Audi Q7 a Audi A8 se dočkají nejsilnějšího nafťáku na světě

Je to sotva pár dní, co jsme přinesli první informace o tom, že by automobilka Audi mohla do svých vozů nasadit dvanáctiválcový naftový motor (celá zpráva), který má svůj původ v závodním speciálů R10.

Ohromný úspěch naftového speciálu se musí náležitě využít. Navíc kdo by se nechtěl v dnešní době pochlubit, že nabízí největší a nejvýkonnější motor v sériových vozech.

Tichá válka tak může směle začít a Audi může získat nemalý náskok jak vůči BMW, tak vůči Mercedesu. Dle nejnovějších informací se naftový agregát jako první objeví ve velkém SUV Q7 a to již v modelovém roce 2008, tedy na konci příštího roku.

Velké SUV má totiž dostatek prostoru k instalaci velkého motoru a také se k němu velmi dobře hodí. Motor by měl být proti závodním 650 koním upraven na mírnějších 500, což ovšem pohodlně stačí k titulku "největší a nejsilnější na světě". V roce 2010 se pak stejný motor objeví i v luxusní limuzíně Audi A8. To se ovšem odehraje až v nové generaci, protože upravit tu nynější k nasazení tohoto motoru by bylo drahé a komplikované.

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků