Audi Q5 do zásuvky přijíždí do Česka. S cenou 1,6 milionu potěší hlavně výkonem

41 komentářů

Kevlarius
8. listopadu • 13:20

Ta cena mě připadá děsivě přepálená. Ale moc se těším na Toyotu RAV4 plug-in hybrid, která by měla nabídnout vyspělejší techniku za podstatně rozumnější cenu. :-P

Sutra
8. listopadu • 19:16

jo to nejspíš bude "těchnika na granici fantasii", stovka za deset a více, vmax 180 a kravál od vyjící převodovky a vytočeného motoru jak v tanku.

Karel.
8. listopadu • 19:32

jj, Toyota v hybridech krutě zaspala a plug-iny prakticky nemá. A to co má (Prius plug-in) je zoufale slabé a maximálně pro důchodce.

Kevlarius
9. listopadu • 11:16

Já bych naopak řekl, že Toyota/Lexus jsou v hybridech značně napřed ve srovnání s obecně německými automobilkami, které se dlouhodobě soustředily vývoj dieselů (dnes už do budoucna neperspektivních).

Karel.
9. listopadu • 12:28

To, že někdo dělá něco dlouho vůbec neznamená, že to dělá dobře. To bych klidně mohl argumentovat, že Porsche měl hybrid v době, kdy Toyota ještě ani neexistovala. Nebo se podívat do motorsportu, kde jsou hybridy povinné a zeptat se, proč Toyota nedokáže konkurovat ostatním. V F1 Mercedes kosí konkurenci s hybridy jak kuželky, ve 24h LeMans pokaždé když se hybridní Toyota postavila vedle hybridních Audi nebo Porsche, tak dostala nakládačku a nikdy si ani neškrtla. A dnes, když vezmu špičkové produkční modely třeba Lexusu (LS hybrid) a vedle postavím třeba S-class PHEV nebo Panameru PHEV nebo A8 PHEV, tak je Toyota jen za velmi chudého příbuzného. Nemluvě o tom, že třeba vedle vrcholných modelů jako je třeba 918 PHEV nemá Toyota vůbec co postavit. A nakonec i vedle těch Golfů nebo Superbů PHEV vypadají hybridy Toyoty jak zmoklá slípka, mizerná dynamika, nekomfortní vytí a jako koruna vyšší spotřeba, protože to nejsou PHEV. Takže v čem konkrétně je Toyota napřed?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Kevlarius
9. listopadu • 15:16

Množství Toyot Prius první generace (dnes jsou ta auta už stará přes 15 let) jezdí dodnes, často ještě s původním akumulátorem. Většina současné produkce Toyoty jsou hybridy - jedná se o miliony prodaných hybridů pohybujících se v každodenním provozu - jde tedy o obrovské praktické zkušenosti. Naproti tomu německé automobilky mnoho let investovaly svůj um do vývoje nafťáků. Kolik hybridů už reálně prodaly a mají v běžném provozu?
V USA starší Toyoty s věkem ztráci hodnotu podstatně méně než BMW, Mercedesy, Audi. Proč asi? Nejspíš to nějaký důvod mít bude.
V případě zájmu dohledám originální zdroje v angličtině ze kterých vycházím.
Ale je mě jasné, že pro množství Čechů BMW, Mercedes, Audi, VW představuje jakýsi fetiš bez ohledu na realitu.
Mimochodem, ad. závodní speciály versus standardní produkce. Ku příkladu Renault je všech možných oblastech motosportu špičkou a co se dá říct o jeho standardní produkci?

Karel.
9. listopadu • 16:49

1. Že něco jezdí dodnes není žádná výsada Toyoty. Své držáky má Mercedes (W124), VW (1.9 TDI) nebo BMW (atmosférické R6).
2. Je potřeba porovnávat porovnatelné. Porovnávat ztrátu hodnoty u prémiových aut a u Toyoty je elementární nesmyls. Luxusní auta samozřejmě ztrácejí hodnotu daleko více než jednoduchá auta. Stačí se podívat u nás nebo v Evropě (výsledky jsou stejné), Dacia ztrácí hodnotu pomaleji než Mercedes, Audi, BMW nebo třeba Lexus. Stejně tak je pro mne irelevantní jak si drží cenu auta na US trhu, podstatné je pro mne jak si ji drží u nás potažmo v Evropě, protože tady auta kupuji a prodávám.
Porovnatelné tedy je, podívat se třeba na ztrátu hodnoty Lexusu CT a Audi A3 nebo BMW 1er, potažmo třeba Lexusu LS a Mercedesu S class. A na druhé straně třeba Aurisu a Golfu nebo Octavie. Ani v jednom případě si VW proti Toyotě a D3 proti Lexusu nestojí nijak špatně. Kalkulátorů leasingových společností je na netu hromada.
3. Renault špičkou v motorsportu? Možná kdysi, dnes v F1 ostuda a o jiné významnější sérii, kde by byl špičkou nevím, WRC nula, WEC nula, WTCR nula, WRX nula. Na druhé straně bych běžnou produkci Renaultu nepodceňoval, umí Toyota nabídnout konkurenci k Meganu RS? Myslím, že ani omylem.

Kevlarius
9. listopadu • 22:37

Co se týče poklesu ceny - zmínil jsem USA, protože tam jednak nejsou zatíženi žádnou speciální citovou nákloností k německým automobilkám jako je tomu např. u nás v Česku, ale auta prostě berou jako nástroj a sledují finanční náročnost údržby během let provozu. A dále také zkouknul jsem řadu videí z tamního trhu na téma - doporučení které ojeté auto koupit a kterému se naopak vyhnout a co byste řekl, např. o tom jak si vedou staší BMW - odmyslíme-li prvek citové náklonosti a bereme-li v úvahu pouze fakta, tedy finanční náročnost ojetiny na údržbu a průměrný počet závad?
Abych se vrátil k těm hybridům. Pokud vím, Toyota Prius byla prvním sériovým hybridem, který bylo možné běžně si koupit a zároveň je to nejprodávanější hybrid na světě. To vše pro Toyotu znamená obrovskou a mnohaletou základnu zkušeností s tou technologií. Kolik hybridů mají v provozu německé automobilky? Vy byste vážně věřil technologii hybridu např. od Audi? Přiznám se, že já bych měl stále nepříjemný pocit, že jim za těžký prachy dělám beta testera.

Karel.
10. listopadu • 10:40

Nevidím jediný důvod, proč bych neměl věřit hybridu od Audi, BMW nebo Mercedesu. Ty firmy mají mnohaleté zkušenosti (a hlavně reálné výsledky) s touto technologií z motorsportu, což je určitě daleko náročnější prostředí na technologie než běžné uživatelské použití. Navíc nevidím vůbec ekvivalentní alternativu od Toyoty pro své potřeby. Jestliže dnes jezdím vyšší střední od D3 někde ve výkonovém pásmu 200-250 kW, tak v okamžiku kdy se rozhodnu vyměnit klasický ICE pohon za hybrid (resp. budu spíše donucen regulacemi shora, vjezdy do centra, parkování), tak u Toyoty nevidím ani jediný model, který by se technickými parametry byť jen vzdáleně blížil tomu co nabízí D3. Jak jsem psal jinde, PHEV nabízí Toyota pouze v Priusu, což je kategorie, která má do vyšší střední stejně daleko jako já mám daleko ke světovému rekordu v maratonu a Camry nebo Lexus ES jsou vedle E-klasse, A6 a 5er žebráci, se zoufalou dynamikou, s technicky zcela primitivní koncepcí (motor napříč, chybějíc čtyřkolka, nemožnost nastavitelných vzduchových podvozků etc.) a které nakonec nesplňují ani tu nejzákladnější podmínku, pro kterou jsem schopen tolerovat nákup hybridu a to je nost vjezdu a parkování v bezemisních zónách evropských měst včetně Prahy. Takže to vidím zcela opačně, když hybrid, tak jedině D3, s určitými výhradami Volvo (nemá šestiválce) časem možná Jag, ale Toyota/Lexus nenabízí vůbec nic zajímavého, za co bych byl ochoten dát jim své peníze.

bzzz
10. listopadu • 19:41

Ook, ale jen pro poradek, je 200+ kW je nam v Evrope vsude krom SRN v podstate jen pro vlastni uspokojeni. A s 6ivalcem to bude (pokud se nejedna o opravdu velke auto nebo netahame naklad) vicemene stejne. Jinak souhlas, ze neni duvod neverit hybridum od VW koncernu (a to mam Toyotu).

