Audi Q5: pekingský debut menšího z rodu

4 komentáře

Maila
21. dubna • 18:09

Jen bych rád uvedl, že o rozdělení výkonu mezi nápravy je využito torzenu. Ten je kvalitnější a má lepší vlastnosti nežli Haldex (mezinápravová spojka, která rozdělí výkon při prokluzu).

jogurt
21. dubna • 22:21

otázka jedna: Co je torzen?
otázka dva: Je torzen resp. správně Torsen kvalitnější než Haldex nebo není? Na kvalitu jednoho ani druhého si pokud vím nikdo nestěžuje, v obou případech jde o zcela spolehlivé systémy bez provozních vad. A to i přesto, že Haldex je podstatně složitější.
otázka tři: Má Torsen opravdu lepší vlastnosti než Hadex? To se nedá říci jednoznačně. Pro běžného řidiče, který nejezdí na hraně nikoliv. Rozdíl totiž vůbec nepozná. Pro dravce, který odpojí ESP a bude auto trápit na mezi(či za mezí) zdravého rozumu to rovněž nejde říci jednoznačně. Pro trvalý provoz s potřebou distribuce točivého momentu na obě nápravy je nepochybně vhodnější torsen se šnekovým soukolím než Haldex s 59 lamelami v olejové lázni s elektronicky řízeným přítlakem. Torsen má ale podstatně větší mechanické ztráty než Haldex a neumí tak široké rozpětí asymetrické distribuce momentu jako Haldex. Navíc není řízen žádnou řídící jednotkou a nelze jej tedy nijak aktivně ovlivňovat.

richie
21. dubna • 12:24

jsem slyšel, že audi má připraveno 7stupňové DSG co zvládne až 550Nm a 9000ot/min tak bude nebo nebude? A co v Q7 nebo v A6 allroad? Bude nebo nebude?

Tomáš Babič
21. dubna • 12:33

Ano bude, v clanku sa o tom pise - u Audi sa DSG nazyva S-Tronic ;-)

Doporučujeme

Články odjinud