Audi Q5 do zásuvky přijíždí do Česka. S cenou 1,6 milionu potěší hlavně výkonem

Nová hybridní motorizace v nabídce Audi Q5 už dostává české cenovky. Nabídka hybridních SUV se tak u nás zase rozšiřuje.

V doplňování nabídky modelů o elektrifikované varianty pokračuje taktéž Audi, u kterého se v konfigurátoru již objevuje i nové Q5 ve verzi 55 TFSI e quattro, označující plug-in hybridní pohon. Nedostatkem výkonu SUV určitě netrpí, díky kombinaci motoru 2.0 TFSI a elektromotoru totiž nabízí výkon 270 kW (367 koní) a točivý moment 500 N.m.

Modernizované Audi R8 přijíždí i jako zadokolka. Je levnější a nejde o speciální verzi

Modernizované Audi R8 přijíždí i jako zadokolka. Je levnější a nejde o speciální verzi

Samozřejmostí je pohon všech kol quattro a sedmistupňová automatická převodovka S tronic. Hybridní Q5 pak akceleruje z nuly na 100 km/h za 5,3 vteřiny, maximálně dosáhne 239 km/h, přičemž čistě na elektřinu dokáže cestovat rychlostí až 135 km/h. S baterií o kapacitě 14,1 kWh má přitom zajistit dle WLTP dojezd 40 km. Kombinovanou spotřebu při využití obou jednotek udává Audi na 2,1 až 2,7 l/100 km.

Na kolik tedy Q5 55 TFSI e quattro vyjde? Jeho cenovka začíná na částce 1.599.900 Kč a hybrid v nabídce zastává samostatnou výbavovou linii. V základu nabídne LED světlomety, třízónovou klimatizaci s funkcí nezávislého nastavení přes aplikaci v telefonu, infotainment se 7palcovým displejem, 18palcová litá kola, adaptivní podvozek DCC, multifunkční kožený volant, vnější elektricky ovládaná a vyhřívaná zrcátka, vnitřní bezrámové samostmívací zrcátko, světelný a dešťový senzor, posunovatelnou zadní lavici a taky čalounění v kombinaci látka/kůže.

Brutální Audi RS Q8 pokořilo rekord na Nürburgringu. Okruh doslova přeletělo

Brutální Audi RS Q8 pokořilo rekord na Nürburgringu. Okruh doslova přeletělo

Klasicky u Audi pak zaškrtáte bohatý seznam volitelné výbavy, který nejspíš začíná u laků karoserie. Základní bílý a černý odstín jsou bez příplatku, další odstíny začínají na částce 30.600 Kč. K dispozici je u hybridu i sportovní paket S line (56.900 Kč), adaptivní vzduchový podvozek (55.800 Kč) a například adaptivní tempomat (37.800 Kč) seženete pouze v kombinaci s asistentem dálkových světel (4300 Kč), parkovacím asistentem (22.300 Kč), hrstkou bezpečnostních funkcí (7200 Kč), funkcí čtením značek (8600 Kč) a navigací MMI (42.900 Kč).

Audi Q5 55 TFSI e quattro: Technická data a české ceny
Verze 55 TFSI e quattro
Zdvihový objem [cm3] 1984
Válce/ventily 4/4
Největší výkon motoru [kW/min] 185/5000-6000
Točivý moment motoru [N.m/min] 370/1600-4500
Největší výkon elektromotoru [kW] 105
Točivý moment elektromotoru [N.m] 350
Akumulátor [typ/kapacita] Li-on/14,1 kWh
Převodovka 7A
Max. rychlost [km/h] 239
Max. rychlost - EV mód [km/h] 135
Dojezd na elektřinu [km] 40
Zrychlení 0-100 km/h [s] 5,3
Spotřeba WLTP [l/100 km] 2,1-2,7
Provozní hmotnost [kg]  2105
Základní cena [Kč] 1.599.900
Se Škodou Octavia 2.0 TDI Evo poprvé v Česku: Musí být nejlepší. Daří se jí to?

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI Evo

Novou generaci Škody Octavia jsme poprvé vyzkoušeli rovnou na českých silnicích. Kombi s motorem 2.0 TDI Evo se tváří jako ideální služebák, navíc model jako takový nemá v rámci automobilky jednoduché poslání.

včera | Jan Mička | 76 příspěvků
TEST Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MAN vs. 6AT 4x4: Revoluční All In One?

Mazda CX-30 2.0 Skyactiv-X

Vznětová, zážehová, přeplňovaná, atmosférická, hybridní. Zdá se to sice k nevíře, ale všechna tato adjektiva popisují kompaktní SUV Mazda CX-30 s „dieselovým benzinem“ Skyactiv-X. Jen ne všechna najednou. Jaká tedy v reálném světě je a jak se liší čtyřkolka s automatem od předokolky s manuální převodovkou?

25.  3.  2020 | Petr Schnagl | 22 příspěvků
Minitest Honda Civic 5D 1.0 VTEC CVT: Stačilo po 5 letech jen posypat pepřem?

Honda Civic 1.0 VTEC CVT

Japonci Hondu Civic lehce vylepšili a poslali zpět na trh se zajímavou cenou. Stačí to ale k tomu, aby vyčnívala nad konkurencí?

21.  3.  2020 | Vladimír Kadera | 125 příspěvků