Rolf
12. listopadu • 0:17

Jezdím Audi, protože se mi líbí a její auta mají prostě větší kouzlo než Toyota, která dělá ovšem technicky mnohem vyspělejší vozy než by jste čekali. Nová RAVka je skvělé auto, ani ta minulá nebyla vůbec špatná a je prostě pravdou, že v hybridech jsou Japonci a Korejci napřed oproti německé konkurenci, koneckonců Audi se spojilo s Hyundai ohledně vývoje hybridů, protože prostě zaspalo, no a také finanč ě decla vyteklo kauzou podvodů s diesly ... to ovšem nic nemění na to, že Audi jako značku prostě miluju a nadále ji držím palce byť je Toyota výrazně spolehlivější a technicky vymakané auto, které vydrží dlouho jezdit bez větší údržby, prostě Japonci.

Kevlarius
10. listopadu • 11:00

Samozřejmě Vám Váš názor neberu, ale já to prostě vnímám jinak. U Audi, BMW nebo Mercedesu bych měl neodbytný pocit, že jsem zaplatil pekelný prachy za to abych mohl dotyčné automobilce dělat beta testera.
RAV4 se mě velmi líbí. Ta nová (modelový rok 2020) má dle videí, které jsem zkouknul na youtube, další drobná zlepšení. Technologii Toyoty naprosto důvěřuji. V roce 2017 jsem měl na 2 dny od dielera půjčenou hybridní Ravku (pochopitelně se jednalo o předešlou generaci) a už tehdy jsem z toho auta byl celkem nadšen. Variantu plug in hybrid, která snad bude během příštího roku nabízena, bych moc rád viděl ve své garáži. :p Pochopitelně dost bude záležet také na slevě, kterou se mi podaří z prodejce vymámit. :D

jogurt
8. listopadu • 18:56

Ta cena samozřejmě v kontextu aut třídy Q5-X3-GLC přepálená není. Srovnávat toto s RAV je úplná pitomost.

Kevlarius
9. listopadu • 11:20

Mě to jako pitomost nepřipadá. Absolvoval jsem v těch autech testovací jízdu a novou RAV4 vnímám jako velmi schopnou ve srovnání s těmi zmíněnými Q5-X3-GLC. A co se týče techniky, tak Toyota/Lexus se na hybridy zaměřují už dobrých 15-20 let, na rozdíl od německých automobilek, které vkládaly většinu úsilí do vývoje dieselů.

Lojza
11. listopadu • 12:41

ty beres asi dobry matros:-D

E15
8. listopadu • 15:44

Ale no tak... :-P

Nojono
8. listopadu • 8:51

No, jako počin hezké, ale je to přesně ta kombinace, která nedává smysl. Po městě sice kousek ujedete se slabým motorem čistě na elektřinu nebo v režimu PHEV, ale dálky s benzínovým žroutem.
Q7 e-tron, která měla k elektromotoru naftovvý šestiválec, smysl dávala. A naštěstí se do výroby brzy vrátí.

stealth01
8. listopadu • 20:38

Co je to žrout?
Když pojedeš za 7,2 při průměrné rychlosti 130 km/h? Je to moc?

jogurt
9. listopadu • 7:17

Sorry, ale za 7,2 v dálničním provozu Q5 2,0TSI nejezdí, natož s 250kg elektropohonu navíc. Ona za ně nejezdí ani 2,0TDI.

Stealth01
9. listopadu • 8:19

Omluva, byl nějak přesvědčen, že se jedná o námitku na spotřebu hybridu obecně. Tak jsem vzal 135kW dvoulitrový turbo benzin, jel jsem v zimě s vybitými baterkami dálnici Ostrava - Praha a při PRŮMĚRNÉ rychlosti 130 km/h jsem dosáhl této spotřeby. Q5 bude mít trochu horší spotřebu, to uznávám.

mpolan
9. listopadu • 8:42

O kolik horší, půl litru?
Tady se zkrátka jednou usadilo v hlavách, že hybrid pod deset na dálnici nejde, a to už lidem z hlavy nikdo nevytluče.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
jogurt
11. listopadu • 21:52

Pokud pojedu ve městě, na okresce, na hlavním tahu s vesnicemi, hybrid využiji.
Pokud pojedu po dálnici stabilní rychlostí, je mi hybrid k p.du, pouze zvýší spotřebu standardního pohonu, protože vezu hmotnost navíc a není co rekuperovat a znovu využít.
Q5 2,0TFSI má v dálničním provozu spotřebu kolem 9,5l, TFSIe nebude mít méně. Q5 2,0TDI má v dálničním provozu spotřebu kolem 8l, TFSIe nebude mít méně.

komik
8. listopadu • 18:36

Elektromotor dává 500 Nm na 2100 kg, což je 240 Nm na tunu.. Pokud bych měl 1.5t běžné auto (třeba octavia v automatu), poměrově to odpovídá 360 Nm. S tím se po městě jezdit dá... I když nejsem cílovka, zvládl bych to :). Já jsem rád za každé nové auto, které ji trochu jiné a obohatí nabídku pohonů .. i když na něj nemám :).

OTTO
8. listopadu • 15:46

Smysl to nedává, ale z jiného důvodu, než uvádíš. Spotřeba je totiž nějak podezřele vysoká, takže to vidím na další plug-in s amisemi CO2 nad 50g/km a tedy bez nároku na EL značku.

.
8. listopadu • 9:22

Smysl nedává tomu kdo jezdí hodně dálky, ale jako rodinný mamacar s občasným využitím na delší výlet dává smysl perfektní.

mrazik
8. listopadu • 9:27

Jo mamacar za 1.6 mega dava smysl.

.
8. listopadu • 12:18

Ano dává a představ si, že jsou lidé, který dává smysl mamacar třeba za 3 mega. Někdo jezdí v plečce za 600 t., někdo si může dovolit 1.6 a někdo klidně sáhne po kategorii 2.6. Je to stejné jako když někdo chlamtá odpady v Mekáči a někdo chodí do francouzské restaurace. Je jasné, že ten kdo chodí do Mekáče nepovažuje za smysluplné jít do francouzské restaurace, protože by pak měsíc neměl na jídlo.

bzzz
8. listopadu • 14:09

Jedl jsem v Mekaci i v drahe (gurmanske?) restauraci, nevyhrazuji se proti zadne pokud vim, za co platim. Kazdy at ma svuj mamacar, cena je mi putna. Putna mi neni nahozeny 'cadici' motor a parkovani x metru za zakazem u skoly.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
.
8. listopadu • 19:13

to nijak nerozporuji, každý nechť si dopřeje co mu kapsa dovolí. Ale je dětinské vymezovat se vůči těm, co jedí ve francouzské restauraci a jako mamacar mají auto za 1.6 mega jenom proto, že na něco nemám finance.

Kevlarius
8. listopadu • 13:31

pardon....dostatečně..... safra, tohle se mě stává furt. Kombinace š a č vedle sebe, rychlého psaní a dyslexie - tedy neschopnost okamžitě chybu vidět, je fakt trapná a k vzteku, protože ani při sebevětší snaze se s tím nedá nic dělat. :-D

Kevlarius
8. listopadu • 13:28

Že jsem tak smělej, u které české "francouzské" restaurace máte dostatešně velkou pravděpodobnost toho, že vám nenaservírují odpady, ale skutečně kvalitní suroviny?
:-P

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
.
8. listopadu • 19:25

V té kterou si vyzkoušíte a nezklame vás. To že existují podvodníci nevylučuje skutečnost, že existují dobré restaurace.

Kevlarius
9. listopadu • 8:20

A jak to poznám, že je jídlo připravené z opravdu kvalitních surovin?
Přiznám se, že pokud chci mít v tomto jistotu, tak si suroviny nakoupím sám a sám pro rodinu uvařím, což občas dělám. :)

bzzz
9. listopadu • 13:57

A jak poznas, ze tvuj lekar odvadi kvalitni praci, tvuj automechanik detto, atd atd atd? Duvera, tradice, povest...

Kevlarius
9. listopadu • 14:58

Duvera, tradice, povest...v české gastronomii?
Jinak, pro někoho jsou výrazy "důvera" a "naivita", "dělání křena"... synonyma.

bzzz
9. listopadu • 20:26

Nejsou vsichni a vsude zmrdi a hovada, asi tak. Staci pouzivat selsky rozum (ikdyz to je dnes kamen urazu).

Frankie
8. listopadu • 9:50

U nás podobných mamacaru jezdí překvapivě mraky.B-]

mrazik
8. listopadu • 10:12

Tak u nas u skoly je potkavam kazdy den, ale smysl mi to proste nedava.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
iPace
8. listopadu • 11:20

to ze tobe to smysl nedava je celkem jedno, hlavni je ze to dava smysl tem co to auto maji ;-)

jogurt
8. listopadu • 18:54

Tak zatím ho nemá nikdo a to auto opravdu smysl nedává. Pokud by bylo určeno jako primární auto, tak smysl nedává, protože na dálkách bude žrát i trávu u silnice, tam by bylo jasné optimum V6TDI PHEV..
Jako dvojka a mamataxi dává daleko větší smysl EV než PHEV. Tedy e-tron.

mpolan
8. listopadu • 10:34

Což ale není chyba auta.

Doporučujeme

Články odjinud