Audi Q1 nepřinese nic nového. Nebude ani hybrid nebo elektromobil

Audi Q1 nepřinese nic nového. Nebude ani hybrid nebo elektromobil

V roce 2016 se má začít prodávat nové „malé“ SUV Audi Q1, ale automobilka nenasadí moderní pohonné systémy, které má koncern k dispozici. Pod kapotou najdeme pouze známé čtyřválce na benzín a naftu, aby se náklady a cena udržely v přijatelných mezích.

Magazín Car získal informace, podle kterých nebude Audi Q1 dostupné ani jako hybrid nebo elektromobil. Nebude použit ani nový koncernový tříválec 1.0 TFSI, který se nastěhoval třeba do Audi A1. Co se velikosti týče, Audi Q1 bude mít zhruba stejný půdorys jako hatchback Audi A3.

SUV | Premiéry | Audi

Fotogalerie: Nové SUV Audi Q7 oficiálně. Je lehčí o 325 kg

Z benzínových motorů koupíte jednotky 1.4 TSI (103 kW, 250 Nm), 1.8 TSI (132 kW, 280 Nm) a 2.0 TFSI (169 kW, 370 Nm), naftu pak bude spalovat motor 2.0 TDI ve verzích o výkonu 110 nebo 135 kW a točivém momentu 320, respektive 380 Nm. Vedle manuální šestistupňové převodovky se v nabídce objeví samozřejmě i dvouspojkový automat S-Tronic.

SUV | Sportovní auta | Audi | První svezení

Pětiválcové Audi RS Q3 je zatraceně rychlý crossover první dojmy

Audi Q1 vyjede na platformě MQB a bude se vyrábět společně s Audi A3 na stejné lince v Ingolstadtu (SUV Audi Q5 se stěhuje do Mexika). I přes použití platformy MQB, která umožňuje zástavbu složitých systémů pohonu, zůstane model Q1 u konvenčního a cenově dostupného řešení.

Audi chce ročně vyrábět okolo 70 000 vozů Q1. Cena základní verze s pohonem předních kol (pohon všech kol bude standardně jen u dvoulitrů) by se měla vejít do 25 000 eur, tedy asi 700 000 korun.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 74 258 km
Cena: 720 000 Kč
Audi A6 2.967
Rok výroby: 2011
Stav: 173 701 km
Cena: 350 000 Kč
Audi A4 1.968
Rok výroby: 2007
Stav: 199 739 km
Cena: 135 000 Kč
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků