Audi Q3: první jízdní dojmy

Audi Q3 spolu s novou generací A6 Avant oficiálně vstoupilo na náš trh. Co zajímavého tato novinka nabízí?
Seznam kapitol
  1. Na základech VW Tiguan?, Až 460 litrů
  2. Vybírejte mezi dvoulitry, S-Tronic a Road Sailing, Úspěch zaručen?, Technické údaje
  3. Kompletní fotogalerie

Jednu věc vám musím říci hned na začátek. Pokud se vám nové Audi Q3 líbí, pak budete potřebovat trochu trpělivost. Veškerá produkce určená pro český trh na zbytek letošního roku už je vyprodána. Kdo si vůz teď objedná, ten si bude muset počkat až na začátek roku 2012. Je tohle malé SUV opravdu tak dobré?

Audi Q3 představuje celkem logický krok. Obrovské SUV Q7 se totiž setkalo s velkým úspěchem, jeho zmenšená verze Q5 se dočkala úspěchu ještě většího než Q7, takže není důvod, proč neudělat ještě menší crossover a očekávat zase o kousek lepší prodeje. Audi si od této novinky speciálně v Evropě slibuje velké věci a velká poptávka hned z kraje prodejů to pouze potvrzuje. K dispozici budou jak verze s pohonem 4x2, tak provedení quattro využívající mezinápravovou spojku Haldex. Český importér očekává větší poptávku po „předokolkách“ (skoro bychom si dovolili s tímto názorem nesouhlasit).

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Na základech VW Tiguan?

Audi Q3 je dlouhé 4385 mm, na šířku měří 1831 mm a vysoké je 1590 mm. Oproti svému sourozenci Q5 je tedy kratší o 244 mm, užší o 49 mm a nižší o 63 mm. Novinka vychází z Volkswagenu Tiguan, ovšem říci, že stojí kompletně na podvozku kompaktního SUV značky VW, by nebylo přesné. Část komponent platformy mají oba vozy shodnou, ale většina stejná není. Nejmenší z rodiny Q se chlubí výbornou aerodynamikou (koeficient odporu vzduchu cx=0,32). Za ní stojí například kompletně zakrytý podvozek nebo upravená maska signle frame se zmenšenými otvory.

Designově jde o evoluci modelu Q5 a abych byl upřímný, tak z některých úhlů pohledu mám trochu problém rozeznat, jestli kolem mě projelo Audi Q3 nebo větší Q5. To ale už k současným modelům této značky patří. Zřejmě nejdůležitější je fakt, že rozpoznáme vůz značky Audi. O který konkrétní zrovna jde, to už není tak důležité. Každopádně designéři chtěli vytvořit dynamicky působící  crossover, což se docela i povedlo. Komu by standardní vzhled nestačil, ten si může pořídit paket S-line.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Až 460 litrů

Precizní interiér je přesně podle standardů automobilky Audi velice hodnotný. Žádnou revoluci ovšem nečekejte. Opět jde o lehce upravené vydání toho, co už známe z předchozích modelů. Za zmínku stojí snad jen nově tvarovaný sportovní volant nebo obrazovka systému MMI, která se vyklápí mechanicky.

U multimediálního systému se na chvilku zastavím. Obecně Audi přenáší do svých menších modelů „vychytávky“ známé třeba z Audi A8 nebo A6.Za patřičný příplatek si také do Q3 můžete dokoupit možnost připojení na internet nebo navigaci využívající služeb Google. Na prezentaci zaznělo mimo jiné i velmi zajímavé zobrazení dopravních komplikací. Systém funguje tak, že na základě pohybu mobilních telefonů zjišťuje každé dvě minuty hustotu provozu a vše následně zobrazí na zadané trase pomocí několika barev. Problém je, že tato funkce zatím není dostupná pro ČR a že se za ní musí připlácet. Nerad bych se automobilky Audi dotknul, ale stejnou funkci nabízí můj telefon s navigací Google, funguje už teď na území ČR a za nic platit nemusím (krom tarifu za připojení na internet).

Velikost interiéru odpovídá samozřejmě vnějším rozměrům. Na zadních sedačkách nemůžete čekat zázraky, ale i větší postavy se zde usadí bez problémů. Docela mě překvapil fakt, že svažující se střecha nijak výrazně neomezuje prostor pro hlavy zadních cestujících. V oficiálních údajích najdete základní objem zavazadelníku 460 litrů. Na takhle malé auto to je opravdu velká hodnota. Jde o údaj týkající se pouze verze s lepicí sadou bez plnohodnotné rezervy a objem je změřen až po strop. Mimochodem plato kryjící zavazadlový prostor je pevné, a pokud ho chcete vyndat, musíte jej nechat doma nebo ho dát dětem na klín. Maximálně pojme Audi Q3 1360 litrů. Sedadlo spolujezdce je sklopné. Díky tomu umí německá novinka převézt předmět dlouhý až 2,4 m.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Na základech VW Tiguan?, Až 460 litrů
  2. Vybírejte mezi dvoulitry, S-Tronic a Road Sailing, Úspěch zaručen?, Technické údaje
  3. Kompletní fotogalerie

bazar

Audi A3 2
Rok výroby: 2010
Stav: 197 569 km
Cena: 180 000 Kč
Audi Allroad 3
Rok výroby: 2012
Stav: 97 928 km
Cena: 760 000 Kč
Audi A4 2
Rok výroby: 2009
Stav: 167 580 km
Cena: 215 000 Kč
Audi A4 3
Rok výroby: 2008
Stav: 137 146 km
Cena: 281 000 Kč
Audi Allroad 3
Rok výroby: 2008
Stav: 174 660 km
Cena: 340 000 Kč
Audi A6 3
Rok výroby: 2006
Stav: 201 103 km
Cena: 180 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků