Audi Q3 jako plug-in hybrid: S technikou Octavie RS iV ujede na baterky asi 50 km

Známá plug-in hybridní technika koncernu VW už míří taky do posledního Audi Q3 včetně verze Sportback.

Plug-in hybridní techniku s označením TFSI e rozšiřuje Audi postupně do dalších modelů a podle plánu se takto vydává i do nabídky kompaktních vozů. Jako další v řadě tak přijíždí i dvojice Q3 a Q3 Sportback. Jak už víme, hybrid s možností nabíjení ze zásuvky ale zanedlouho najdeme také v nabídce hatchbacku A3 i SUV Q8.

Pod označením motorizace 45 TFSI e se pod kapotou Q3 skrývá již známé ústrojí například z VW Golf GTE nebo Škody Octavia RS iV – benzinový čtyřválec 1.4 TFSI (110 kW/150 k) ve spojení s elektromotorem (85 kW), šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou a lithium‑iontovou baterií o kapacitě 13 kWh.

Audi nastoupí do rallye Dakar 2022. Těžký závod chce pokořit s elektromobilem

Audi nastoupí do rallye Dakar 2022. Těžký závod chce pokořit s elektromobilem

Systémový výkon ústrojí čítá 180 kW (245 koní) a 400 N.m točivého momentu. Poháněna jsou přední kola. Jak standardní Q3 tak stylovější Q3 Sportback se splývající zádí zvládnou s plug-in hybridní technikou akceleraci z nuly na 100 km/h za 7,3 sekundy a maximálně dosáhnou rychlosti 210 km/h.

V čistě elektrickém režimu ujede Q3 až 51 km, zatímco Q3 Sportback udávaných 50 km (obě hodnoty v rámci testovacího cyklu WLTP). Na elektřinu lze cestovat maximální rychlostí 140 km/h. Při nabíjení střídavým proudem ze 400V zásuvky výkonem 3,6 kW lze baterii nabít na 100 % za 3 hodiny a 45 minut.

Vylepšené Audi SQ5 už přijíždí i jako Sportback. Dynamika stylovému SUV zůstává

Vylepšené Audi SQ5 už přijíždí i jako Sportback. Dynamika stylovému SUV zůstává

Uložením baterie pod podlahou před zadní nápravou se nicméně docela razantně snížil objem zavazadlového prostoru obou karosářských verzí. Plug-in hybridní Q3 tak nabízí standardně 380 litrů, po složení zadních sedaček až 1375 litrů (normálně 530 až 1525 litrů), u Sportbacku mluvíme o rozsahu objemu 380 až 1250 litrů (normálně 530 až 1400 litrů).

V základní výbavě plug-in hybridů najdete třeba přední LED světlomety, 17palcová litá kola, digitální přístrojový štít, 10,1palcový infotainment nebo dvouzónovu automatickou klimatizaci. Předprodeje započnou v Německu na začátku ledna 2021. Základní cena je pro Q3 45 TFSI e stanovena na 46.000 eur (asi 1,21 milionu korun), Q3 Sportback 45 TFSI e začne na ceně 47.000 eur (asi 1,24 milionu korun).

Audi Q3

Audi Q3 je kompaktní SUV od německé automobilky. Do prodeje šla Q3 poprvé v roce 2011 a o 7 let později se dočkala druhé generace, která je založena na modulární platformě MQB. Vozy se vyrábí v maďarském Györu.

Ceny a výbava • Test Audi Q3 Sportback 45 TFSI • Test Audi Q3 35 TDI S tronic • 2. generace

Dacia Duster na LPG vládne všem. Byl o ni největší zájem, porazila i novou Octavii

Nejčtenější testy roku 2020

Nikde není psáno, že největší zájem musí být o pecky za miliony. Letos to v redakčních testech všem nandala Dacia Duster na LPG!

včera | Jan Mička | 157 příspěvků
TEST VW Arteon Shooting Brake 2.0 TDI DSG R-Line: Styl a komfort především

VW Arteon SB 2.0 TDI/147 kW

Že model Arteon dorazí také v provedení kombi, Volkswagen oficiálně potvrdil až loni v červnu. Shooting Brake působí takřka dokonale, ale je takový i ve skutečnosti?

17.  1.  2021 | Jan Mička | 55 příspěvků
TEST Subaru BRZ Final Edition: Devět let nás učilo tlačit na pilu. Teď už naposledy

Subaru BRZ Final Edition

Subaru již devátým rokem připomíná, že teď je ten správný čas na pořízení řidičského kupé za hodně dobré peníze. Kdo i letos zaváhá, nejspíš bude mít na nějakou dobu smůlu.

13.  1.  2021 | Vladimír Kadera | 32 příspěvků