Audi Q1 nepřinese nic nového. Nebude ani hybrid nebo elektromobil

Audi Q1 nepřinese nic nového. Nebude ani hybrid nebo elektromobil

V roce 2016 se má začít prodávat nové „malé“ SUV Audi Q1, ale automobilka nenasadí moderní pohonné systémy, které má koncern k dispozici. Pod kapotou najdeme pouze známé čtyřválce na benzín a naftu, aby se náklady a cena udržely v přijatelných mezích.

Magazín Car získal informace, podle kterých nebude Audi Q1 dostupné ani jako hybrid nebo elektromobil. Nebude použit ani nový koncernový tříválec 1.0 TFSI, který se nastěhoval třeba do Audi A1. Co se velikosti týče, Audi Q1 bude mít zhruba stejný půdorys jako hatchback Audi A3.

Fotogalerie: Nové SUV Audi Q7 oficiálně. Je lehčí o 325 kg

Fotogalerie: Nové SUV Audi Q7 oficiálně. Je lehčí o 325 kg

Z benzínových motorů koupíte jednotky 1.4 TSI (103 kW, 250 Nm), 1.8 TSI (132 kW, 280 Nm) a 2.0 TFSI (169 kW, 370 Nm), naftu pak bude spalovat motor 2.0 TDI ve verzích o výkonu 110 nebo 135 kW a točivém momentu 320, respektive 380 Nm. Vedle manuální šestistupňové převodovky se v nabídce objeví samozřejmě i dvouspojkový automat S-Tronic.

Pětiválcové Audi RS Q3 je zatraceně rychlý crossover první dojmy

Pětiválcové Audi RS Q3 je zatraceně rychlý crossover první dojmy

Audi Q1 vyjede na platformě MQB a bude se vyrábět společně s Audi A3 na stejné lince v Ingolstadtu (SUV Audi Q5 se stěhuje do Mexika). I přes použití platformy MQB, která umožňuje zástavbu složitých systémů pohonu, zůstane model Q1 u konvenčního a cenově dostupného řešení.

Audi chce ročně vyrábět okolo 70 000 vozů Q1. Cena základní verze s pohonem předních kol (pohon všech kol bude standardně jen u dvoulitrů) by se měla vejít do 25 000 eur, tedy asi 700 000 korun.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků