Audi Q7 a Audi A8 se dočkají nejsilnějšího nafťáku na světě

Audi Q7 a Audi A8 se dočkají nejsilnějšího nafťáku na světě

Je to sotva pár dní, co jsme přinesli první informace o tom, že by automobilka Audi mohla do svých vozů nasadit dvanáctiválcový naftový motor (celá zpráva), který má svůj původ v závodním speciálů R10.

Ohromný úspěch naftového speciálu se musí náležitě využít. Navíc kdo by se nechtěl v dnešní době pochlubit, že nabízí největší a nejvýkonnější motor v sériových vozech.

Tichá válka tak může směle začít a Audi může získat nemalý náskok jak vůči BMW, tak vůči Mercedesu. Dle nejnovějších informací se naftový agregát jako první objeví ve velkém SUV Q7 a to již v modelovém roce 2008, tedy na konci příštího roku.

Velké SUV má totiž dostatek prostoru k instalaci velkého motoru a také se k němu velmi dobře hodí. Motor by měl být proti závodním 650 koním upraven na mírnějších 500, což ovšem pohodlně stačí k titulku "největší a nejsilnější na světě". V roce 2010 se pak stejný motor objeví i v luxusní limuzíně Audi A8. To se ovšem odehraje až v nové generaci, protože upravit tu nynější k nasazení tohoto motoru by bylo drahé a komplikované.

bazar

Audi A3 2
Rok výroby: 2010
Stav: 197 569 km
Cena: 180 000 Kč
Audi Allroad 3
Rok výroby: 2012
Stav: 97 928 km
Cena: 760 000 Kč
Audi A4 2
Rok výroby: 2009
Stav: 167 580 km
Cena: 215 000 Kč
Audi A4 3
Rok výroby: 2008
Stav: 137 146 km
Cena: 281 000 Kč
Audi Allroad 3
Rok výroby: 2008
Stav: 174 660 km
Cena: 340 000 Kč
Audi A6 3
Rok výroby: 2006
Stav: 201 103 km
Cena: 180 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků