Audi Q7 a Audi A8 se dočkají nejsilnějšího nafťáku na světě

Je to sotva pár dní, co jsme přinesli první informace o tom, že by automobilka Audi mohla do svých vozů nasadit dvanáctiválcový naftový motor (celá zpráva), který má svůj původ v závodním speciálů R10.

Ohromný úspěch naftového speciálu se musí náležitě využít. Navíc kdo by se nechtěl v dnešní době pochlubit, že nabízí největší a nejvýkonnější motor v sériových vozech.

Tichá válka tak může směle začít a Audi může získat nemalý náskok jak vůči BMW, tak vůči Mercedesu. Dle nejnovějších informací se naftový agregát jako první objeví ve velkém SUV Q7 a to již v modelovém roce 2008, tedy na konci příštího roku.

Velké SUV má totiž dostatek prostoru k instalaci velkého motoru a také se k němu velmi dobře hodí. Motor by měl být proti závodním 650 koním upraven na mírnějších 500, což ovšem pohodlně stačí k titulku "největší a nejsilnější na světě". V roce 2010 se pak stejný motor objeví i v luxusní limuzíně Audi A8. To se ovšem odehraje až v nové generaci, protože upravit tu nynější k nasazení tohoto motoru by bylo drahé a komplikované.

Minitest Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD: Důvod, proč MPV nesmí zemřít

Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD (minitest)

Rostoucí zájem o crossovery a SUV už v nedávné minulosti poslal na odpočinek dva velikány segmentu MPV. Jak ale dokazuje stále prodávaný Seat Alhambra, tyto vozy jsou stále potřeba.

22.  2.  2018 | Jan Mička | 5 příspěvků
TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 78 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků