Audi Q5 Custom: unikát pro Wörthersee tour

Značka Audi se v rakouském Reifnitzu chystá prezentovat řadou jedinečných exponátů. Jedním z nich bude Q5 Custom.

V Rakousku totiž dnes začíná největší setkání majitelů a příznivců vozů značek Audi a Volkswagen, jež bude pod tradičním názvem Wörthersee Tour s podtitulem GTI Treffen Wörthersee pokračovat až do soboty. Tato akce má tradici již třech desetiletí a jedná se o nejvýznamnější značkové setkání  vůbec.

Audi se zde hodlá pochlubit plejádou unikátních strojů včetně rozsáhle přepracovaného prototypu Audi Q5 Custom, jenž byl připraven speciálně pro tuto událost. Po jeho boku se představí také modely TT RS, R8 s desetiválcovým motorem nebo studie A1 Sportback.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Hvězdou nejzářivější však zde bude jistě Audi Q5 Custom s velmi agresivním a pestrým vzhledem. Rochod kol byl vpředu i vzadu rozšířen takřka o 100 mm, vůz se navíc v porovnání se sériovou verzí o 60 mm přiblížil vozovce. Agresivní vzhled dále podtrhuje sada jedenadvacetipalcových litých ráfků se sedmi zdvojenými paprasky. Karosérie je lakována odstínem Daytona Gray a obsahuje řadu doplňků ze série Audi Genuine Accessories. S kovově šedým lakem kontrastují oranžové prvky na předním nárazníku, zadním spoileru, střešních ližinách či na krytech zpětných zrcátek, oba odstíny se přitom potkávají na ráfcích kol.

Brzdy upraveného vozu dostaly keramické kotouče, výfukový trakt má proměnnou akustiku, motor má upravené sání i chlazení s ohledem na lepší využití přeplňování a mezi horními úchyty předních tlumičů se objevila vzpěra.

Interiér byl vylepšen použitím sportovních sedadel řady S Line, panoramatickou prosklenou střechou, pedály z nerezové oceli či koberečky s nápisy „Wörthersee 09“. Mezi další zajímavé a v některých případech i užitečné prvky na palubě konceptu Q5 Custom patří dále pokrokový stabilizační systém, parkovací asistent s couvací kamerou, hlasové ovládání vybraných palubních funkcí, adaptivní světlomety s nasvětlováním zatáček nebo systém zabraňující nežádoucímu opuštění jízdního pruhu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Pod kapotou se nachází přeplňovaný, zážehový, přímovstřikový šestiválec 3,0 TFSI z Audi S4 s výkonem zvýšeným z 333 (245 kW) až na 408 koní (300 kW), který dává robustnímu vozu znamenité jízdní výkony, alespoň co se týče jízdy v přímém směru. Tuto nemalou porci koňských sil má přitom řidič k dispozici v rozmezí 6 000 až 7 000 ot./min. Točivý moment dosahuje od 3 000 do 5 500 ot./min. vrcholové hodnoty 500 Nm a přenáší se na vozovku skrze trvalý pohon všech kol. Audi Q5 Custom zrychlí z 0 na 100 km/h za 4,4 s a dosáhne elektronicky omezené rychlosti 250 km/h.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Audi Q5 Custom
TEST Renault Mégane Grandtour GT dCi: Ekonomická nerovnice

Renault Mégane Grandtour GT dCi

Úsporných vozů s vizáží ostrých verzí se na českém trhu najde spousta. Zkoušený Mégane GT dCi je jedním z nich, jedna věc nám na něm ale nesedí. A motor to není.

včera | Jan Mička | 29 příspěvků
TEST Citroën Spacetourer XL 2.0 BlueHDi: Maximální pohodlí pro sedm

Citroën Spacetourer XL

Citroën v nové generaci svého užitkového vozu změnil partnera a zvelebil osobní verzi. Vyzkoušeli jsme to nejlepší, co nabídne Spacetourer.

21.  11.  2017 | Milan Lažanský | 12 příspěvků
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

19.  11.  2017 | David Rusol | 17 příspěvků