|  Audi Q2 35 TFSI Foto: Petr Homolka

|  Audi Q2 35 TFSI | Foto: Petr Homolka

|  Audi Q2 35 TFSI Foto: Petr Homolka

|  Audi Q2 35 TFSI | Foto: Petr Homolka

|  Audi Q2 35 TFSI Foto: Petr Homolka

|  Audi Q2 35 TFSI | Foto: Petr Homolka

|  Audi Q2 35 TFSI Foto: Petr Homolka

|  Audi Q2 35 TFSI | Foto: Petr Homolka

|  Audi Q2 35 TFSI Foto: Petr Homolka

|  Audi Q2 35 TFSI | Foto: Petr Homolka

|  Audi Q2 35 TFSI Foto: Petr Homolka

|  Audi Q2 35 TFSI | Foto: Petr Homolka

|  Audi Q2 35 TFSI Foto: Petr Homolka

|  Audi Q2 35 TFSI | Foto: Petr Homolka

|  Audi Q2 35 TFSI Foto: Petr Homolka

|  Audi Q2 35 TFSI | Foto: Petr Homolka

|  Audi Q2 35 TFSI Foto: Petr Homolka

|  Audi Q2 35 TFSI | Foto: Petr Homolka

|  Audi Q2 35 TFSI Foto: Petr Homolka

|  Audi Q2 35 TFSI | Foto: Petr Homolka

|  Audi Q2 35 TFSI Foto: Petr Homolka

|  Audi Q2 35 TFSI | Foto: Petr Homolka

|  Audi Q2 35 TFSI Foto: Petr Homolka

|  Audi Q2 35 TFSI | Foto: Petr Homolka

|  Audi Q2 35 TFSI Foto: Petr Homolka

|  Audi Q2 35 TFSI | Foto: Petr Homolka

|  Audi Q2 35 TFSI Foto: Petr Homolka

|  Audi Q2 35 TFSI | Foto: Petr Homolka

|  Audi Q2 35 TFSI Foto: Petr Homolka

|  Audi Q2 35 TFSI | Foto: Petr Homolka

|  Audi Q2 35 TFSI Foto: Petr Homolka

|  Audi Q2 35 TFSI | Foto: Petr Homolka

|  Audi Q2 35 TFSI Foto: Petr Homolka

|  Audi Q2 35 TFSI | Foto: Petr Homolka

|  Audi Q2 35 TFSI Foto: Petr Homolka

|  Audi Q2 35 TFSI | Foto: Petr Homolka

|  Audi Q2 35 TFSI Foto: Petr Homolka

|  Audi Q2 35 TFSI | Foto: Petr Homolka

|  Audi Q2 35 TFSI Foto: Petr Homolka

|  Audi Q2 35 TFSI | Foto: Petr Homolka

|  Audi Q2 35 TFSI Foto: Petr Homolka

|  Audi Q2 35 TFSI | Foto: Petr Homolka

|  Audi Q2 35 TFSI Foto: Petr Homolka

|  Audi Q2 35 TFSI | Foto: Petr Homolka

|  Audi Q2 35 TFSI Foto: Petr Homolka

|  Audi Q2 35 TFSI | Foto: Petr Homolka

|  Audi Q2 35 TFSI Foto: Petr Homolka

|  Audi Q2 35 TFSI | Foto: Petr Homolka

|  Audi Q2 35 TFSI Foto: Petr Homolka

|  Audi Q2 35 TFSI | Foto: Petr Homolka

|  Audi Q2 35 TFSI Foto: Petr Homolka

|  Audi Q2 35 TFSI | Foto: Petr Homolka

|  Audi Q2 35 TFSI Foto: Petr Homolka

|  Audi Q2 35 TFSI | Foto: Petr Homolka

|  Audi Q2 35 TFSI Foto: Petr Homolka

|  Audi Q2 35 TFSI | Foto: Petr Homolka

|  Audi Q2 35 TFSI Foto: Petr Homolka

|  Audi Q2 35 TFSI | Foto: Petr Homolka

|  Audi Q2 35 TFSI Foto: Petr Homolka

|  Audi Q2 35 TFSI | Foto: Petr Homolka

|  Audi Q2 35 TFSI Foto: Petr Homolka
|  Audi Q2 35 TFSI Foto: Petr Homolka
|  Audi Q2 35 TFSI Foto: Petr Homolka
|  Audi Q2 35 TFSI Foto: Petr Homolka
30
Fotogalerie

TEST Audi Q2 35 TFSI (110 kW) S tronic: Otázka za milion. Těžká, nebo lehká?

Sudá série Audi začínajících na písmeno Q se utěšeně rozrůstá. Pokud nás paměť nešálí, Q2 byla v roce 2016 vlastně první věcička značky tohoto formátu dostupná v Evropě. Pět let je v autosvětě věčnost, obstojí technika i dnes, byť po faceliftu?

Radosti
Kvalitně zpracovaný vnitřek
Snadná obsluha
Překvapivě velký kufr
Spolehlivé asistenční systémy
Starosti
Vysoká nakládací hrana
Nemalá cena
8  /10

Zní to jako dávná historie. Modularer Querbaukasten, alias platforma MQB. Stála na ní hezká řádka koncernových vozů, vylepšenou verzi Ax (rozumějte A0 až A2) má ještě víc aut a také se z ní vyvinula verze evo, na které stojí osmičkový Volkswagen Golf nebo čtyřková Škoda Octavia. Audi Q2 od svého startu před pěti lety funguje na původní verzi, což není výtka, ale jen zajímavost. Mezi velikostními a generačními stupni platformy jsou samozřejmě výrazné rozdíly, ale Q2 to kupodivu moc nevadí.

V rámci loňského faceliftu se u Audi Q2 změnilo mnohé v duchu doby, u nás v minulých letech šlo o poněkud ojedinělý vůz – vloni bylo podle statistik SDA registrováno 55 kusů, předloni 122, takže o konfekci nebo masovku ani zdaleka nejde.

V rámci faceliftu dostala Q2 lehce zremixovanou příď i záď, nejlepší zprávou těchto úprav je pak nasazení LED světlometů ve všech výbavách. Za vcelku rozumný příplatek 28.600 Kč si můžete dopřát účinné a bez škobrtnutí fungující maticové LED světlomety. Vzhledem k velikosti Q2 se samozřejmě nabízí spíše využití ženským řidičstvem, ale když si pořádně prohlédnete přísně se tvářící čumák a hrany okolo výrazných blatníků, dá se říci, že se za volantem nebude cítit nepatřičně ani muž.

Motory v tabulce zní velmi honosně – kdo sledoval Audi před třeba deseti lety, může být zmaten. Základem je verze 30 TFSI, což samozřejmě neznamená benzinový třílitr, ale tříválec litrový s 81 kW. Nad ním stojí toto provedení 1.5 TFSI se 110 kW a pak dvoulitrové Q2 TFSI quattro o výkonu 140 kW, pro zaškrtávače nejdražších modelů je tu pak SQ2 TFSI s 221 kW. Nafta je zcela dvoulitrová, verze 30 TDI a 35 TDI vám přinesou 85, resp. 110 kW, u výkonnějšího provedení s automatem i s pohonem všech kol. To má mimochodem jako jediné vzadu víceprvek.

Zkoušená prostřední benzinová verze je naprostý univerzál. Velmi kultivovaná z hlediska zvuku a hluku ve městě i mimo něj, prakticky bez vibrací a jiných nežádoucích projevů, stop start by mohl možná startovat rychleji. Ve městě se dá jezdit se spotřebou mezi sedmi a osmi litry, mimo něj pak zhruba o litr až litr a půl úsporněji, což je dobrý kompromis vzhledem k velmi uspokojivé dynamice v přímce. A špatné to není ani v zatáčkách, řízení je hezky živé, náklony jsou minimální, a pokud to nedej bože trochu přeženete s rychlostí, nástup nedotáčivosti je dostatečně plynulý, aby řidiče upozornil, že se má zklidnit.

Příplatková 18palcová kola v pneu o rozměru 215/50 představují rozumný kompromis, nevětší dostupné devatenáctky podle zkušeností ostatních ctěných kolegů omezují jízdní komfort o chlup více, než by bylo zdrávo. Ale na 18“ discích nemá Q2 až na občasné poskočení zadní nápravy (s torzní příčkou s vlečenými rameny) na větší ostré nerovnosti větší problém s městem i jeho okolím. Pro pořádek, tato verze S Line standardně vybavena sportovním odpružením s o 10 mm menší světlostí.

Sedmistupňový automat S-Tronic nemá většinou problém s nalezením správného kvaltu, motor nedusí v nízkých otáčkách. Nejlépe funguje při klidné jízdě, až na občasné zhoupnutí při podřazování na nejnižší dva stupně. Při kickdownu a potřebě rapidněji zrychlit mu ale chvilku trvá, než se vzpamatuje, což společně s drobnou prodlevou než se motor řádně roztočí, sem tam působí zmatky. Jde o drobnost, se kterou se dá bez většího přemáhání žít, ale pokud se vysloveně neštítíte šaltpáky a spojky, zvažte stejný motor s šestistupňovým manuálem. Ušetříte tak 57 tisíc, i když pak možná při následném prodeji zůstane vaše Q2 v inzerci o něco déle.

Jízdně tedy Q2 ostudu své značce nedělá – není to žádný kostitřas, má elán při předjíždění a poradí si s městem i okreskou. Asi to nebude hlavní prodejní argument pro zákazníka, tím by ale mohl být vnitřek.

Pokračování 2 / 3

Balzám na duši

Zpracování je na úrovni, to si řekněme na rovinu – palubní deska působí kvalitně, dekory nešizeně a méně honosné materiály jsou uklizeny tam, kde majitele ani trochu netrápí. V době vzniku Q2 ještě nepropuklo šílenství s dotykovými ploškami, které v současných dnech zaplavuje už i velmi dostupné vozy. Ovládání je proto tak jednoduché, jak jen může být.

Otočné voliče teploty klimatizace a dokonce i stupně ventilace? Máme. Otočný volič hlasitosti? Jasně, sice je před voličem řazení na straně spolujezdce, ale zvyknete si. Deaktivace stop startu? Hned vedle řidičovy pravé ruky. Regulace jasu podsvícení přístrojového štítu? Šikovně hned vedle ovládání světel vlevo pod volantem. Dobrý balzám na duši v době, kdy se kde kdo předhání ve snaze, aby se řidič musel co nejvíce rozptylovat při hledání toho nejpotřebnějšího. Vcelku v pořádku je i ovládání různých funkcí na volantu, jeho tlačítka jsou ale dimenzována spíš na drobnou ženskou ručku, než na dělnické lopaty.

Digitální přístrojový štít s obrazovkou o úhlopříčce 12,3 palce rozhodně stojí za hřích – samostatně za něj připlácíte 14.500 Kč, dobře se čte a v jednom ze svých režimů umí zobrazit mapu s navigací hezky v ose pohledu. S rozlišením, odezvou a přehledností palubního systému MMI plus také není problém, v naší konkrétní konfiguraci ho dostáváte v rámci Asistenčního paketu Drive (100.900 Kč), který obsahuje i čtení dopravních značek, aktivního jízdního asistenta s nouzovým zastavováním, adaptivním tempomatem a systémem pre sense plus výše zmíněným virtuálním kokpitem. Kupovat MMI samostatně za 60.400 Kč tak nedává moc smysl.

Přední příplatková sportovní sedadla (19.700 Kč) čalouněná tkaninou mají pro průměrně rostlou osobu dobrou šířku v oblasti sedáku, ušatá opěradla v zatáčkách dobře podrží trup, ale plecnatější jedinci se v nic budou trochu tísnit. Pozice za volantem je v pořádku z hlediska výhledu ven, na přístrojový štít i rozhledu do stran, pohodlně se sem nastupuje.

Prostor za předními opěradly pak ukazuje, že preferován byl spíše objem zavazadlového prostoru, místo přemíry místa v druhé řadě. Což je v pořádku, auto této velikosti zřídkakdy vozí vzadu dva dospělé a oblíbená honba za „největším prostorem vzadu ve své třídě“ by v této kategorii nebyla k věci. Posadíte se sem, pokud nemáte o moc víc, než 175 cm, ale nejspokojenější zde budou děti až mladší dorostenci.

Zatímco místo v druhé řadě odpovídá konfiguraci 2+2, kufr překvapí. Udávaný objem činí 405 litrů, pod dnem najdete vysoký pěnový půlkruh s heverem, montpákou a dalšími drobnostmi. Prostor nad rezervou a po jejím boku je volný. Na běžné fungování to bohatě stačí, co se nevejde nad plato, šoupnete pod něj, ale když si odpřísáhnete, že nepíchnete, a modul s nářadím vyjmete, najdete zde skutečně působivé množství místa ve vertikálním směru na solidním půdorysu. Jistou nevýhodou je nakládací hrana ve výšce 74 centimetrů.

Pokračování 3 / 3

Závěr

Audi Q2 jako celek moc hezky funguje, včetně asistenčních systémů typu adaptivního tempomatu do 210 km/h (na těch zbývajících osm do maximálky 218 km/h to holt musíte vzít do ruky sami) a vedení v jízdních pruzích, které skutečně vede pruhem a nepinká si auto od čáry k čáře. Ale samozřejmě nejde o levnou záležitost, pokud si dopřejete jak funkční, tak stylové prvky.

Výsledná cena tohoto kousku je 1.175.800 Kč, za což můžete mít třeba slušně vybavené auto pro sedm lidí od jiné německé značky z velkého tria. A i kdybyste volili tuto motorizaci s automatem ve výbavě S Line bez příplatků, dáte za ni 863 tisíc. Základní Q2 s tímto motorem a manuálem pak stojí 752 tisíc, což opět není úplně málo, navzdory solidní základní výbavě.

