Audi Q5: facelift v detailech, fotkách i na videích

Značka Audi uvolnila podrobnosti k prvnímu faceliftu svého SUV Q5. A to se vrací na místo činu…
Seznam kapitol
  1. Audi Q5 2013
  2. Fotogalerie

Původní provedení modelu Audi Q5 totiž slavilo svoji premiéru v roce 2008 právě na autosalonu Pekingu, kde se první facelift představuje letos. Na první pohled se toho mnoho nezměnilo, ale to jsme konstatovali již při uvolnění prvních snímků, pro uživatele bude ale zřejmě důležitější, že spotřeba paliva a emise CO2 klesly v průměru o 15 %.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Audi Q5 se dočkalo prvního omlazení po čtyřech letech výroby
 

Zvenčí si všimneme třeba upravené masky chladiče, vylepšeného nárazníku a nových sdružených svítilen s vestavěnými světly Xenon Plus a LED pro denní svícení, zatímco na zadní části karoserie stojí za zmínku modifikovaný nárazník a pár upravených koncovek výfuků, které jsou nyní vespod ploché.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Modifikace se dotkly pouze detailů karoserie

Pohonné jednotky prošly dílčími úpravami směřujícími hlavně na snížení spotřeby, přičemž výkonové parametry se příliš nezměnily. Vznětový čtyřválec 2,0 TDI zůstává k mání ve výkonových stupních 143 a 170 koní (105, resp. 125 kW), přičemž šestiválec 3,0 TDI posílil z 239 na 245 koní (176 vs. 180 kW) a jeho točivý moment narostl o 80 na výsledných 580 Nm.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Uvnitř se změnily některé obkladové materiály

Stávající zážehový čtyřválec 2,0 TFSI, dodávaný nyní ve výkonových verzích 179 a 211 koní (132 a 155 kW) s točivými momenty 320 a 350 Nm, bude podle všeho nahrazen verzí jedinou, jež se vyznačuje výkonem 225 koní (165 kW) a točivým momentem 350 Nm. Nový přeplňovaný šestiválec 3,0 TFSI vytlačil z portfolia Audi Q5 poslední atmosférickou jednotku 3,2 FSI s výkonem 271 koní (199 kW) a točivým momentem 330 Nm a zákazníkům nabídne podobný výkon 272 koní (200 kW), ale točivý moment rovných 400 Nm.

Test Audi Q5 3,0 TDI: kdo si počká...

Test Audi Q5 3,0 TDI: kdo si počká...

Bez mechanických změn se obešlo provedení Audi Q5 Hybrid quattro, jež se stále honosí neoficiálním titulem „nejlehčí hybridní SUV“ a nabízí kombinovaný výkon zážehového čtyřválce 2,0 TFSI a elektromotoru 245 koní (180 kW) a točivý moment 480 Nm.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Přední svítilny byly zcela přepracovány

Modernizované Audi Q5 se v Evropě začne prodávat ještě letos, přičemž jeho základní cena byla stanovena v přepočtu na 990 tis. Kč, takže lze předpokládat, že i u nás naroste oproti stávajícímu provedení pouze nepatrně.


 

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Audi Q5 2013
  2. Fotogalerie
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

dnes | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků