Audi Q3: kompaktní SUV od Audi představeno

Ingolstadtští světu odhalili svůj nejnovější příspěvek kategorii SUV. Jmenuje se Q3 a doplní stávající typy Q5 a Q7.

Automobilka Audi konečně představila své nejmenší SUV Q3, o jehož přípravě se hovoří již šest let. Již před dvěma lety jsme zjistili (a nyní nám to Audi potvrdilo), že o jeho výrobu se v rámci snižování nákladů postará koncernová továrna ve španělském Martorellu. Oficiální premiéru si Audi Q3 odbude již za několik dní na autosalonu v Šanghaji. Pro modelový rok 2011 modernizovaný model Q7 brázdí naše silnice již řadu let, přičemž střední řada Q5 od loňska figuruje také u nás mezi nejprodávanějšími „prémiovými“ SUV, kde se postrkuje především s modelem BMW X1. A proti němu na trhu nastoupí také nové Audi Q3.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

S ohledem na velmi důkladné sdílení mechanických skupin a platforem, v němž koncern VW Group již řadu let vyniká, nás snad ani nepřekvapí, že novinka z Ingolstadtu vychází po technické stránce z Volkswagenu Tiguan. V podání Audi je toto SUV dlouhé 4 390 mm, široké 1 830 mm a vysoké 1 600 mm (včetně ližin), takže je o 240 mm kratší, 50 mm užší a 53 mm nižší než stávající Audi Q5. Na první pohled je jasná inspirace studií Cross Coupe Quattro Concept z roku 2007 (premiéra i tehdy v Šanghaji), nicméně Q3 jasně náleží do rodiny nejnovějších vozů Audi. Oproti modelu Q5 má ale novinka ostřeji řezanou příď s lichoběžníkovými světlomety a linii střechy sestupující mírně vzad, což celku přidává na dynamičnosti vzhledu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Unifikace je v případě Audi Q3 po německém způsobu skutečně důsledná. Nejen že jde o platformu převzatou z VW Tiguanu, ale k dispozici má být také čtveřice motorů, půl napůl zážehových a vznětových. Shodují se nejen počtem válců (jsou pochopitelně čtyři), použitím přímého vstřikování paliva a přeplňováním, ale také objemem striktně nastaveným na 2,0 l. Zážehová jednotka 2,0 TFSI bude k mání ve výkonových verzích 170 a 211 koní (125, resp. 155 kW), přičemž ta nejsilnější umožní Audi Q3 zrychlit z klidu na 100 km/h za 6,9 s a dosáhnout rychlosti 230 km/h.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Milovníci nafty a magické formule TDI (jde však pochopitelně o moderní common-raily) mohou vybírat z variant 140 a 177 koní (103 a 130 kW), přičemž ta slabší má vynikat průměrnou spotřebou v kombinovaném provozu ve výši 5,2 l/100km. Výkonnější diesel bude k dostání až koncem roku. Všechny verze modelu Audi Q3, s výjimkou nejslabšího vznětového provedení, budou k mání s trvalým pohonem všech kol. Vozy TDI/140 koní a TFSI/170 koní mají být kombinovány s šestistupňovými, manuálně řazenými převodovkami, výkonnější varianty dostanou dvouspojkové sedmistupňové skříně S-Tronic.  

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Ve svém interiéru Audi Q3 usadí pětici cestujících a 460 litrů zavazadel, jichž ale lze v případě složení zadních sedadel přepravovat až 1 365 litrů. V předlouhém seznamu standardní a příplatkové výbavy najdeme také palubní počítač s řadou „eko“ funkcí, panoramatickou prosklenou střechu, sportovní sedadla nebo širokou škálu osvětlovacích zdrojů LED prakticky všude, kam se podíváte. V duchu tradice značky sáhli u Audi k dílčímu snižování hmotnosti, struktura karoserie je povětšině vyrobena z vysokopevnostní oceli a obě kapoty jsou z hliníkových slitin. Do prodejů se nové Audi Q3 dostane letos v červnu a v Německu má jeho cena startovat v přepočtu na 730 000 Kč.  

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

bazar

Audi A4 2
Rok výroby: 2005
Stav: 123 229 km
Cena: 156 000 Kč
Audi A3 1,4
Rok výroby: 2016
Stav: 20 294 km
Cena: 460 000 Kč
Audi A6 3
Rok výroby: 2012
Stav: 91 015 km
Cena: 640 000 Kč
Audi Q3 2
Rok výroby: 2016
Stav: 23 403 km
Cena: 740 000 Kč
Audi A6 2
Rok výroby: 2009
Stav: 191 681 km
Cena: 260 000 Kč
Audi A3 2
Rok výroby: 2010
Stav: 101 323 km
Cena: 260 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků
Test Alfy Romeo Stelvio: Italové naučili SUV jezdit! A kde je problém?

Alfa Romeo Stelvio

První sportovně-užitkový vůz od Alfy Romeo má poctivý základ, díky kterému nabízí skvělé jízdní vlastnosti. Jak si ale stojí v dalších disciplínách?

8.  8.  2017 | Milan Lažanský | 13 příspěvků