Další SUV-kupé od Audi je na obzoru. Q4 Sportback e-tron bude pouze na baterky

Předzvěst kompaktního elektrického SUV Q4 e-tron nyní Audi doplňuje také o stylovější Sportback variantu. Technika zůstává stejná.

Minulý rok nám Audi v Ženevě představilo koncept elektrického kompaktního SUV Q4 e-tron. Nyní dochází k předvídatelnému scénáři, jelikož i tento nadcházející model plánuje německá značka uvést v takzvané „kupé“ variantě se splývavou zádí. A jak bude vypadat, to ukazuje nejnovější koncept Q4 Sportback e-tron.

Elektrické Q4 se v hierarchii zařadí pod nynější Audi e-tron, které už svou Sportback variantu také má. S oznámením produkce nové modelové řady v roce 2021 lze očekávat, že sériové verze obou modelů Q4 e-tron se od nynějších konceptů příliš nezmění.

Audi e-tron S oficiálně: Tři elektromotory zajistí až 503 koní, dojezd ale utrpěl

Audi e-tron S oficiálně: Tři elektromotory zajistí až 503 koní, dojezd ale utrpěl

Sportback je poté s vnější délkou 4,60 metru o jeden centimetr delší než standardní verze Q4 e-tron a s vnější výškou 1,60 m taky o jeden centimetr nižší. Obě varianty pak sdílejí vnější šířku 1,90 m a rozvor náprav 2,77 metru. Půjde o první elektromobil Audi vycházející z modulární platformy MEB koncernu VW, tedy základu využitého u Volkswagenů ID.3 a ID.4 a taktéž Škody Enyaq iV.

Pojetí interiéru už naznačila standardní verze Q4 e-tron. Kabina nevypadá příliš futuristicky, ačkoliv poměrně netradičně je řešený středový panel i tunel mezi sedačkami. Středový panel je rozdělen do dvou částí, přičemž níže najdete odkládací prostor a dotykovou plochu jízdních režimů, výše pak  12,3palcolvý displej infotainmentu. Před řidičem nechybí digitální přístrojový štít a koncept je vybaven i velkým head-up displejem s funkcí rozšířené reality.

Nové Audi Q5 oficiálně: Facelift přinesl revoluční svítilny a pouze hybridní motor

Nové Audi Q5 oficiálně: Facelift přinesl revoluční svítilny a pouze hybridní motor

Na pohonném ústrojí konceptu nejsou v případě nového Sportbacku žádné změny. Koncept je poháněn dvěma elektromotory o celkovém výkonu 225 kW (306 koní). Zajištěn je tedy pohon všech kol, ačkoliv sériově bude nabízena i slabší verze s pohonem jen zadních kol. Obě verze studie Q4 zvládnou sprint z nuly na 100 km/h za 6,3 sekundy a maximálně dosáhnou rychlosti 180 km/h.

Bateriový modul uložený v podlaze má kapacitu 82 kWh a podle metodiky WLTP poskytuje dojezd přes 450 kilometrů, v případě verze s pohonem zadní kol přes 500 kilometrů. Nabíjet lze výkonem až 125 kW a dosažení 80% kapacity baterií nemá trvat déle než 30 minut.

TEST Audi S8 TFSI quattro (420 kW): Lepší sportovní limuzína tu ještě nebyla!

TEST Audi S8 TFSI quattro (420 kW): Lepší sportovní limuzína tu ještě nebyla!

Sériová výroba Audi Q4 Sportback e-tron bude zahájena v roce 2021. Bude tak nejspíš následovat uvedení standardní verze Q4 e-tron, kterou chtěla automobilka pustit do produkce už koncem letoška. Do roku 2025 chce německá značka nabízet na nejdůležitějších trzích více než 20 modelů s elektrickým pohonem. Blízko produkci by mělo být i „čtyřdveřové kupé“ e-tron GT, jehož uvedení Audi oznamovalo také na letošní rok.

Galerie doplněna o koncept Audi Q4 e-tron.

Audi

Německá automobilka Audi patří do od roku 1964 ke koncernu Volkswagen, ve kterém má roli prémiové značky. Počátky společnosti sahají do roku 1899 a k zakladateli Augustu Horchovi.

Audi A1 •  Audi A3Audi A4Audi A5Audi A6Audi A7Audi A8Audi Q2Audi Q3Audi Q5Audi Q7Audi Q8Audi R8Audi e-tron

Nová Škoda Fabia je luxusnější. Už jsme ji řídili, bude to největší malé auto na trhu

Škoda Fabia IV 1.0 TSI DSG

Čtvrtá generace Škody Fabia je za rohem, představí se už v květnu, od léta si ji budete moci objednat v rámci předprodeje a s podzimem dorazí na showroomy a k prvním zákazníkům.

25.  2.  2021 | Jiří Baborský | 68 příspěvků
TEST Volkswagen Golf GTE 1.4 PHEV: Dobrý přítel bohatého pendlera

Volkswagen Golf GTE

Plug-in hybridní GTE je nejvýkonnější eko verzí Volkswagenu Golf. Slibuje úsporný provoz i vysoký výkon, jak ale funguje v podmínkách české zimy?

24.  2.  2021 | Richard Herbich | 26 příspěvků
TEST Kia e-Soul 64 kWh: Sladký život s volty a ampéry i v třeskutých mrazech?

Kia e-Soul 64 kWh

První generace Kie Soul se světu představila už v roce 2008 a pro značku představovala důležitý milník. V té době Kia nabízela vcelku fádně vypadající picanta, ria nebo cee’dy a funky krabička na čtyřech kolech byla konečně vozem, po které bylo možné toužit.

21.  2.  2021 | Richard Herbich | 42 příspěvků