Audi Q5 exklusivně: útok na X3 z Ingolstadtu

(spy photos) Třída malých SUV se pomalu začíná plnit. Audi brzy vyrukuje s novou Q5, máme její první foto z testování.

Vypadá to tak, že Audi nechce ponechat téměř žádnou třídu automobilů bez svých zástupců. Doposud mu chybělo něco, co by mohlo konkurovat vozům, jakým je především BMW X3 nebo Toyota RAV4, které ale k tvrdšímu boji schází především výkonnější šestiválcové motory. Tato situace se zanedlouho změní, Audi totiž vyšle do světa novou Q5. Stane se tak již v první půli příštího roku.

Základem bude upravená „áčtyřková“ platforma, některé díly však budou původem z většího modelu A6. Odpůrci Haldexu si přijdou na své, o pohon čtyř kol se bude totiž starat mezinápravový diferenciál Torsen. V základním nastavení bude posílat 60% síly na zadní kola, v případě potřeby bude poměr přenosu výkonu mezi přední a zadní nápravou dynamicky upravován podle momentálních adhezních podmínek.

Pod kapotou se počítá s použitím stávajících koncernových čtyřválců a šestiválců, reálně to vypadá s nasazením 2,0 TFSI 147 kW (200 k), 3,2 FSI 184 kW (250 k), 2,0 TDI 125 kW (170 k), 2,7 TDI 132 kW (180 k) a 3,0 TDI 171 kW (233 k).

Celkové ztvárnění Q5 půjde ve stopách posledních počinů automobilky, o nějakých výstřednostech mluvit rozhodně nejde. Podobné věci by se Audi totiž nemusely vyplatit, a už vůbec ne u auta kategorie SUV. Ačkoli na fotografiích se o nějakém maskování mluvit nedá, mnoho karosářských partií bylo záměrně použito z áčtyřkového Avantu a některé rysy budou ve finále přiostřeny v duchu modelu TT nebo R8. Přesto je zjevné, kam automobilka s modelem zamíří a že se tak zřejmě stane možná ještě dříve než v polovině příštího roku.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Audi Q5 při testovacích jízdách

Klepněte pro větší obrázek  Foto a ilustrace © Automedia
Ilustrace

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

dnes | Milan Lažanský | 1 příspěvek
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků