Audi Q3: první jízdní dojmy

Audi Q3 spolu s novou generací A6 Avant oficiálně vstoupilo na náš trh. Co zajímavého tato novinka nabízí?
Audi Q3: první jízdní dojmy
Seznam kapitol
  1. Na základech VW Tiguan?, Až 460 litrů
  2. Vybírejte mezi dvoulitry, S-Tronic a Road Sailing, Úspěch zaručen?, Technické údaje
  3. Kompletní fotogalerie

Vybírejte mezi dvoulitry

V nabídce motorizací najdeme dva motory: benzinové 2.0 TFSI nebo naftový dvoulitr. Oba jsou spojeni s pohonem quattro, dvoukolku s motorem 2.0 TDI 103 kW je možné objednávat už teď, ale fyzicky dorazí do ČR až na jaře příštího roku. Základní benzinové TFSI nabídne výkon 170 koní a šestistupňovou manuální převodovku. Výkonnější alternativa disponuje maximem 211 koní a je spojena se sedmistupňovou automatickou převodovkou S-Tronic. Stejnou převodovku pak používá také TDI naladěné na 177 koní.

Právě diesel byl motor, který jsme si vybrali na první seznamovací jízdy. Dojmy? Oproti tomu, co známe třeba z Tiguanu je citelně lépe utlumen a díky vyššímu výkonu je vůz také pocitově svižnější. Z pohledu jízdních vlastností ale působí Audi Q3 podobně jako VW Tiguan. V zatáčkách se chová nadprůměrně jistě a nijak výrazně se nenaklání. Jako drtivá většina jiných SUV, také pro tuto novinku platí, že terén je spíše za trest. Mimochodem světlá výška činí 170 mm. Údaj o spotřebě během testovací jízdy takticky zamlčím, protože jsem Q3 rozhodně nešetřil.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

S-Tronic a Road Sailing

Kromě jiných systémů nabízí Audi pro Q3 také Drive Select. Ten jako vždy upraví charakter tlumičů, chování posilovače nebo automatické převodovky. Na výběr jsou režimy Auto, Efficiency, Dynamic, Comfort. Taková ideální volba je Dynamic, tužší nastavení autu více sedí. Prakticky ve všech zbylých režimech má Q3 až překvapivě silný účinek posilovače řízení. Pokud si vyberete úsporný Efficiency, bude vám automat řadit ještě pod hranicí dvou tisíc a otáčky nechá spadnout "proklatě nízko".

Sedmistupňová automatická převodovka, se kterou spolupracoval testovaný diesel, nabízí samozřejmě několik klasický režimů včetně možnosti sekvenčního řazení. Zajímavý je ale režim Road Sailing. Podobně jako například u VW Touareg Hybrid nebo Cayenne Hybrid S také Audi Q3 dělá to, že odpojí motor z hnacího řetězce. Jednoduše řečeno vyřadí na neutrál a auto jakoby „plachtí“ po silnici. Dvouspojková převodovka rozpojí obě spojky a tím sníží brzdící síly. Tento režim jízdy vůz využije na klesáních do 12% (což je poměrně hodně). Pokud je klesání prudší, kvůli bezpečnosti zůstane rychlostní stupeň zařazen. K převodovce samotné nelze mít výhrady. S naftovým dvoulitrem si výborně rozumí. No a samozřejmě nesmí chybět systém Start/Stop.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Úspěch zaručen?

Audi Q3 je bezesporu velmi dobrý vůz a hlavně jde z pohledu Audi o jednoznačný zásah do černého. Auta s podobnou koncepcí jsou aktuálně v Evropě dost populární. Stačí se podívat třeba na humbuk, který způsobil Range Rover Evoque a to se také sotva začal prodávat. Speciálně Q3 těží prostě a jednoduše také z toho, že to je Audi. Na druhou stranu se případní zájemci musí připravit na pořizovací cenu nastavenou přesně ve stylu této německé značky.

Například náš testovací exemplář 2.0 TDI 130 kW quattro stojí v základní výbavě 869 900 Kč. Následují příplatky za metalízu (17 833 Kč), osmnáctipalcová kola za 40 000 Kč, čalounění Alcantara/kůže (velmi povedené) za 31 625 Kč, xenonová světla, ozdobné lišty, tempomat, automatickou klimatizaci a tak dále. Konečná pořizovací cena se tak vyšplhala na 1 191 875 Kč. 

Základní technické údaje

 
  
Motor2.0 TSI quattro2.0 TSI quattro2.0 TDI quattro
Počet válců/počet ventilů
4 / 16
4 / 164 /16
Zdvihový objem motoru
1984 cm3
1984 cm31968 cm3
Nejvyšší výkon
125 kW / 4300 - 6200  ot./min
155 kW / 5000 - 6200 ot./min130 kW / 4200 ot./min
Nejvyšší krouticí moment
280 Nm / 1700 - 4200 ot./min
300 Nm / 1800 - 4900 ot./min380 / Nm 1750 - 2500 ot./min
Zrychlení z 0 na 100 km/h
8,2 s
6,9 s8,2 s
Nejvyšší rychlost
212 km/h
230 km/h212 km/h
Převodovka
6stupňová manuální
7stupňová automatická7stupňová automatická
Kombinovaná spotřeba
7,3 l/100 km
7,7 l/100 km5,9 l/100 km
Cena
802 000 Kč
894 900 Kč869 900 Kč

Předchozí kapitola Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Na základech VW Tiguan?, Až 460 litrů
  2. Vybírejte mezi dvoulitry, S-Tronic a Road Sailing, Úspěch zaručen?, Technické údaje
  3. Kompletní fotogalerie
TEST Suzuki Jimny 1.5 VVT 4x4 AllGrip: Chcete ho? Ano, chcete ho!

Suzuki Jimny 1.5 VVT 4x4

Když na vás Jimny pohlédne svým roztomilým kukučem, není ani třeba klást onu známou otázku „Chcete mě?“. Tehle roztomilej kříženeček je totiž moc hodnej, má rád projížďky po lese, ale umí se chovat i ve městě, hodí se k dětem i na práci, moc toho nespapá a vejde se skoro všude. Toho prostě chcete, o tom není sporu. Ale zaprvé není všechno jen a jen růžové, a pak je tu ještě jedna zásadní otázka: Automat, nebo manuál? Pečlivě jsme vyzkoušeli oba.

dnes | Petr Schnagl | 16 příspěvků
První jízda s Volkswagenem Golf VIII: Klasik všech klasiků v digitálním věku

Volkswagen Golf VIII

S novým Volkswagenem Golfem jsme se staticky seznámili koncem října při oficiálním odhalení. Nyní se osmým vydáním evropského bestselleru konečně svezeme.

10.  12.  2019 | Svět motorů | 59 příspěvků
TEST Ford Focus ST Plus Performance: Bejby nebude sedět v koutě!

Ford Focus ST Plus Performance

Akronymem rychlého Fordu je od pradávna označení RS a hot-hatch modrého oválu se již několikátou generací zove Focus RS. Jeho bejby bratříček ST se v očích nadšenců vždy tak trochu krčil v koutku a tam si fidlal ty své druhé housličky. K patnáctým narozeninám ale dostal od hodných strýčků z vývojového oddělení elektrickou kytaru… a k ní koncertní kombo s elektronickými efekty.

5.  12.  2019 | Petr Schnagl | 31 příspěvků