Audi Q7 a Audi A8 se dočkají nejsilnějšího nafťáku na světě

Je to sotva pár dní, co jsme přinesli první informace o tom, že by automobilka Audi mohla do svých vozů nasadit dvanáctiválcový naftový motor (celá zpráva), který má svůj původ v závodním speciálů R10.

Ohromný úspěch naftového speciálu se musí náležitě využít. Navíc kdo by se nechtěl v dnešní době pochlubit, že nabízí největší a nejvýkonnější motor v sériových vozech.

Tichá válka tak může směle začít a Audi může získat nemalý náskok jak vůči BMW, tak vůči Mercedesu. Dle nejnovějších informací se naftový agregát jako první objeví ve velkém SUV Q7 a to již v modelovém roce 2008, tedy na konci příštího roku.

Velké SUV má totiž dostatek prostoru k instalaci velkého motoru a také se k němu velmi dobře hodí. Motor by měl být proti závodním 650 koním upraven na mírnějších 500, což ovšem pohodlně stačí k titulku "největší a nejsilnější na světě". V roce 2010 se pak stejný motor objeví i v luxusní limuzíně Audi A8. To se ovšem odehraje až v nové generaci, protože upravit tu nynější k nasazení tohoto motoru by bylo drahé a komplikované.

Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

včera | Milan Lažanský | 14 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 42 příspěvků
TEST Nissan Leaf: Začneme už elektromobily brát vážně?

Nissan Leaf

Nissan je prvním mainstreamovým výrobcem, který nabízí svůj relativně dostupný elektromobil ve druhé generaci. Jedná se o konkurenční výhodu?

11.  9.  2018 | Milan Lažanský | 145 příspěvků