Audi Q7 3,0 TDI: nový „ekozáklad” s nízkou spotřebou

Také „prémiové“ značky se stále častěji snaží zahrát na „ekologickou notu“, jež má ovšem přinést hlavně větší ohleduplnost k peněžence uživatele jejich produktu. Například automobilka Audi nyní představuje na hospodárný provoz zaměřené provedení svého SUV Q7, jež se zároveň stává základem nabídky této řady. Opatřeno je vznětovým šestiválcovým motorem 3,0 TDI naladěným na 204 koní (150 kW) a 450 Nm v pásmu 1 350 až 2 750 ot./min., vykazuje kombinovanou spotřebu 7,2 l/100 km a prodávat se začíná s cenovkou 1 355 500 Kč.

Hmotnost samotného motoru je pod hranicí 200 kg a náročnými úpravami se podle výrobce podařilo minimalizovat vnitřní tření. Inovativní systém řízení teploty chladicí kapaliny, který patří mezi nové prvky u mnoha současných motorů Audi, je u jednotky 3,0 TDI komplexní. Kliková skříň a hlavy válců mají totiž vzájemně oddělené chladicí okruhy a během zahřívací fáze zůstává chladicí kapalina v bloku válců zcela bez pohybu, aby se rychleji ohřála. Systém přímého vstřikování common rail s rychle reagujícími piezoelektrickými vstřikovači vytváří vstřikovací tlak až 2 000 barů a stejně jako turbodmychadlo a ventilový rozvod je optimalizován pro dosažení maximální účinnosti. Systém Start-Stop vypíná motor, jakmile vůz zastaví, a rekuperační systém, který se již montuje sériově do všech modelů řady Q7, získává pomocí silnějšího alternátoru zpět alespoň malou část kinetické energie během brzdění. Nový základní pilíř řady Audi Q7 zrychlí z klidu na 100 km/h za 9,1 s a dosáhne rychlosti 202 km/h se standardním odpružením a 205 km/h se vzduchovým odpružením dodávaným na přání.

Klepněte pro větší obrázek
Audi Q7
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků