Nabídka elektrické Q4 doznala změn. Výchozí specifikace má nyní větší výkon i delší dojezd.
Předloni modernizovanou řadu elektrického SUV Q4 e-tron rozšiřuje Audi o další specifikaci pohonného ústrojí. Verze s označením Q4 40 e-tron bude dostupná s klasickou karoserií i ve stylovější formě Sportback a v nabídce má roli základní varianty, avšak s pohodlím delšího dojezdu díky standardně větší baterii.
Konkrétně přijíždí nová „čtyřicítka“ s jedním elektromotorem na zadní nápravě (150 kW/204 k), kterému dodává energii baterie o využitelné kapacitě 59 kWh. V případě aerodynamicky efektivnějšího Sportbacku udává Audi dojezd na jedno nabití až 423 km, pro klasické SUV je stropem 412 km.
U DC rychlonabíječek lze baterii nabíjet výkonem až 165 kW, což má zajistit obnovení energie z 10 na 80 % za zhruba 24 minut, respektive poskytnout dojezd 150 km po deseti minutách nabíjení. V rámci postupného ladění modelové řady je nyní k dispozici i manuální nastavení předehřevu baterie (mimo původní automatickou funkci). Dynamikou pak verze 40 pochopitelně nijak neoslní, na stovku zrychlí za 8,1 sekundy a dosáhne maximálně 160 km/h.
V upravené paletě motorizací zapadá Q4 40 e-tron pod dosavadní verzi 45 s jedním elektromotorem (210 kW/286 k), která používá větší baterii o kapacitě 77 kWh pro dojezd až 564 km a DC nabíjení výkonem až 175 kW (v Česku od 1.554.900 Kč). Mezitím loni představená výchozí varianta 35 (125 kW/170 k; 52 kWh/365 km) z nabídky německého zastoupení potichu zmizela, zatímco v českém ceníku se dosud ani neobjevila.
Verze 40 tak bude zastávat nový základ Q4 e-tron, což naznačují i první oznámené cenovky. V Německu model odstartuje na částce 46.150 eur (cca 1,16 milionu korun), respektive od 48.150 eur (cca 1,2 milionu korun) pro karoserii Sportback. Objednávky spustí Audi na domácím trhu v polovině února.