Audi Q5: pekingský debut menšího z rodu

Audi rozšiřuje nabídku SUV o menšího sourozence, model Q5. Již nyní jsou venku všechny důležité informace a údaje.

Doposud byl jediným zástupcem s písmenem Q v názvu model Q7, tedy vůz patřící do nejvyšší kategorie třídy SUV. V Ingolstadtu si ale uvědomili, že tohle nestačí a připravili menší model Q5, který bude mít namířeno proti BMW X3, Mercedesu GLK nebo Lexusu RX.

Q5 měří na délku 4,61 metru, rozvor náprav činí 2,81 m, je 1,88 široký a nejvyšší bod vozu se nachází 1,65 m nad zemí. Model se může pyšnit nejnižším koeficientem odporu vzduchu 0,33, pro úsporu hmotnosti sáhli inženýři po hliníkové přední kapotě a zadních dveřích.

Na začátku budou pro pohon vozu sloužit tři motory – dva vznětové a jeden zážehový. Všechny disponují přímým vstřikováním paliva a přeplňováním. Benzín spaluje čtyřválec 2,0 TFSI naladěný na výkon 155 kW/211 k a točivý moment 350 Nm. S ním zrychlí Q5 na stovku za 7,2 sekundy, dosáhne maximální rychlost 222 km/h a v průměru spotřebuje 8,5 litru benzínu na každých sto km.

Základním vznětovým motorem v nabídce bude dvoulitrové TDI common-rail s výkonem 125 kW/170 k a maximálním točivým momentem 350 Nm. Akcelerace na stovku v jeho případě trvá 9,5 s, maximální rychlost pak činí 204 km/h a udávaná průměrná spotřeba je 6,7 l nafty.

Nejvýkonnějším motorem je šestiválec 3,0 TDI s výkonem 176 kW/240 k a točivým momentem 500 Nm. S ním je Q5 vcelku svižným vozem, vždyť stovku pokoří již za 6,5 sekundy a dosáhne maximální rychlost 225 km/h. Spotřeba nafty se v jeho případě pohybuje na průměru 7,7 l na 100 km.

Nové SUV bude k dispozici výhradně s pohonem všech kol Quattro se standardním rozdělením točivého momentu 40:60 ve prospěch zadní nápravy, za příplatek bude k dispozici pro všechny motorizace také nová sedmistupňová dvouspojková převodovka S-Tronic. Co se týká terénu, Q5 zvládne vpředu nájezdový úhel 31, vzadu pak 25 stupňů. Světlá výška vozu je rovných 200 mm.

V interiéru Q5 nalezneme zadní sedadla s nastavitelným sklonem, které můžou být v případě potřeby vyjmuty, což pomůže k nárůstu objemu zavazadlového prostoru z 540 na 1560 litrů. Zákazníci budou mít na výběr také z velkého množství materiálů, od hliníku přes chrom, kvalitní dřevo až po kůží nebo Alcantarou čalouněná sedadla.

V příplatkové výbavě nebudu chybět prvky jako bezklíčový přístup, systém monitorující tlak v pneumatikách, panoramatická střecha třízonová klimatizace nebo adaptivní bi-xenonové světlomety.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Audi Q5

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků