Audi Q7 hybrid: šetrný obr

Automobilky jsou nuceny hledět na ekologii stále více. Nevyhne se tomu ani Audi a proto se brzy dočkáme hybridního modelu Q7.
Audi Q7 hybrid: šetrný obr

Zní to zvláštně. Model Q7 zřejmě nikdy nebude kvůli své hmotnosti a celkové koncepci patřit k vozům, kterým je šetrnost vlastní. Přesto, nebo právě proto, se v Ingolstadtu rozhodli stvořit svůj první hybridní projekt na základě modelu Q7. Co zajímavého přinese?

Již na začátku je třeba říci, že hybridní systém v podání Audi není nijak průkopnický a ten samý se objeví i v Porsche Cayenne. Půjde o paralelní hybridní systém využívající elektromotor o výkonu 34 kW/46 k a benzínový atmosférický agregát 3,6 FSI s výkonem 206 kW/280 k. Elektromotor ze sebe vydá 285 Nm točivého momentu, zážehová jednotka má stále k dispozici plných 375 Nm.

Motory dokážou podle režimu jízdy pracovat nezávisle na sobě, přičemž elektromotor samotný dokáže pracovat nanejvýš do rychlosti 50 km/h a to jen na vzdálenost dvou kilometrů. Pak dojde za všech okolností k „nahození” zážehového agregátu.

Hybridní Q7 zrychlí na stovku za 7,6 sekundy, co není při hmotnosti skoro 2,5 tuny vůbec špatný výkon. Pružné zrychlení ze 60 na 120 km/h na pátém převodovém stupni se odehraje za méně než 12 vteřin a kombinovaná spotřeba se bude v kombinovaném provozu pohybovat pod magickou hranicí 10 litrů Naturalu na 100 km.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Audi Q7 hybrid a spojka obou agregátů

TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků
TEST Volvo V60 D4 Polestar: Zpomalí vám tep, vyžehlí děravé okresky!

Volvo V60 D4 Polestar

Nová generace Volva V60 těží z moderní platformy a bere si to podstatné z větších modelů. Možná je to také poslední dieselová generace. Což je škoda.

9.  10.  2018 | Milan Lažanský | 24 příspěvků
Minitest Ford Focus 1.5 EcoBlue: Jízdně extra třída. Ale co uvnitř?

Ford Focus 1.5 EcoBlue (minitest)

Focus s přibývajícími generacemi postupně ztratil své postavení řidičsky výjimečného vozu, ve svém nejnovějším provedení však opět dostal prvotřídní podvozek. Jak do toho zapadá diesel a automat?

7.  10.  2018 | Miro Mihálik | 32 příspěvků