Audi Q5 exklusivně: útok na X3 z Ingolstadtu

(spy photos) Třída malých SUV se pomalu začíná plnit. Audi brzy vyrukuje s novou Q5, máme její první foto z testování.

Vypadá to tak, že Audi nechce ponechat téměř žádnou třídu automobilů bez svých zástupců. Doposud mu chybělo něco, co by mohlo konkurovat vozům, jakým je především BMW X3 nebo Toyota RAV4, které ale k tvrdšímu boji schází především výkonnější šestiválcové motory. Tato situace se zanedlouho změní, Audi totiž vyšle do světa novou Q5. Stane se tak již v první půli příštího roku.

Základem bude upravená „áčtyřková“ platforma, některé díly však budou původem z většího modelu A6. Odpůrci Haldexu si přijdou na své, o pohon čtyř kol se bude totiž starat mezinápravový diferenciál Torsen. V základním nastavení bude posílat 60% síly na zadní kola, v případě potřeby bude poměr přenosu výkonu mezi přední a zadní nápravou dynamicky upravován podle momentálních adhezních podmínek.

Pod kapotou se počítá s použitím stávajících koncernových čtyřválců a šestiválců, reálně to vypadá s nasazením 2,0 TFSI 147 kW (200 k), 3,2 FSI 184 kW (250 k), 2,0 TDI 125 kW (170 k), 2,7 TDI 132 kW (180 k) a 3,0 TDI 171 kW (233 k).

Celkové ztvárnění Q5 půjde ve stopách posledních počinů automobilky, o nějakých výstřednostech mluvit rozhodně nejde. Podobné věci by se Audi totiž nemusely vyplatit, a už vůbec ne u auta kategorie SUV. Ačkoli na fotografiích se o nějakém maskování mluvit nedá, mnoho karosářských partií bylo záměrně použito z áčtyřkového Avantu a některé rysy budou ve finále přiostřeny v duchu modelu TT nebo R8. Přesto je zjevné, kam automobilka s modelem zamíří a že se tak zřejmě stane možná ještě dříve než v polovině příštího roku.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Audi Q5 při testovacích jízdách

Klepněte pro větší obrázek  Foto a ilustrace © Automedia
Ilustrace

TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 139 příspěvků
TEST Honda PCX 125 vs. začátečník: Trapas hned na začátku!

Skútr Honda PCX 125

Skútr s motorem o objemu 125 kubických centimetrů můžete už pěkných pár let řídit pouze s řidičákem na auto. Je ale bezpečné vypustit „jednostopého eléva“ přímo do pražského provozu? To jsem se rozhodl vyzkoušet na vlastní kůži.

4.  8.  2018 | Jan Mička | 36 příspěvků