Audi Q6 e-tron bude bráchou elektrického Porsche Macan. Přijede už příští rok

Spolupráci Porsche a Audi zanedlouho uvidíme také v kategorii elektrických SUV.

Řada chystaných elektromobilů koncernu VW má další potvrzený kousek nedaleko produkci. Šéf Audi Markus Duessman nyní potvrdil práce na novém elektrickém SUV Q6 e-tron, které přijede v roce 2022. Půjde o technického sourozence elektrické varianty Porsche Macan. Obě značky totiž spolupracují na vývoji nové platformy PPE (Premium Platform Electric).

Stejný přístup sdílení techniky jako v případě Porsche Taycan a nedávno představeného e-tronu GT tedy využijí značky i pro svá elektrická SUV. V nabídce Audi se Q6 e-tron zasadí velikostně i cenou mezi Q4 e-tron a současně vrcholný e-tron, zatímco bude představovat v podstatě elektrickou variantu spalovacího Q5.

Nové Audi Q4 e-tron ve velké galerii: Sází na virtuální realitu a velkorysý prostor

Nové Audi Q4 e-tron ve velké galerii: Sází na virtuální realitu a velkorysý prostor

Po vzoru Porsche, které chce nechat spalovací Macan v produkci souběžně s jeho elektrickou variantou, by tedy Audi nabízelo vedle sebe Q6 e-tron i Q5, které teprve nedávno prošlo modernizací. V hierarchii koncernu se nicméně první objeví na silnicích elektrický Macan, podobně jako tomu bylo v případě uvedení výše zmíněných elektrických sourozenců.

Platforma PPE bude vycházet z konstrukce základu J1 použitých u Taycanu a e-tronu GT. Identicky se objeví 800V architektura pro rychlé nabíjení výkonem až 350 kW. Dojezd se u SUV obou značek předpokládá okolo 480 kilometrů.

TEST Audi A3 Limuzína 35 TDI S tronic: Nejmenší sedan, největší překvapení

TEST Audi A3 Limuzína 35 TDI S tronic: Nejmenší sedan, největší překvapení

S popularitou výkonných RS modelů, které již e-tron GT uvedl také pro elektromobily značky Audi, se rovněž v případě Q6 e-tron očekává nejsilnější RS varianta (u elektrického Macanu verze Turbo). Britský Autocar odhaduje, že dva elektromotory pro pohon všech kol by vozu zajistily výkon okolo 600 koní (441 kW). Výchozí specifikace SUV by nicméně nabídla pouze jeden elektromotor vzadu.

Galerie doplněna o Audi Q4 e-tron a e-tron S.  

Porsche

Porsche je německý výrobce sportovních automobilů. Firmu založil v roce 1931 Ferdinand Porsche. V roce 1961 vznikl první model legendární řady 911, která se stále vyrábí.

V roce 2009 Porsche – coby velmi profitabilní automobilku – ovládl Volkswagen.

Porsche 718 • Porsche 911 • Porsche Taycan • Porsche Panamera • Porsche Macan • Porsche Cayenne

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST SsangYong Korando 1.5 T-GDI 4x4: Vše, co potřebujete. Za míň, než čekáte

SsangYong Korando 1.5 TGDI

SsangYong Korando se hlásí v redakční garáží počtvrté. Tentokrát v plné náloži jako borec se čtyřkolkou a automatem.

včera | Vladimír Kadera | 1 příspěvek
TEST Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG R-Line Variant: Nejlepší jízda na trhu?

VW Golf 1.5 eTSI DSG R-Line Variant

Volkswagen Golf Variant prodělal mezigeneračně více změn, než se může na první pohled zdát. Vyzkoušeli jsme sportovněji střiženou verzi R-Line se 150koňovým turbobenzinem a popravdě toho není moc ke kritizování.

14.  4.  2021 | Jan Mička
TEST Citroën C4 1.5 BlueHDi EAT8: Originál, kapitola druhá

Citroën C4 1.5 BlueHDi EAT8

Nová generace C4 zcela odhodila zátěž minulosti a přichází s vlastním odlišným pojetím kompaktního hatchbacku. Novoty jsou v tomto případě vítané.

11.  4.  2021 | Richard Herbich | 13 příspěvků