Audi Q3: kompaktní SUV od Audi představeno

Ingolstadtští světu odhalili svůj nejnovější příspěvek kategorii SUV. Jmenuje se Q3 a doplní stávající typy Q5 a Q7.

Automobilka Audi konečně představila své nejmenší SUV Q3, o jehož přípravě se hovoří již šest let. Již před dvěma lety jsme zjistili (a nyní nám to Audi potvrdilo), že o jeho výrobu se v rámci snižování nákladů postará koncernová továrna ve španělském Martorellu. Oficiální premiéru si Audi Q3 odbude již za několik dní na autosalonu v Šanghaji. Pro modelový rok 2011 modernizovaný model Q7 brázdí naše silnice již řadu let, přičemž střední řada Q5 od loňska figuruje také u nás mezi nejprodávanějšími „prémiovými“ SUV, kde se postrkuje především s modelem BMW X1. A proti němu na trhu nastoupí také nové Audi Q3.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

S ohledem na velmi důkladné sdílení mechanických skupin a platforem, v němž koncern VW Group již řadu let vyniká, nás snad ani nepřekvapí, že novinka z Ingolstadtu vychází po technické stránce z Volkswagenu Tiguan. V podání Audi je toto SUV dlouhé 4 390 mm, široké 1 830 mm a vysoké 1 600 mm (včetně ližin), takže je o 240 mm kratší, 50 mm užší a 53 mm nižší než stávající Audi Q5. Na první pohled je jasná inspirace studií Cross Coupe Quattro Concept z roku 2007 (premiéra i tehdy v Šanghaji), nicméně Q3 jasně náleží do rodiny nejnovějších vozů Audi. Oproti modelu Q5 má ale novinka ostřeji řezanou příď s lichoběžníkovými světlomety a linii střechy sestupující mírně vzad, což celku přidává na dynamičnosti vzhledu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Unifikace je v případě Audi Q3 po německém způsobu skutečně důsledná. Nejen že jde o platformu převzatou z VW Tiguanu, ale k dispozici má být také čtveřice motorů, půl napůl zážehových a vznětových. Shodují se nejen počtem válců (jsou pochopitelně čtyři), použitím přímého vstřikování paliva a přeplňováním, ale také objemem striktně nastaveným na 2,0 l. Zážehová jednotka 2,0 TFSI bude k mání ve výkonových verzích 170 a 211 koní (125, resp. 155 kW), přičemž ta nejsilnější umožní Audi Q3 zrychlit z klidu na 100 km/h za 6,9 s a dosáhnout rychlosti 230 km/h.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Milovníci nafty a magické formule TDI (jde však pochopitelně o moderní common-raily) mohou vybírat z variant 140 a 177 koní (103 a 130 kW), přičemž ta slabší má vynikat průměrnou spotřebou v kombinovaném provozu ve výši 5,2 l/100km. Výkonnější diesel bude k dostání až koncem roku. Všechny verze modelu Audi Q3, s výjimkou nejslabšího vznětového provedení, budou k mání s trvalým pohonem všech kol. Vozy TDI/140 koní a TFSI/170 koní mají být kombinovány s šestistupňovými, manuálně řazenými převodovkami, výkonnější varianty dostanou dvouspojkové sedmistupňové skříně S-Tronic.  

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Ve svém interiéru Audi Q3 usadí pětici cestujících a 460 litrů zavazadel, jichž ale lze v případě složení zadních sedadel přepravovat až 1 365 litrů. V předlouhém seznamu standardní a příplatkové výbavy najdeme také palubní počítač s řadou „eko“ funkcí, panoramatickou prosklenou střechu, sportovní sedadla nebo širokou škálu osvětlovacích zdrojů LED prakticky všude, kam se podíváte. V duchu tradice značky sáhli u Audi k dílčímu snižování hmotnosti, struktura karoserie je povětšině vyrobena z vysokopevnostní oceli a obě kapoty jsou z hliníkových slitin. Do prodejů se nové Audi Q3 dostane letos v červnu a v Německu má jeho cena startovat v přepočtu na 730 000 Kč.  

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků