První TEST Audi Q4 40 e-tron (150 kW): Mírumilovný cvalík v luxusním obleku

16 komentářů

Skeptik
18. července • 19:30

Zbytečný vůz s chudobným interiérem. Když kouknu co mohu mít za tyto peníze na benzín, kde jednou za 500km tankuji 1min.Beru to jako začátek něčeho nového. Uvidíme jak budou vypadat elektromobily druhé generace, někdy za 5-8let.

Jan Taraba
18. července • 19:37

Tenhle blábol o tankování 1 min/500km už je dost trapný. Zatímco ty musíš k pumpě, elektromobilisti nabíjí když spí. Doma nebo v hotelu.Například.

Skeptik
18. července • 19:59

Další paráda, denně machrovat na zahradě nebo v garáži s kabely. Ale chápu že zajet na benzínku a 1min tankovat není free cool in, že.

Stealth01
18. července • 20:14

Plus interiér je chudobný? Na svou třídu bych rozhodně neřekl, kůže nappa s kosočtvercovým prošitím červenou nití, kartáčovaný hliník a další věci (třeba ušlechtilá ocel na pedálech) nejsou v této třídě aut úplně běžné. Poslední věc je “in” a “cool”. Cilovka neřeší “in” a “cool”. Cilovka se projela v EV a je z toho nadšená. Nikdo z lidí, kteří mají EV to neřeší, stejně jako neřeší ekologii nebo ekonomiku provozu. Ten super zátah, nulové vibrace, ticho v kabině a relaxační nálada má něco do sebe a lidi ta auta vybírají především z těchto důvodů.

Stealth01
18. července • 20:09

Bohužel uvažuješ jen jedním směrem (něco spalovacího nahrazuješ něčím elektrickým).
Ve skutečnosti v mém okolí není nikdo, kdo by neměl k malému městskému SUV (jakým je Q4) třeba Mercedes E class nebo abych byl konkrétní RS6 Avant 2021.
Problém je tahat V8 do města, kde se vůbec neprohřeje, trpí neustálými starty a podobně.
Proste dlouhé cesty budou řešit majitelé tohoto auta nějakým větším spalovacím. Málokdo si koupí Q4 jako jediné auto a proto srovnávat ty dva světy a ohánět se tankováním za pár minut je blbost.
Navíc já po zkušenostech s hybridem jsem zhruba spočítal, ze “tankovat” budu jednou týdně v noci v garáži. Těch 400 km ve městě to zhruba odpovídá. Delší cesty v jiném autě.

Jan Taraba
18. července • 20:03

:-D
už jsi někdy viděl nabíječku na EV?

JK
18. července • 15:57

Elektrika Audi prostě sluší. Audi je designem elektrifikovaná značka už od A6 (C5) - chladný, technicistní bezpohlavní design. Baterky k tomu sednou jak hrnec na ..del na rozdíl od banzinových Véček, na které Audi prostě nikdy nemělo dostatečné charisma.

Stealth01
18. července • 18:35

Tak V10 bylo a je snad slušné ne (ne, v této generaci to opravdu není motor od Lamborghini). A V8 4.2 v R8 bylo skvělé “véčko” IMHO.

JK
18. července • 21:35

Nemyslel jsem to tak, že by neuměli poskládat zajímavý motor, ale že kolem toho motoru neumí poskládat adekvátně charismatický auto. K charakteru Audi a především jeho vzezření mi prostě více sedí baterky. Např první generaci TT se svou spostě technicistní karoserií by baterky náramně slušely. Stejně tak oné A6 (C5).

Jan Taraba
18. července • 18:48

ale jo, atmo V8FSI a V10FSI super.

Stealth01
18. července • 18:51

U V10 je těžké říct, co tam dat za písmena. Je to MPI a FSI dohromady. :)

Stealth01
18. července • 15:36

Přesně v tomto autě jsem strávil minulý týden 400 kilometrů. Super to bylo, jen mi chyběl výkon. Jel jsem Praha-Harrachov-Praha, což bylo 291 km, baterie pořád ještě ukazovala 125 dalších kilometrů a tak jsem jezdil po Praze a okolí, abych ji vybil. Nepovedlo se, kapacita na krátké vzdálenosti a výlety super. Na cestu do Chorvatska použiju ale SQ7, tak moc si netroufám. :-)

jogurt
18. července • 18:27

Přesně, chybí tomu výkon, stabilita v zatáčkách nic moc, mně osobně dost zklamalo provedení přístrojové desky před spolujezdcem, ten dekl z hliníku je příšerný.
Ale dojezd OK, roční karta e-tron charging na ionity, vypadá to jako audi.
Bohužel to (narozdíl od e-tronu a e-tronu GT) nejede jako audi.
Za mně e-tron 55 známka 1- (minus za vysokou spotřebu na dálnici se zapnutým tempomatem, který bez úpravy převzali z fosilních aut), e-tron GT známka 1, Q4 to má za tři, uvidíme jak Q4 50quattro, ale s tím gumovým podvozkem to asi ani quattro nevylepší

Jan Taraba
18. července • 18:54

Souhlas. Q4 35 lemra líná, Q4 40 líná, s 45 a 50 jsem zatím nejel. Podvozek je sice chewing gum, ale nemůžeme to srovnávat s e-tronem na vzduchu.
Pro stealth01: Já bych se toho vůbec nebál, vloni v červenci jsme s e-tronem byli na Sicílii a pro velký úspěch ještě v v srpnu v Srbsku a Albánii. Letos jsme vyrazili na jihozápad Španělska. Není to vůbec problém a to ani v nejmenším. Ale samozřejmě SQ7 je taky super.

Stealth01
18. července • 20:28

Jako i z dostupných videí verze 50 se mi zdá, jakoby ten výkon měl nějakou “eco” gradaci i v dynamickém režimu. Prostě nedává vše hned a roste to poměrně pomalu. U i3s to bylo úplně něco jiného, což je jiná kategorie, ale plus minus stejné parametry dynamiky. U RS etronu nebo u Taycanu (za jehož kritiku zpracování jsem dostal dost čočku na Instagramu, to byla silena síla a instantní zátah.

Tias
19. července • 9:02

Zdá se mi, že poslední dobou si na kvalitu nových Porsche stěžuje snad každý majitel, potažmo pak recenzent. Tedy ti druzí tehdy, mají-li na to odvahu....

Doporučujeme

Články odjinud