Audi Q5L je novinka pro pekingský autosalon. Na délku přidává 88 mm

Ingolstadt připravil pro svou čínskou klientelu první SUV s prodlouženým rozvorem, který natáhl standardní Q5 na 4,77 metru. Ve výbavě má pohon quattro a čtyřválec 2.0 TFSI.

Čína dnes v mnoha ohledech diktuje směr automobilovému průmyslu a zároveň tím modeluje jeho tvář. Význam Říše středu přitom nadále stoupá, takže se výrobci ve snaze oslovit její specifické choutky rádi přizpůsobí a vyrobí něco, co jinde zkrátka nekoupíte.

Nepovedená čínská kopie: Tahle elektrická parodie představuje BMW i3

Nepovedená čínská kopie: Tahle elektrická parodie představuje BMW i3

Dělá to tak Škoda se svým nejnovějším crossoverem Kamiq, ale léta se specializuje i Audi, které pro tamní (dnes už světově největší) trh staví prodloužené limuzíny A4L či A6L, a samozřejmě chybět nemůže ani prodloužená vlajková loď A8L.

Co Audi dosud prodávalo ve standardních rozměrech, byly jeho crossovery a SUV, nicméně i to se dnešním dnem mění. Němci představili na právě probíhajícím pekingském autosalonu druhou karosářskou verzi modelu Q5, která je ve srovnání s výchozím autem prodloužená o 88 mm.

TEST Audi SQ5 TFSI: Až příliš samozřejmá rychlost

TEST Audi SQ5 TFSI: Až příliš samozřejmá rychlost

Audi ve své tiskové zprávě slibuje podstatně více prostoru pro kolena cestujících na zadních sedadlech. V podélném směru to dělá až 110 mm, přičemž objem zavazadlového prostoru se podle pozice zadní lavice pohybuje od 550 do 1550 litrů.

Q5L, které se bude rovněž vyrábět ve společném joint-venture s FAW-VW, má pod přední kapotou přeplňovaný zážehový čtyřválec 2.0 TFSI. K mání bude s výkonem 190, respektive 252 koní, bez příplatku dostane pohon všech kol quattro i sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku.

Další čínská kopie. Toto je převtělený Land Rover Discovery

Další čínská kopie. Toto je převtělený Land Rover Discovery

Auto postavené na 18“ až 20“ kolech bude nabízeno v jedné z pěti dostupných výbav (Vogue, Lifestyle, Design, Sport a Sport plus) a tři nejvyšší nabídnou v základu třeba špičkový audiosystém Bang & Olufsen.

 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků