Audi Q5: facelift v detailech, fotkách i na videích

Značka Audi uvolnila podrobnosti k prvnímu faceliftu svého SUV Q5. A to se vrací na místo činu…
Seznam kapitol
  1. Audi Q5 2013
  2. Fotogalerie

Původní provedení modelu Audi Q5 totiž slavilo svoji premiéru v roce 2008 právě na autosalonu Pekingu, kde se první facelift představuje letos. Na první pohled se toho mnoho nezměnilo, ale to jsme konstatovali již při uvolnění prvních snímků, pro uživatele bude ale zřejmě důležitější, že spotřeba paliva a emise CO2 klesly v průměru o 15 %.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Audi Q5 se dočkalo prvního omlazení po čtyřech letech výroby
 

Zvenčí si všimneme třeba upravené masky chladiče, vylepšeného nárazníku a nových sdružených svítilen s vestavěnými světly Xenon Plus a LED pro denní svícení, zatímco na zadní části karoserie stojí za zmínku modifikovaný nárazník a pár upravených koncovek výfuků, které jsou nyní vespod ploché.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Modifikace se dotkly pouze detailů karoserie

Pohonné jednotky prošly dílčími úpravami směřujícími hlavně na snížení spotřeby, přičemž výkonové parametry se příliš nezměnily. Vznětový čtyřválec 2,0 TDI zůstává k mání ve výkonových stupních 143 a 170 koní (105, resp. 125 kW), přičemž šestiválec 3,0 TDI posílil z 239 na 245 koní (176 vs. 180 kW) a jeho točivý moment narostl o 80 na výsledných 580 Nm.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Uvnitř se změnily některé obkladové materiály

Stávající zážehový čtyřválec 2,0 TFSI, dodávaný nyní ve výkonových verzích 179 a 211 koní (132 a 155 kW) s točivými momenty 320 a 350 Nm, bude podle všeho nahrazen verzí jedinou, jež se vyznačuje výkonem 225 koní (165 kW) a točivým momentem 350 Nm. Nový přeplňovaný šestiválec 3,0 TFSI vytlačil z portfolia Audi Q5 poslední atmosférickou jednotku 3,2 FSI s výkonem 271 koní (199 kW) a točivým momentem 330 Nm a zákazníkům nabídne podobný výkon 272 koní (200 kW), ale točivý moment rovných 400 Nm.

Test Audi Q5 3,0 TDI: kdo si počká...

Test Audi Q5 3,0 TDI: kdo si počká...

Bez mechanických změn se obešlo provedení Audi Q5 Hybrid quattro, jež se stále honosí neoficiálním titulem „nejlehčí hybridní SUV“ a nabízí kombinovaný výkon zážehového čtyřválce 2,0 TFSI a elektromotoru 245 koní (180 kW) a točivý moment 480 Nm.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Přední svítilny byly zcela přepracovány

Modernizované Audi Q5 se v Evropě začne prodávat ještě letos, přičemž jeho základní cena byla stanovena v přepočtu na 990 tis. Kč, takže lze předpokládat, že i u nás naroste oproti stávajícímu provedení pouze nepatrně.


 

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Audi Q5 2013
  2. Fotogalerie
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

bazar

Audi A3 2
Rok výroby: 2010
Stav: 197 569 km
Cena: 180 000 Kč
Audi Allroad 3
Rok výroby: 2012
Stav: 97 928 km
Cena: 760 000 Kč
Audi A4 3
Rok výroby: 2008
Stav: 137 146 km
Cena: 281 000 Kč
Audi A4 2,7
Rok výroby: 2008
Stav: 201 914 km
Cena: 196 000 Kč
Audi Allroad 3
Rok výroby: 2008
Stav: 174 660 km
Cena: 340 000 Kč
Audi A6 3
Rok výroby: 2006
Stav: 201 103 km
Cena: 180 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků