Další SUV-kupé od Audi je na obzoru. Q4 Sportback e-tron bude pouze na baterky

Předzvěst kompaktního elektrického SUV Q4 e-tron nyní Audi doplňuje také o stylovější Sportback variantu. Technika zůstává stejná.

Minulý rok nám Audi v Ženevě představilo koncept elektrického kompaktního SUV Q4 e-tron. Nyní dochází k předvídatelnému scénáři, jelikož i tento nadcházející model plánuje německá značka uvést v takzvané „kupé“ variantě se splývavou zádí. A jak bude vypadat, to ukazuje nejnovější koncept Q4 Sportback e-tron.

Elektrické Q4 se v hierarchii zařadí pod nynější Audi e-tron, které už svou Sportback variantu také má. S oznámením produkce nové modelové řady v roce 2021 lze očekávat, že sériové verze obou modelů Q4 e-tron se od nynějších konceptů příliš nezmění.

Audi e-tron S oficiálně: Tři elektromotory zajistí až 503 koní, dojezd ale utrpěl

Audi e-tron S oficiálně: Tři elektromotory zajistí až 503 koní, dojezd ale utrpěl

Sportback je poté s vnější délkou 4,60 metru o jeden centimetr delší než standardní verze Q4 e-tron a s vnější výškou 1,60 m taky o jeden centimetr nižší. Obě varianty pak sdílejí vnější šířku 1,90 m a rozvor náprav 2,77 metru. Půjde o první elektromobil Audi vycházející z modulární platformy MEB koncernu VW, tedy základu využitého u Volkswagenů ID.3 a ID.4 a taktéž Škody Enyaq iV.

Pojetí interiéru už naznačila standardní verze Q4 e-tron. Kabina nevypadá příliš futuristicky, ačkoliv poměrně netradičně je řešený středový panel i tunel mezi sedačkami. Středový panel je rozdělen do dvou částí, přičemž níže najdete odkládací prostor a dotykovou plochu jízdních režimů, výše pak  12,3palcolvý displej infotainmentu. Před řidičem nechybí digitální přístrojový štít a koncept je vybaven i velkým head-up displejem s funkcí rozšířené reality.

Nové Audi Q5 oficiálně: Facelift přinesl revoluční svítilny a pouze hybridní motor

Nové Audi Q5 oficiálně: Facelift přinesl revoluční svítilny a pouze hybridní motor

Na pohonném ústrojí konceptu nejsou v případě nového Sportbacku žádné změny. Koncept je poháněn dvěma elektromotory o celkovém výkonu 225 kW (306 koní). Zajištěn je tedy pohon všech kol, ačkoliv sériově bude nabízena i slabší verze s pohonem jen zadních kol. Obě verze studie Q4 zvládnou sprint z nuly na 100 km/h za 6,3 sekundy a maximálně dosáhnou rychlosti 180 km/h.

Bateriový modul uložený v podlaze má kapacitu 82 kWh a podle metodiky WLTP poskytuje dojezd přes 450 kilometrů, v případě verze s pohonem zadní kol přes 500 kilometrů. Nabíjet lze výkonem až 125 kW a dosažení 80% kapacity baterií nemá trvat déle než 30 minut.

TEST Audi S8 TFSI quattro (420 kW): Lepší sportovní limuzína tu ještě nebyla!

TEST Audi S8 TFSI quattro (420 kW): Lepší sportovní limuzína tu ještě nebyla!

Sériová výroba Audi Q4 Sportback e-tron bude zahájena v roce 2021. Bude tak nejspíš následovat uvedení standardní verze Q4 e-tron, kterou chtěla automobilka pustit do produkce už koncem letoška. Do roku 2025 chce německá značka nabízet na nejdůležitějších trzích více než 20 modelů s elektrickým pohonem. Blízko produkci by mělo být i „čtyřdveřové kupé“ e-tron GT, jehož uvedení Audi oznamovalo také na letošní rok.

Galerie doplněna o koncept Audi Q4 e-tron.

Minitest BMW M850i xDrive Gran Coupé: Osm válců a čtyři věčně vysmáté hlavy

BMW M850i xDrive GC

Třetí karosářská varianta uzavírá náš obrázek o tom, jaká vlastně nová osmička je. Zároveň nám ale nedá si nevzpomenout na jedno z nejlepších aut na trhu. To je totiž také z Mnichova.

včera | Vladimír Kadera | 22 příspěvků
Za volantem Volkswagenu ID.3 (150 kW): Zásadní? To ano! Ale vážně i revoluční?

Volkswagenu ID.3 (150 kW)

Pro značku Volkswagen má být zásadním modelem jako kdysi Brouk a Golf. Elektromobil ID.3 nabral zpoždění, teď se ale konečně hlásí o slovo.

4.  8.  2020 | Stanislav Kolman | 79 příspěvků
Minitest elektromobilu Mini Cooper SE: Kulový blesk září jasně, ale jen krátce

Mini Cooper SE

Je lépe vyvážený než benzinový originál, a navíc má dost elektrických koní na to, abychom mu mohli bez ironie říkat ostrý hatchback. S malou kapacitou akumulátorů je to ale omezená, a kvůli ceně ne právě levná forma zábavy.

2.  8.  2020 | Miro Mihálik | 27 příspěvků