Soukromá Audi zřídkakdy vídáme v nižší specifikaci, než je právě S Line, takže vzhledem k ceně takové verze a s přihlédnutím k zpracování, výbavě a účelnému i uživatelsky vstřícnému vnitřku – za kroužky si stále docela zaplatíte. Ale ostatní z německého tria nic tak kompaktního „na chůdách“ nenabízí, výhodou Q2 s délkou 4,2 metru je velmi snadné parkování, podpořené na přání automatikou a kombinované s dobrým výhledem z výše uložené sedačky. Pokud máte zhruba milion na druhé auto do rodiny, se kterým chcete dělat parádu, nejde o zbytečně utracené peníze.

Audi Q2: Souhrn cen
Základní cena vozidla                   684.900 Kč (30 TFSI/81 kW)
Cena s testovaným motorem a výbavou 862.900 Kč (35 TFSI/110 kW S Line)
Cena testovaného vozidla           1.175.800 Kč (35 TFSI/110 kW S Line)

Technické údaje: Audi Q2

Rok • stupeň výbavy
2021 • S line
Počet válců
4
Typ motoru • zdvihový objem
zážehový • 1 498 cm3
Vrtání • zdvih
74,5 mm • 85,9 mm
Stupeň komprese
10,5:1
Nejvyšší výkon
110 kW (150 koní)
Nejvyšší výkon při otáčkách
5 000 až 6 000 ot/min
Nejvyšší krouticí moment
250 Nm při 1 500 až 3 500 ot/min
Zrychlení z 0 na 100 km/h
8,6 s
Nejvyšší rychlost
218 km/h
Převodovka: způsob řazení • počet stupňů
automatická • 7 stupňů
Zákl./max. objem zavazadlového prostoru
405 l • 1 050 l
Objem palivové nádrže
50 l
Hmotnost: provozní • celková
1 380 kg • 1 870 kg
Prům. spotřeba: komb.
5,1 l/100 km
Rozvor náprav
2 601 mm
Rozchod kol: vpředu • vzadu
1 546 mm • 1 542 mm
Rozměry: délka × šířka × výška
4 208 × 1 794 × 1 537 mm

Základní výbava: 17" litá kola, 4 reproduktory vpředu, Audi connect nouzové volání, Audi connect Remote & Control, Audi music interface, Audi pre sense front, Boční airbagy vpředu, Boční a zadní okna z termoizolačního materiálu, Centrální dálkové zamykání, Čalounění stropu ze světlé tkaniny, Dekorace stříbrnošedá Diamond, Digitální příjem rádia (DAB), Elektromechanická parkovací brzda, Informační systém řidiče, Kontrola tlaku v pneumatikách, Kožený volant v 3ramenném designu, Kryty vnějších zrcátek v barvě vozu, Lékárnička a výstražný trojúhelník, Manuálně nastavitelná přední sedadla, Manuální klimatizace, MMI rádio, Parkovací senzory vzadu,Prodloužená záruka výrobce 4 roky, Progresivní řízení, Přední 15" kotoučové brzdy, Sedadla standardní v tkanině Skript, Side blade - stříbrná Selenit, S line nárazník, Sportovní podvozek, Středová loketní opěrka vpředu, Světlomety LED přední, Uchycení dětské sedačky ISOFIX, Vnější zpětná zrcátka elektricky nastavitelná a vyhřívaná, , Zadní 15" kotoučové brzdy, Zadní opěradlo sklopné v poměru 40:60

Příplatková výbava: Příprava pro tažné zařízení 4 700,- Kč, Multifunkční volant v 3ramenném designu 8 100,- Kč, Audi drive select 5 800,- Kč, S line nárazník v kontrastním lakování 4 400,- Kč, Vyhřívání sedadel vpředu 9 600,- Kč, Elektricky ovládané dveře zavazadlového prostoru 14 200,- Kč, Komfortní klíč 11 300,- Kč, Klimatizace 2zónová 17 100,- Kč, Audi sound system 7 400,- Kč, Audi Phone Box 10 200,- Kč, Interiér se sportovními sedadly 19 700,- Kč, Světlomety Matrix LED 28 600,- Kč, Asistenční paket parkování 27 500,- Kč, Asistenční paket Drive 100 900,- Kč, USB sloty pro zadní pasažéry 1 500,- Kč, Vnější lakování Červená Tango 22 600,- Kč, 18" litá kola - 5paprskový S-design 19 300,- Kč

Audi

Německá automobilka Audi patří do od roku 1964 ke koncernu Volkswagen, ve kterém má roli prémiové značky. Počátky společnosti sahají do roku 1899 a k zakladateli Augustu Horchovi.

Audi A1 •  Audi A3Audi A4Audi A5Audi A6Audi A7Audi A8Audi Q2Audi Q3Audi Q5Audi Q7Audi Q8Audi R8Audi e-tron

Doporučujeme

Články odjinud