vůbec špatný výkon. Pružné zrychlení ze 60 na 120 km/h na pátém převodovém stupni se odehraje za méně než 12 vteřin a kombinovaná spotřeba se bude v kombinovaném provozu pohybovat pod magickou hranicí 10 litrů Naturalu na 100 km.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Audi Q7 hybrid a spojka obou agregátů

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

dnes | Milan Lažanský
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků