Audi Q5: malé SUV bude konkurencí pro X3 a MLK

O tom, že Audi chystá mimo model Q7 ještě menší SUV, které bude nosit jméno Q5, jsme psali již dříve. Bude sdílet platformu s novou generací modelu A4 (rozvor okolo 2,7 m), pohon všech kol zařídí diferenciál Torsen společně s podélně uloženými motory. Novinka bude konkurovat zejména již zavedenému BMW X3 a připravovaným vozům jako Mercedes-Benz MLK (X-klasse) či Volkswagen Beduin.

Základním motorem by měl být benzíňák 2.0 FSI s výkonem 110 kW, paleta motorů bude končit na motoru 3.6 V6 FSI s výkonem 208 kW. Naftu zastoupí motory 2.0 TDI, dále 2.7 V6 TDI 132 kW a 3.0 V6 TDI 165 kW. Na trh přijdou nejprve silnější motory, čtyřválce se objeví později. Cena základního modelu se odhaduje na 33 tisíc eur, nejvyšší verze by pak měla stát okolo 40 tisíc eur. Všechny nafťáky budou mít v základu filtr pevných částic.

V plánu je verze SQ5, která dostane motor 4.2 V8 z Audi S4, a to v kombinaci se sekvenční převodovkou DSG. V příplatkové výbavě nebude chybět vzduchové pérování.

Klepněte pro větší obrázek Počítačová ilustrace

Tip: Kompletní přehled nových modelů všech automobilek najdete v našem speciálu. O novinkách Audi se pak podrobněji dozvíte z našeho staršího článku.

TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 13 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků