Audi Q7 definitivně představeno, nové fotky interiéru

Nové Audi Q7, jenž má přijít na trh na začátku příštího roku, bude pro své konkurenty opravdu silným rivalem. Největší zbraní proti konkurenci má být sedmimístná karoserie s délkou 5086 mm, což je o 419 mm víc než BMW X5 a dokonce o 251 mm než Land Rover Discovery. Platforma Q7 vychází z modelu VW Touareg a Porsche Cayenne, byla však prodloužena o 150 mm. Samotný rozvor se díky tomuto prodloužení zvětšil na 3002 mm. Zavazadlový prostor může díky obrovské variabilitě nabírat objem od 330l, v případě sedmimístného uspořádání, přes 775l v případě pětimístného až po 2035l v případě sklopení všech zadních sedaček. Ze svých koncernových sourozenců dostane Q7 i trvalý náhon všech kol prostřednictvím mezinápravového diferenciálu Torsen. Ten pochází z modelu RS4 a výkon bude rozdělovat v poměru 40:60 mezi přední a zadní nápravu.

Definitivně byla také zodpovězena otázka motorizací. Při zahájení prodeje bude Q7 nabízena se dvěma motory. Nafťákem 3.0TDI s výkonem 171 kW  a benzínovým motorem 4.2 V8 FSI s výkonem 257 kW. V nedefinovaném časovém horizontu přibudou v nabídce i motory 3,6 V6 FSI (203 kW) a 4.2 V8 TDI (220 kW). Zda se pod kapotou tohoto SUV objeví i motor 5,0 TDI ještě nebylo definitivně rozhodnuto. Výkon bude standardně přenášen přes šestistupňový automat Tiptronic.

Cena nového Audi Q7 s motorem 3.0 TDI má být na německém trhu přibližně 49 000 eur (cca 1 450 tisíc Kč).

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

16.  12.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků