Audi Q7 3,0 TDI: nový „ekozáklad” s nízkou spotřebou

Také „prémiové“ značky se stále častěji snaží zahrát na „ekologickou notu“, jež má ovšem přinést hlavně větší ohleduplnost k peněžence uživatele jejich produktu. Například automobilka Audi nyní představuje na hospodárný provoz zaměřené provedení svého SUV Q7, jež se zároveň stává základem nabídky této řady. Opatřeno je vznětovým šestiválcovým motorem 3,0 TDI naladěným na 204 koní (150 kW) a 450 Nm v pásmu 1 350 až 2 750 ot./min., vykazuje kombinovanou spotřebu 7,2 l/100 km a prodávat se začíná s cenovkou 1 355 500 Kč.

Hmotnost samotného motoru je pod hranicí 200 kg a náročnými úpravami se podle výrobce podařilo minimalizovat vnitřní tření. Inovativní systém řízení teploty chladicí kapaliny, který patří mezi nové prvky u mnoha současných motorů Audi, je u jednotky 3,0 TDI komplexní. Kliková skříň a hlavy válců mají totiž vzájemně oddělené chladicí okruhy a během zahřívací fáze zůstává chladicí kapalina v bloku válců zcela bez pohybu, aby se rychleji ohřála. Systém přímého vstřikování common rail s rychle reagujícími piezoelektrickými vstřikovači vytváří vstřikovací tlak až 2 000 barů a stejně jako turbodmychadlo a ventilový rozvod je optimalizován pro dosažení maximální účinnosti. Systém Start-Stop vypíná motor, jakmile vůz zastaví, a rekuperační systém, který se již montuje sériově do všech modelů řady Q7, získává pomocí silnějšího alternátoru zpět alespoň malou část kinetické energie během brzdění. Nový základní pilíř řady Audi Q7 zrychlí z klidu na 100 km/h za 9,1 s a dosáhne rychlosti 202 km/h se standardním odpružením a 205 km/h se vzduchovým odpružením dodávaným na přání.

Klepněte pro větší obrázek
Audi Q7
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků