První TEST Audi Q4 40 e-tron (150 kW): Mírumilovný cvalík v luxusním obleku

Stealth01  |  18. 07. 2021 15:36

Přesně v tomto autě jsem strávil minulý týden 400 kilometrů. Super to bylo, jen mi chyběl výkon. Jel jsem Praha-Harrachov-Praha, což bylo 291 km, baterie pořád ještě ukazovala 125 dalších kilometrů a tak jsem jezdil po Praze a okolí, abych ji vybil. Nepovedlo se, kapacita na krátké vzdálenosti a výlety super. Na cestu do Chorvatska použiju ale SQ7, tak moc si netroufám.

Odpovědět  |   | 
jogurt  |  18. 07. 2021 18:27

Přesně, chybí tomu výkon, stabilita v zatáčkách nic moc, mně osobně dost zklamalo provedení přístrojové desky před spolujezdcem, ten dekl z hliníku je příšerný.
Ale dojezd OK, roční karta e-tron charging na ionity, vypadá to jako audi.
Bohužel to (narozdíl od e-tronu a e-tronu GT) nejede jako audi.
Za mně e-tron 55 známka 1- (minus za vysokou spotřebu na dálnici se zapnutým tempomatem, který bez úpravy převzali z fosilních aut), e-tron GT známka 1, Q4 to má za tři, uvidíme jak Q4 50quattro, ale s tím gumovým podvozkem to asi ani quattro nevylepší

Odpovědět  |   | 
Jan Taraba  |  18. 07. 2021 18:54

Souhlas. Q4 35 lemra líná, Q4 40 líná, s 45 a 50 jsem zatím nejel. Podvozek je sice chewing gum, ale nemůžeme to srovnávat s e-tronem na vzduchu.
Pro stealth01: Já bych se toho vůbec nebál, vloni v červenci jsme s e-tronem byli na Sicílii a pro velký úspěch ještě v v srpnu v Srbsku a Albánii. Letos jsme vyrazili na jihozápad Španělska. Není to vůbec problém a to ani v nejmenším. Ale samozřejmě SQ7 je taky super.

Odpovědět  |   | 
Stealth01  |  18. 07. 2021 20:28

Jako i z dostupných videí verze 50 se mi zdá, jakoby ten výkon měl nějakou “eco” gradaci i v dynamickém režimu. Prostě nedává vše hned a roste to poměrně pomalu. U i3s to bylo úplně něco jiného, což je jiná kategorie, ale plus minus stejné parametry dynamiky. U RS etronu nebo u Taycanu (za jehož kritiku zpracování jsem dostal dost čočku na Instagramu, to byla silena síla a instantní zátah.

Odpovědět  |   | 
Tias  |  19. 07. 2021 09:02

Zdá se mi, že poslední dobou si na kvalitu nových Porsche stěžuje snad každý majitel, potažmo pak recenzent. Tedy ti druzí tehdy, mají-li na to odvahu....

Odpovědět  |   | 
JK  |  18. 07. 2021 15:57

Elektrika Audi prostě sluší. Audi je designem elektrifikovaná značka už od A6 (C5) - chladný, technicistní bezpohlavní design. Baterky k tomu sednou jak hrnec na ..del na rozdíl od banzinových Véček, na které Audi prostě nikdy nemělo dostatečné charisma.

Odpovědět  |   | 
Stealth01  |  18. 07. 2021 18:35

Tak V10 bylo a je snad slušné ne (ne, v této generaci to opravdu není motor od Lamborghini). A V8 4.2 v R8 bylo skvělé “véčko” IMHO.

Odpovědět  |   | 
Jan Taraba  |  18. 07. 2021 18:48

ale jo, atmo V8FSI a V10FSI super.

Odpovědět  |   | 
Stealth01  |  18. 07. 2021 18:51

U V10 je těžké říct, co tam dat za písmena. Je to MPI a FSI dohromady. :)

Odpovědět  |   | 
JK  |  18. 07. 2021 21:35

Nemyslel jsem to tak, že by neuměli poskládat zajímavý motor, ale že kolem toho motoru neumí poskládat adekvátně charismatický auto. K charakteru Audi a především jeho vzezření mi prostě více sedí baterky. Např první generaci TT se svou spostě technicistní karoserií by baterky náramně slušely. Stejně tak oné A6 (C5).

Odpovědět  |   | 
Skeptik  |  18. 07. 2021 19:30

Zbytečný vůz s chudobným interiérem. Když kouknu co mohu mít za tyto peníze na benzín, kde jednou za 500km tankuji 1min.

Beru to jako začátek něčeho nového. Uvidíme jak budou vypadat elektromobily druhé generace, někdy za 5-8let.

Odpovědět  |   | 

Tenhle blábol o tankování 1 min/500km už je dost trapný. Zatímco ty musíš k pumpě, elektromobilisti nabíjí když spí. Doma nebo v hotelu.Například.

Odpovědět  |   | 
Skeptik  |  18. 07. 2021 19:59

Další paráda, denně machrovat na zahradě nebo v garáži s kabely. Ale chápu že zajet na benzínku a 1min tankovat není free cool in, že.

Odpovědět  |   | 


už jsi někdy viděl nabíječku na EV?

Odpovědět  |   | 
Stealth01  |  18. 07. 2021 20:09

Bohužel uvažuješ jen jedním směrem (něco spalovacího nahrazuješ něčím elektrickým).
Ve skutečnosti v mém okolí není nikdo, kdo by neměl k malému městskému SUV (jakým je Q4) třeba Mercedes E class nebo abych byl konkrétní RS6 Avant 2021.
Problém je tahat V8 do města, kde se vůbec neprohřeje, trpí neustálými starty a podobně.
Proste dlouhé cesty budou řešit majitelé tohoto auta nějakým větším spalovacím. Málokdo si koupí Q4 jako jediné auto a proto srovnávat ty dva světy a ohánět se tankováním za pár minut je blbost.
Navíc já po zkušenostech s hybridem jsem zhruba spočítal, ze “tankovat” budu jednou týdně v noci v garáži. Těch 400 km ve městě to zhruba odpovídá. Delší cesty v jiném autě.

Odpovědět  |   | 
Stealth01  |  18. 07. 2021 20:14

Plus interiér je chudobný? Na svou třídu bych rozhodně neřekl, kůže nappa s kosočtvercovým prošitím červenou nití, kartáčovaný hliník a další věci (třeba ušlechtilá ocel na pedálech) nejsou v této třídě aut úplně běžné.

Poslední věc je “in” a “cool”. Cilovka neřeší “in” a “cool”. Cilovka se projela v EV a je z toho nadšená. Nikdo z lidí, kteří mají EV to neřeší, stejně jako neřeší ekologii nebo ekonomiku provozu. Ten super zátah, nulové vibrace, ticho v kabině a relaxační nálada má něco do sebe a lidi ta auta vybírají především z těchto důvodů.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST Fiat 500e HB La Prima: Chytne za srdce a ve městě je k neutahání

Fiat 500e La Prima (87 kW)

Fiat 500e je dalším elektromobilem do města, který vysokou cenu techniky balí do luxusního kabátku a přichází s řadou krásných detailů. Má ale na to rovnat se s Hondou e?

27.  7.  2021 | Vladimír Kadera | 4 příspěvky
TEST Ford Focus 3d 2.0 ZETEC: Vůz roku 1999 už jen kvete. Jak si vedl 20 let zpět?

Ford Focus 3d 2.0 ZETEC

Ford Focus první generace, evropské Auto roku 1999, vypadá i v dnešní době dobře. Rozhodně zajímavěji než jeho zatím poslední následovník z roku 2018. Připomeňte si test třídveřové verze, který v roce 2001 přinesli kolegové z Auto.cz

24.  7.  2021 | Tomáš Zajíček | 15 příspěvků
První jízda s Hyundaiem Ioniq 5: Tajemný krasavec může převálcovat konkurenci

Hyundai Ioniq 5

Hyundai podobně jako další značky přijíždí s vlastní rodinou elektrických aut. Jmenuje se Ioniq a jejím prvním zástupcem je kompaktní crossover s krásným retro designem. Už jsme ho vyzkoušeli.

22.  7.  2021 | David Bureš | 54 příspěvků

Nejčtenější články

Od této Škody Kodiaq dejte ruce pryč! V ČR těžce bourala, teď se tváří jako nová

Od této Škody Kodiaq dejte ruce pryč! V ČR …

Práci mechaniků nelze neobdivovat, zájemcům o ojetinu však budou vstávat chlupy na těle.

5.  7.  2021 | | 76 N/A
David Rusol
NehodaŠkoda KodiaqŽivot řidičeOjetiny
V Česku je na prodej unikátní VW Passat. Kdysi sloužil novinářům, teď má 400 koní

V Česku je na prodej unikátní VW Passat. Kd…

Testovacích aut se ročně v motoristických redakcích protočí desítky, v paměti ale jich ale obvykle utkví jenom pár. Zelený Volkswagen Passat Variant je jedním z nich a teď může být váš.

14.  7.  2021 | | 5 N/A
David Rusol
Volkswagen PassatZajímavosti
Škoda Fabia Combi Paris šokovala až na druhý pohled. Měla větší vliv, než se zdá

Škoda Fabia Combi Paris šokovala až na druh…

Tři roky po premiéře první malé škodovky postavené na technice koncernu Volkswagen už mnozí začínali vyhlížet facelift. Jednu z možných vizí modernizace odhalilo na podzim 2002 modré kombi v Paříži. Navenek nenápadné, uvnitř však nebývalé odvážné.

25.  7.  2021 | | 4 N/A
Lukáš Prejzek
Škoda FabiaRetro
Tatry 805 a 813 už můžou řádit ve vašem obýváku! A díky Čechům také Praga V3S

Tatry 805 a 813 už můžou řádit ve vašem obý…

Hráči simulátoru Snowrunner už mohou řádit s československými náklaďáky, a nejen s nimi.

5.  7.  2021 | | 1 N/A
Vladimír Kadera
HryTatra
Kultovní Cadillac Escalade můžete mít i v Česku. Kolos s V8 nepůjde přehlédnout

Kultovní Cadillac Escalade můžete mít i v Č…

Přestože GM plánuje oficiální vývoz modelu do Evropy, jeho koupi musíte prozatím řešit trochu oklikou.

3.  7.  2021 | | 10 N/A
Daniel Fuglevič
Český trhCenyCadillacAmerická auta