Audi Q1 nepřinese nic nového. Nebude ani hybrid nebo elektromobil

Audi Q1 nepřinese nic nového. Nebude ani hybrid nebo elektromobil

V roce 2016 se má začít prodávat nové „malé“ SUV Audi Q1, ale automobilka nenasadí moderní pohonné systémy, které má koncern k dispozici. Pod kapotou najdeme pouze známé čtyřválce na benzín a naftu, aby se náklady a cena udržely v přijatelných mezích.

Magazín Car získal informace, podle kterých nebude Audi Q1 dostupné ani jako hybrid nebo elektromobil. Nebude použit ani nový koncernový tříválec 1.0 TFSI, který se nastěhoval třeba do Audi A1. Co se velikosti týče, Audi Q1 bude mít zhruba stejný půdorys jako hatchback Audi A3.

Fotogalerie: Nové SUV Audi Q7 oficiálně. Je lehčí o 325 kg

Fotogalerie: Nové SUV Audi Q7 oficiálně. Je lehčí o 325 kg

Z benzínových motorů koupíte jednotky 1.4 TSI (103 kW, 250 Nm), 1.8 TSI (132 kW, 280 Nm) a 2.0 TFSI (169 kW, 370 Nm), naftu pak bude spalovat motor 2.0 TDI ve verzích o výkonu 110 nebo 135 kW a točivém momentu 320, respektive 380 Nm. Vedle manuální šestistupňové převodovky se v nabídce objeví samozřejmě i dvouspojkový automat S-Tronic.

Pětiválcové Audi RS Q3 je zatraceně rychlý crossover první dojmy

Pětiválcové Audi RS Q3 je zatraceně rychlý crossover první dojmy

Audi Q1 vyjede na platformě MQB a bude se vyrábět společně s Audi A3 na stejné lince v Ingolstadtu (SUV Audi Q5 se stěhuje do Mexika). I přes použití platformy MQB, která umožňuje zástavbu složitých systémů pohonu, zůstane model Q1 u konvenčního a cenově dostupného řešení.

Audi chce ročně vyrábět okolo 70 000 vozů Q1. Cena základní verze s pohonem předních kol (pohon všech kol bude standardně jen u dvoulitrů) by se měla vejít do 25 000 eur, tedy asi 700 000 korun.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků