Audi Q5 Hybrid: menší hybrid se dere na světlo

Volkswagen dosud částečně „elektrifikoval” pouze SUV Touareg. Nově se své hybridní dočká i Audi Q5. Víme o ní více.

Spekulace o příchodu hybridní verze Audi Q5 se éterem nesly již delší čas, nyní jsou konečně potvrzeny. Nestalo se tak úplně obvyklou cestou, neboť sama automobilka zatím žádné oficiální tiskové informace nezveřejnila, na internetu se ale objevila řada materiálů, které přímo od Audi evidentně pocházejí. Část z nich se dokonce později objevila i německé webové prezentaci firmy, a tak se už jistě nemusíme ptát, zda bude hybridní Q5 oficiálně představena, ale spíše kdy a kde.

Z dostupných materiálů je zjevné, že Audi Q5 Hybrid nebude od ostatních verzí Q5 zásadně vizuálně odlišeno. Zvenčí se zdá být nový pouze design kol z lehkých slitin, které budou nepochybně obouvat pneumatiky se sníženým valivým odporem. Uuvnitř pak můžeme vidět jen přepracovanou přístrojovou desku, která bude umět zobrazovat podrobné informace o fungování celého hybridního systému. Další změnou interiéru je zmenšení zavazadlového prostoru, který pochopitelně ustoupil rozpínavým akumulátorům. I tak mu ale zůstává slušných 480 litrů objemu.

To podstatné ovšem najdeme pod kapotou. Tam se nachází benzinový motor 2,0 TSI s dnes nejtypičtějším výkonem 155 kW (211 koní), který doplňuje elektrický agregát o výkonu až 33 kW (45 koní). O kapacitě akumulátorů bohuže zatím nic nevíme. Kombinovaný výkon celé soustavy bude každopádně činit nejvýše 180 kW (245 koní), největší točivý moment má hodnotu 480 Nm.

S touto výbavou a za přispění automatické převodovky a pohonu všech kol dosáhne vůz rychlosti 100 km/h za 7,1 sekundy a zvládne jet až 222 km/h. Zřejmě zajímavější by byly informace o spotřebě, ty ale neznáme a musíme se tak spokojit s tím, že vůz zvládne ujet nejvýše 3 km na čistě elektrický pohon přičemž s ním, tedy bez pomoci spalovacího agregátu, dovede jet rychlostí až 100 km/h.

Na další detaily si musíme počkat, nemělo by to ale být čekání dlouhé. Premiéra vozu je totiž obecně očekávána již na autosalonu v Los Angeles a ten začíná příští týden. Do té doby můžete fungování vozu lépe poznávat zejména na přiložených videích, ale i několika méně kvalitních fotografiích.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Toto je zatím maximum fotografií Audi Q5 Hybrid, které se nám podařilo získat
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

dnes | David Rusol | 5 příspěvků
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky