Audi Q7 a Audi A8 se dočkají nejsilnějšího nafťáku na světě

Je to sotva pár dní, co jsme přinesli první informace o tom, že by automobilka Audi mohla do svých vozů nasadit dvanáctiválcový naftový motor (celá zpráva), který má svůj původ v závodním speciálů R10.

Ohromný úspěch naftového speciálu se musí náležitě využít. Navíc kdo by se nechtěl v dnešní době pochlubit, že nabízí největší a nejvýkonnější motor v sériových vozech.

Tichá válka tak může směle začít a Audi může získat nemalý náskok jak vůči BMW, tak vůči Mercedesu. Dle nejnovějších informací se naftový agregát jako první objeví ve velkém SUV Q7 a to již v modelovém roce 2008, tedy na konci příštího roku.

Velké SUV má totiž dostatek prostoru k instalaci velkého motoru a také se k němu velmi dobře hodí. Motor by měl být proti závodním 650 koním upraven na mírnějších 500, což ovšem pohodlně stačí k titulku "největší a nejsilnější na světě". V roce 2010 se pak stejný motor objeví i v luxusní limuzíně Audi A8. To se ovšem odehraje až v nové generaci, protože upravit tu nynější k nasazení tohoto motoru by bylo drahé a komplikované.

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

včera | Jan Mička | 59 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků