Audi Q5 do zásuvky přijíždí do Česka. S cenou 1,6 milionu potěší hlavně výkonem

Nová hybridní motorizace v nabídce Audi Q5 už dostává české cenovky. Nabídka hybridních SUV se tak u nás zase rozšiřuje.

V doplňování nabídky modelů o elektrifikované varianty pokračuje taktéž Audi, u kterého se v konfigurátoru již objevuje i nové Q5 ve verzi 55 TFSI e quattro, označující plug-in hybridní pohon. Nedostatkem výkonu SUV určitě netrpí, díky kombinaci motoru 2.0 TFSI a elektromotoru totiž nabízí výkon 270 kW (367 koní) a točivý moment 500 N.m.

Modernizované Audi R8 přijíždí i jako zadokolka. Je levnější a nejde o speciální verzi

Modernizované Audi R8 přijíždí i jako zadokolka. Je levnější a nejde o speciální verzi

Samozřejmostí je pohon všech kol quattro a sedmistupňová automatická převodovka S tronic. Hybridní Q5 pak akceleruje z nuly na 100 km/h za 5,3 vteřiny, maximálně dosáhne 239 km/h, přičemž čistě na elektřinu dokáže cestovat rychlostí až 135 km/h. S baterií o kapacitě 14,1 kWh má přitom zajistit dle WLTP dojezd 40 km. Kombinovanou spotřebu při využití obou jednotek udává Audi na 2,1 až 2,7 l/100 km.

Na kolik tedy Q5 55 TFSI e quattro vyjde? Jeho cenovka začíná na částce 1.599.900 Kč a hybrid v nabídce zastává samostatnou výbavovou linii. V základu nabídne LED světlomety, třízónovou klimatizaci s funkcí nezávislého nastavení přes aplikaci v telefonu, infotainment se 7palcovým displejem, 18palcová litá kola, adaptivní podvozek DCC, multifunkční kožený volant, vnější elektricky ovládaná a vyhřívaná zrcátka, vnitřní bezrámové samostmívací zrcátko, světelný a dešťový senzor, posunovatelnou zadní lavici a taky čalounění v kombinaci látka/kůže.

Brutální Audi RS Q8 pokořilo rekord na Nürburgringu. Okruh doslova přeletělo

Brutální Audi RS Q8 pokořilo rekord na Nürburgringu. Okruh doslova přeletělo

Klasicky u Audi pak zaškrtáte bohatý seznam volitelné výbavy, který nejspíš začíná u laků karoserie. Základní bílý a černý odstín jsou bez příplatku, další odstíny začínají na částce 30.600 Kč. K dispozici je u hybridu i sportovní paket S line (56.900 Kč), adaptivní vzduchový podvozek (55.800 Kč) a například adaptivní tempomat (37.800 Kč) seženete pouze v kombinaci s asistentem dálkových světel (4300 Kč), parkovacím asistentem (22.300 Kč), hrstkou bezpečnostních funkcí (7200 Kč), funkcí čtením značek (8600 Kč) a navigací MMI (42.900 Kč).

Audi Q5 55 TFSI e quattro: Technická data a české ceny
Verze 55 TFSI e quattro
Zdvihový objem [cm3] 1984
Válce/ventily 4/4
Největší výkon motoru [kW/min] 185/5000-6000
Točivý moment motoru [N.m/min] 370/1600-4500
Největší výkon elektromotoru [kW] 105
Točivý moment elektromotoru [N.m] 350
Akumulátor [typ/kapacita] Li-on/14,1 kWh
Převodovka 7A
Max. rychlost [km/h] 239
Max. rychlost - EV mód [km/h] 135
Dojezd na elektřinu [km] 40
Zrychlení 0-100 km/h [s] 5,3
Spotřeba WLTP [l/100 km] 2,1-2,7
Provozní hmotnost [kg]  2105
Základní cena [Kč] 1.599.900

Audi

Německá automobilka Audi patří do od roku 1964 ke koncernu Volkswagen, ve kterém má roli prémiové značky. Počátky společnosti sahají do roku 1899 a k zakladateli Augustu Horchovi.

Audi A1 •  Audi A3Audi A4Audi A5Audi A6Audi A7Audi A8Audi Q2Audi Q3Audi Q5Audi Q7Audi Q8Audi R8Audi e-tron

Vylepšené Mini SE Countryman nás fakt bavilo! Tříválec do zásuvky má síly až až

Mini Cooper SE Countryman All4

Jen pár desítek hodin před tím, než Česká republika na vládním semaforu zčervenala, jsme si stihli odskočit do Německa na projížďku s vylepšeným plug-in hybridním Mini Countryman. A ta jízda fakt stála za to!

26.  9.  2020 | Jan Mička | 15 příspěvků
TEST Peugeot e-208 GT 100 kW: Cizelace městského auta pro nadšence

Peugeot e-208 GT

Peugeot 208 se prodává i v elektrické variantě. Zkusili jsme si kousek v nejvyšší výbavě GT.

24.  9.  2020 | Vladimír Kadera | 13 příspěvků
Nový Hyundai i20 může vzbudit poprask! Řídili jsme prototyp s litrovým motorem

Hyundai i20 1.0 T-GDI

Nový Hyundai i20 je očekávaným soupeřem fabie a spol. Přijede až v říjnu, my už jsme jej ale exkluzivně vyzkoušeli.

20.  9.  2020 | Jiří BaborskýOndřej Mára | 47 příspěvků