Audi Q5: pekingský debut menšího z rodu

Audi rozšiřuje nabídku SUV o menšího sourozence, model Q5. Již nyní jsou venku všechny důležité informace a údaje.

Doposud byl jediným zástupcem s písmenem Q v názvu model Q7, tedy vůz patřící do nejvyšší kategorie třídy SUV. V Ingolstadtu si ale uvědomili, že tohle nestačí a připravili menší model Q5, který bude mít namířeno proti BMW X3, Mercedesu GLK nebo Lexusu RX.

Q5 měří na délku 4,61 metru, rozvor náprav činí 2,81 m, je 1,88 široký a nejvyšší bod vozu se nachází 1,65 m nad zemí. Model se může pyšnit nejnižším koeficientem odporu vzduchu 0,33, pro úsporu hmotnosti sáhli inženýři po hliníkové přední kapotě a zadních dveřích.

Na začátku budou pro pohon vozu sloužit tři motory – dva vznětové a jeden zážehový. Všechny disponují přímým vstřikováním paliva a přeplňováním. Benzín spaluje čtyřválec 2,0 TFSI naladěný na výkon 155 kW/211 k a točivý moment 350 Nm. S ním zrychlí Q5 na stovku za 7,2 sekundy, dosáhne maximální rychlost 222 km/h a v průměru spotřebuje 8,5 litru benzínu na každých sto km.

Základním vznětovým motorem v nabídce bude dvoulitrové TDI common-rail s výkonem 125 kW/170 k a maximálním točivým momentem 350 Nm. Akcelerace na stovku v jeho případě trvá 9,5 s, maximální rychlost pak činí 204 km/h a udávaná průměrná spotřeba je 6,7 l nafty.

Nejvýkonnějším motorem je šestiválec 3,0 TDI s výkonem 176 kW/240 k a točivým momentem 500 Nm. S ním je Q5 vcelku svižným vozem, vždyť stovku pokoří již za 6,5 sekundy a dosáhne maximální rychlost 225 km/h. Spotřeba nafty se v jeho případě pohybuje na průměru 7,7 l na 100 km.

Nové SUV bude k dispozici výhradně s pohonem všech kol Quattro se standardním rozdělením točivého momentu 40:60 ve prospěch zadní nápravy, za příplatek bude k dispozici pro všechny motorizace také nová sedmistupňová dvouspojková převodovka S-Tronic. Co se týká terénu, Q5 zvládne vpředu nájezdový úhel 31, vzadu pak 25 stupňů. Světlá výška vozu je rovných 200 mm.

V interiéru Q5 nalezneme zadní sedadla s nastavitelným sklonem, které můžou být v případě potřeby vyjmuty, což pomůže k nárůstu objemu zavazadlového prostoru z 540 na 1560 litrů. Zákazníci budou mít na výběr také z velkého množství materiálů, od hliníku přes chrom, kvalitní dřevo až po kůží nebo Alcantarou čalouněná sedadla.

V příplatkové výbavě nebudu chybět prvky jako bezklíčový přístup, systém monitorující tlak v pneumatikách, panoramatická střecha třízonová klimatizace nebo adaptivní bi-xenonové světlomety.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Audi Q5

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků