TEST Audi Q4 SB 50 e-tron quattro: Když to má fungovat, berte plnou palbu!

Vysoký dojezd? Máme. Kvalitní zpracování? Také. Výkon? Nechybí. Jízdní komfort? Nadprůměrný. Designový elektromobil se Audi hodně povedl, ale bez chybičky není.
Radosti
Vysoký reálný dojezd
Komfort i na 21" kolech
Objemný zavazadelník
Starosti
Omezený výhled vzad
Ovládání dotykovými ploškami
9  /10

Koncern VW chrlí další a další auta na platformě MEB a zdá se, že už umí přesvědčit zákazníky, že elektrický pohon může být alternativou ke klasice. Tím nejdostupnějším modelem u Audi je právě Q4, který ale ani tak není úplně za hubičku. Startuje na 1.159.900 Kč (1.212.900 Kč za Sportback) s verzí 35 e-tron, která nabídne výkon 125 kW, točivý moment 310 Nm, pohon zadních kol a baterii s netto kapacitou 51 kWh. Mezi ní a dnes zkoušenou vrcholnou verzí 50 e-tron quattro stojí ještě 40 e-tron se 150 kW a větší 77kWh baterií.

Jak je jasné už z názvu, námi testovaný kousek má dvoumotorovou konfiguraci – na kola posílá až 220 kW a 460 Nm (80 kW předu, 150 kW vzadu). Tato síla musí utáhnout hmotnost 2215 kg, s kterou v reálu nemá sebemenší problém. Udávanému zrychlení na stovku za 6,2 není důvod nevěřit. Když zadupnete akcelerátor do podlahy, auto vystřelí a přesvědčivě táhne až do rychlostí vysoko nad dálničním limitem.

Nové Audi Q5 e-tron na prvních fotkách. Elektrické SUV sdílí techniku s VW ID.6

Nové Audi Q5 e-tron na prvních fotkách. Elektrické SUV sdílí techniku s VW ID.6

Výkonová rezerva se hodí, pružnost pohonu je obrovská a předjíždění není žádný problém. Plyn není přecitlivělý a při jeho obsluze auto necuká dopředu ani dozadu. Úroveň rekuperace si můžete pohodlně nastavit pádly pod volantem ve třech úrovních (zpomalení 0,06 g, 0,10 g, a 0,15 g), voličem řazení můžete aktivovat také režim B, který díky velmi důraznému brzdění (až 0,3 g) umožňuje ovládat Q4 prakticky jen plynovým pedálem. Pro zajímavost, zadní motor je permanentně buzený synchronní, má vodní chlazení a točí až 16 tisíc otáček za minutu. Přední je asynchronní a točí 14 tisíc otáček.

Jedeme daleko a pohodlně

Baterie se 77 kWh je uložena pod podlahou a váží půl tuny. Dle metodiky WLTP by měla zvládnout dojezd až 497 km, čehož můžete s trochou rozvahy a předvídavosti klidně dosáhnout. Při normálním jezdění lze na rovnoměrné kombinaci okresek, dálnice a města dosáhnout menší spotřeby, než je udávaných 17,5 kWh/100 km, v pohodě můžete jezdit za nějakých 15,5 až 16,5 kWh na sto. Dobíjet můžete výkonem až 125 kW, na 150kW nabíječce se vůz při venkovní teplotě okolo 15 °C dostal z 19 na 80 procent kapacity během nějakých čtyřiceti minut.

Audi Q4 e-tron oficiálně: Eko a hi-tech SUV ujede až 520 km, Sportback nechybí

Audi Q4 e-tron oficiálně: Eko a hi-tech SUV ujede až 520 km, Sportback nechybí

Jestli je použitelnost této konfigurace pohonu a baterie v reálných podmínkách působivá, zklamáni nebudete ani jízdními vlastnostmi. Zvlášť vzhledem k faktu, že testovaný kousek měl maximální 21palcové disky s pneu v rozměrech 235/45 vpředu a 255/40 vzadu. Nerovnosti českých silnic stíhá přední zavěšení McPherson a zadní multi link zpracovávat s grácií, adaptivní tlumiče odvádějí dobrou práci. V zatáčkách vám středně velké auto s hodně velkou hmotností nikam neutíká, asfaltu se drží s ukázkovou neutralitou a na výjezdu z oblouku si můžete hezky pomoci plynem. Příjemné je, že i při svižnější jízdě kapacita baterie neubývá kdovíjak vysokým tempem.

Audi

Německá automobilka Audi patří do od roku 1964 ke koncernu Volkswagen, ve kterém má roli prémiové značky. Počátky společnosti sahají do roku 1899 a k zakladateli Augustu Horchovi.

Audi A1 •  Audi A3Audi A4Audi A5Audi A6Audi A7Audi A8Audi Q2Audi Q3Audi Q5Audi Q7Audi Q8Audi R8Audi e-tron

TEST VW Caddy Maxi California 2.0 TDI: Boží chatka na kolech za super peníze

VW Caddy Maxi California 2.0 TDI DSG

Základními lidskými potřebami je mít kde se vyspat, zůstat v teple a najíst se. S Californií to jde snadno a každý den jinde.

24.  10.  2021 | Richard Herbich | 16 příspěvků
Za volantem Chevrolet Corvette C1: Je to kousavá mrcha, nebo pohodlné GT?

Chevrolet Corvette C1

Chevrolet Corvette 1. generace je skutečná kráska. Po nastartování ale vymění něžnost za získání respektu širokého okolí. Je třeba se této nespoutané elegance bát?

23.  10.  2021 | Vladimír Kadera
TEST Mercedes-Benz EQA 250: Zlatíčko do zásuvky jen pro holky? Tak to pozor!

Mercedes-Benz EQA 250

Nejlevnější model rodiny EQ automobilky Mercedes-Benz působí spíše jako auto pro holky. Byla by ale škoda ho takhle povrchně škatulkovat. Obzvláště, když jeho vlastnosti ocení i chlapáci.

22.  10.  2021 | Jan Mička | 6 příspěvků