Audi Q4 e-tron má první české ceny. Jak si vede proti Škodě Enyaq iV a VW ID.4?

Jak byste očekávali, elektromobil od Audi si drží prémiový charakter a začíná s trochu vyšší cenovkou.

Nedlouho po oficiální premiéře Audi Q4 e-tron, tedy prvním SUV německé značky na koncernové platformě MEB, se dozvídáme i první cenovky. České zastoupení Audi už začalo přijímat objednávky a tím pádem si lze v konfigurátoru navolit první dostupné varianty SUV. Nejprve míří na trh standardní verze s jedním elektromotorem Q4 e-tron 35 a 40.

Základní Q4 e-tron 35 přijíždí ve specifikaci s motorem vzadu o výkonu 125 kW (170 koní) a točivým momentem 310 N.m. Baterie o využitelné kapacitě 52 kWh pak zajistí dojezd až 341 km. Nejlevněji tedy začíná SUV na ceně 1.157.900 Kč. Tuto výchozí verzi Q4 je možné nabíjet AC nabíječkou výkonem až 7,4 kW, u DC nabíječek pak výkonem až 100 kW.

Audi A6 e-tron concept oficiálně: Elektrický manažer dá 700 km na nabití

Audi A6 e-tron concept oficiálně: Elektrický manažer dá 700 km na nabití

Výkonnější Q4 e-tron 40 začíná od 1.332.900 Kč a nabídne motor o výkonu 150 kW (204 koní) a točivém momentu 310 N.m. Větší baterie s kapacitou 77 kWh zajistí dojezd až 520 km. Právě s větší baterií pak Q4 umožňuje AC dobíjení výkonem až 11 kW, DC až 125 kW. Na 80 % kapacity se podle Audi dostanete u 125kW nabíječky za 38 minut.

V základní výbavě mají obě nabízené verze všechno potřebné. Standardě čekejte 19palcová litá kola, LED světlomety, asistent při odbočování a pro jízdu v pruhu, parkovací senzory vzadu, tempomat s omezovačem rychlosti, vyhřívaná sedadla vpředu nebo 10,1palcový infotainment (ovšem bez navigace). Za další věci si nechá Audi připlatit i ve srovnání s rodinnou konkurencí (viz níže).

VW ID.6 oficiálně: Dvě stylové verze, dvě kapacity baterie, místo až pro sedm

VW ID.6 oficiálně: Dvě stylové verze, dvě kapacity baterie, místo až pro sedm

Bez ohledu na verzi Q4 e-tron konfigurátor přidá paket sedaček v kombinaci kůže/umělá kůže za minimálně 61.200 Kč, který bohužel nelze odstranit. V tuto chvíli Q4 nenabízí nic jako „základní interiér“ bez příplatku.

Krátké srovnání s podobnými specifikacemi koncernových sourozenců, Škodou Enyaq iV a VW ID.4 na stejné platformě, je na místě. Rozvor mají všechna auta takřka identický, po stránce vnějších rozměrů je pak Q4 nejblíže ID.4. Český Enyaq iV je zde největší a jasně vede i objemem kufru jako nejpraktičtější volba.

Audi Q4 e-tron: Srovnání rozměrů
Model Audi Q4 e-tron VW ID.4 Škoda Enyaq iV
Délka [mm] 4590 4584 4649
Šířka [mm] 1865 1852 1879
Výška [mm] 1613 1612 1616
Rozvor [mm] 2760 2766 2765
Objem kufru [l] 520/1490 543/1575 585/1711

Asi nepřekvapí, že výkonem srovnatelná, nejdostupnější Škoda Enyaq iV 60 (132 kW, 58 kWh) vychází levněji, přesněji od 1.072.900 Kč. Přitom nabízí papírově vyšší dojezd až 412 km i praktičtější výbavu navíc s parkovacími senzory i vpředu (a kamerou vzadu), třízónovou klimatizací nebo standardně AC nabíjením výkonem až 11 kW. Výkonnější Enyaq iV 80 (150 kW, 77 kWh, 535 km) začíná na rovněž levnějších 1.202.900 Kč.

S identickou specifikací pohonu jako u Audi (125 kW, 52 kWh, 345 km) pak vychází VW ID.4 nejblíže ve výbavě Style od 1.104.900 Kč. Ačkoliv se musíte spokojit s ocelovými 19palcovým koly, zbytek standardní výbavy ID.4 působí hodnotněji s třízónovou klimatizací (u Audi jako paket za extra 17.300 Kč), zabudovanou navigací (paket v Audi včetně dalších prvků za 54.100 Kč), kamerou vzadu či chytrými LED světlomety IQ.Light (Matrix LED u Audi za extra 33.200 Kč). Výkonnější ID.4 (150 kW, 77 kWh, 522 km) ve výbavě Life začíná od 1.181.900 Kč.

Škoda Enyaq 80 iV vs. Volkswagen ID.4 Max: Svérázní na pohled, stejní za jízdy

Škoda Enyaq 80 iV vs. Volkswagen ID.4 Max: Svérázní na pohled, stejní za jízdy

Od českého zastoupení Audi nakonec zaznívá, že další verze Q4 e-tron 50 s pohonem všech kol bude do nabídky zařazena ještě v průběhu jara. Na počátku léta pak bude k mání i stylovější Sportback, u něhož čekejte příplatek 53.000 Kč vůči standardní verzi modelu bez ohledu na zvolenou specifikaci pohonu.

Audi Q4 e-tron: První české ceny a dostupná technická data
Varianta Q4 e-tron 35 Q4 e-tron 40
Kapacita akumulátorů [kWh] 52 77
Zadní synchronní elektromotor 125 kW, 310 Nm 150 kW, 310 Nm
Dojezd WLTP [km] 341 520
Nabíjení max. výkon AC/DC [kW]  7,4/100 11/125
Zrychlení 0-100 km/h [s] 9,0 8,5
Maximální rychlost [km/h] 160 160
Min. provozní hmotnost [kg] 1965 2125
Základní cena [Kč] 1.157.900 1.332.900

Audi

Německá automobilka Audi patří do od roku 1964 ke koncernu Volkswagen, ve kterém má roli prémiové značky. Počátky společnosti sahají do roku 1899 a k zakladateli Augustu Horchovi.

Audi A1 •  Audi A3Audi A4Audi A5Audi A6Audi A7Audi A8Audi Q2Audi Q3Audi Q5Audi Q7Audi Q8Audi R8Audi e-tron

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Volkswagen Golf GTD 2.0 TDI (147 kW) DSG: Palba z černé pistole

Volkswagen Golf GTD

Po testech Volkswagenů Golf GTE a GTI tady máme tu zřejmě nejméně sportovní variantu GTD. Ačkoliv to není sporťák, svůj smysl v nabídce rozhodně má.

14.  5.  2021 | Richard Herbich | 10 příspěvků
Řídili jsme nové Porsche Taycan Cross Turismo: Letí na silnici, dovádí v terénu!

Porsche Taycan Cross Turismo

Dostali jsme příležitost vyzkoušet nový přírůstek do elektrické rodiny Porsche Taycan. Je praktičtější a neztratí se ani mimo zpevněné cesty.

12.  5.  2021 | Stanislav Kolman | 5 příspěvků
TEST Subaru Forester 2.0ie-S ES Sport: Pozor, vezu rybičky!

Subaru Forester ES Sport

Subaru Forester se nyní prodává i ve verzi Sport. Nečekejte ale žádné turbohrátky, tohle je hraní si s barvičkami.

9.  5.  2021 | Vladimír Kadera | 2 příspěvky