Audi Q5: malé SUV bude konkurencí pro X3 a MLK

O tom, že Audi chystá mimo model Q7 ještě menší SUV, které bude nosit jméno Q5, jsme psali již dříve. Bude sdílet platformu s novou generací modelu A4 (rozvor okolo 2,7 m), pohon všech kol zařídí diferenciál Torsen společně s podélně uloženými motory. Novinka bude konkurovat zejména již zavedenému BMW X3 a připravovaným vozům jako Mercedes-Benz MLK (X-klasse) či Volkswagen Beduin.

Základním motorem by měl být benzíňák 2.0 FSI s výkonem 110 kW, paleta motorů bude končit na motoru 3.6 V6 FSI s výkonem 208 kW. Naftu zastoupí motory 2.0 TDI, dále 2.7 V6 TDI 132 kW a 3.0 V6 TDI 165 kW. Na trh přijdou nejprve silnější motory, čtyřválce se objeví později. Cena základního modelu se odhaduje na 33 tisíc eur, nejvyšší verze by pak měla stát okolo 40 tisíc eur. Všechny nafťáky budou mít v základu filtr pevných částic.

V plánu je verze SQ5, která dostane motor 4.2 V8 z Audi S4, a to v kombinaci se sekvenční převodovkou DSG. V příplatkové výbavě nebude chybět vzduchové pérování.

Klepněte pro větší obrázek Počítačová ilustrace

Tip: Kompletní přehled nových modelů všech automobilek najdete v našem speciálu. O novinkách Audi se pak podrobněji dozvíte z našeho staršího článku.

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků