TEST Audi Q5 Sportback 40 TDI quattro: Stylu hodně, válců málo? Ne tak docela

Stylovější souputník klasické Q5 útočí na city, ale použitelnost bere smrtelně vážně. Kompromisů má opravdu málo.
Radosti
Kvalitní a prostorný interiér
Úsporný provoz
Skvěle fungující automat
Starosti
Občas zmatkující parkovací senzory
Horší výhled šikmo vzad
9  /10

SUV se splývavou zádí dnes nabízí každá druhá automobilka. Trend, který seriózně začalo první BMW X6 (pokud tedy nepočítáme šílenost jménem Ssangyong Actyon), se ujal prakticky ve všech velikostních kategoriích a výrobci se nebojí podobné auto postavit i na technice menších modelů, třeba Renault udělal svou Arkanu na bázi Clia.

Audi do toho jde s plnou parádou, SUV Q5 Sportback je neředěné a nešizené, tak jak jsme u značky zvyklí. Příď s výraznou a rozměrnou maskou působí impozantně a při pohledu z boku si všimnete, že se nejpřednější bod kapotáže nachází v nejnižším bodě čumáku – Sportback má tedy jakousi bradu. Záď zdobí zajímavě řešené ofuky okolo zadního skla, samozřejmě zde nechybí oplastování po celém spodním obvodu vozu. I v této bílé barvě Gletscher a na překvapivě skromných kolech o průměru 18" vypadá k světu.

Ať žije přehlednost!

Elegance pokračuje i uvnitř, kůže i plasty působí skutečně kvalitně, vše je seskládáno (mimochodem ve fabrice San José Chiapa v Mexiku) s pečlivostí. Ovládání by pak mohlo být vzorem pro řadu automobilek, které si zahrávají s dotykovými ploškami a nastavováním všeho skrze obrazovku infotainmentu. Klimatizaci řídíte dostatečně velkými otočnými knoflíky, zobrazujícími nastavenou teplotu ve svém středu, spínání výhřevu sedaček máte po ruce hned vedle nich a i hlasitost má svůj kulatý ovladač na straně spolujezdce.

Podobně přehledné je i ovládání na volantu. Pravým palcem ovládáte multimediální funkce, levým se pak pohybujete v palubním počítači a nastavujete zobrazení na digitálním kokpitu o úhlopříčce 12,3". Ten má vysoké rozlišení a přehlednou grafiku, umí zobrazit i mapu pro snazší orientaci. V infotainmentu s obrazovkou o úhlopříčce 10,1" se zorientujete raz dva – k základním funkcím se dostanete skrze velké dlaždice a i struktura menu pro podrobnější nastavování je dostatečně přehledná.

Hezky široká přední sedadla mají dobré vedení v oblasti stehen i trupu, po voňavé kůži po nich v zatáčkách necestujete ze strany na stranu. Najít příjemnou pozici problém není, seřiditelná jsou v mnoha ohledech a vyhoví různým tělesným typům. Vzadu je pro průměrně rostlého evropského člověka situace velmi příznivá, klenutí střechy jeho hlavy pojme a i pod koleny je místa dost směrem k podlaze.

Kufr se svými 510 litry pojme náklad pro každý den i na dovolenou, tvary podle pravoúhlého trojúhelníku lze dokonale využít. Zadní opěradla jsou dělená v poměru 40:20:40, takže si zde s čtyřčlennou osádkou můžete snadno uložit třeba lyže. Nakládací hrana sice není v rovině s podlahou kufru, ale nachází se v rozumné výšce. Kufr si můžete zvětšit díky polohovatelným opěradlům zadních sedadel a posuvu zadních sedadel.

Audi

Německá automobilka Audi patří do od roku 1964 ke koncernu Volkswagen, ve kterém má roli prémiové značky. Počátky společnosti sahají do roku 1899 a k zakladateli Augustu Horchovi.

Audi A1 •  Audi A3Audi A4Audi A5Audi A6Audi A7Audi A8Audi Q2Audi Q3Audi Q5Audi Q7Audi Q8Audi R8Audi e-tron

Diskuze (12) Další článek: Byl zvyklý na kajutu letadlové lodi, tak se přestěhoval do Porsche a objevuje svět

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,