Audi Q5 odhaluje světla, kufr a interiér. Bude to zmenšená Q7

Audi Q5 odhaluje světla, kufr a interiér. Bude to zmenšená Q7

Teprve první generace Audi Q5 už potřebovala obměnu jako sůl. Úspěšný model se prodává od roku 2008 a dodnes jej automobilka stihla vyrobit ve více než jenom milionu exemplářů, nejenom design exteriéru, ale také interiéry vozů Audi se už v dnešní době vydávají trochu jiným směrem.

Druhé vydání Q5 si odbude světovou premiéru již příští čtvrtek na autosalonu v Paříži, a přestože se tam třeba ani nechystáte, můžete být u toho. Automobilka totiž na svých mediálních stránkách spustila odpočet, po jehož vypršení budete moci sledovat ceremoniál živě. Pro úplnost dodáme, že přímý přenos začíná ve 13:45.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Je otázkou, zda se automobilce podaří udržet novou Q5 pod pokličkou, například jako v případě nejmenšího crossoveru Q2 představeného v březnu v Ženevě, už první upoutávky však napovídají, že půjde v podstatě o zmenšenou Q7. Dokazuje to detail přídě s diodovým světlometem Matrix a obrovským „grilem“, téměř shodně jsou tvarované také blatníky a spodní část nárazníku. Na zbytek vozu si ale budeme muset ještě počkat.

Srovnávací test: Audi Q7 3.0 TDI quattro vs. Volvo XC90 D5 AWD

Srovnávací test: Audi Q7 3.0 TDI quattro vs. Volvo XC90 D5 AWD

Již nyní si také dokážeme odvodit, jak bude vypadat interiér. Virtuální kokpit tam uvidíme stoprocentně, stejně jako menší počet tlačítek, otázkou už tedy pouze zůstává, zda automobilka zvolí vysouvací středový displej jako u Q7, nebo použije levnější řešení jako u modelu A4 a jeho odvozenin. Hovoří se o úbytku hmotnosti až 100 kilogramů, plug-in hybridu a dokonce i verzi RS Q5 s fantastickým pětiválcem o objemu 2,5 litru, který najdeme v modelech RS3 a TT RS.

Pokud se vám nechce čekat až do premiéry, koukněte na videa níže. Vydalo je samo Audi a dost možná se z nich dozvíte více, než se původně předpokládalo.

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

včera | Jan Mička | 43 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků